Koelkast vragen (Ruimte en onderhoud)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 09:39
Hi,

Momenteel ben ik opzoek naar een koelkast voor mijn nieuwe huur woning. Ik vraag me echter 2 zaken af. Zie het volgende model:
https://tweakers.net/pricewatch/499599/samsung-rs7557bhcsp.html

Dit model is 912mm breed. Ik heb in de woning op de plaats van de koelkast 92.5 cm ruimte. Kan dit een probleem vormen met deuren die meer ruimte nodig hebben wanneer je ze open trekt?

Verder vraag ik mij af of het hebben van een water/ijs dispenser veel onderhoud vereist. Mogelijk moet het systeem (op een omslachtige) manier ontkalkt worden van tijd tot tijd.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan toch kijken hoe de deur open gaat voor je de koelkast koopt? Ik denk dat de meeste deuren zo in elkaar zitten dat ze geen extra ruimte nodig hebben (dikke deur, maar scharnieren op de hoek aan de buitenkant ipv binnenkant en de plaatsing van de koelkast is dan ietsje verder naar voren ten opzichte van de rest zodat de deuren zo open kunnen als in de foto's.

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 15-02-2017 12:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Op de site van de fabrikant staat in de regel een technische tekening met draaiing en dikte van de deuren en de dikte van de handgreep. Ook wordt de benodigde ventilatieruimte aangegeven. Dat lijkt mij het beste startpunt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
Inderdaad kan je gewoon de pdf op de site van samsung opzoeken:
http://downloadcenter.sam...159663/DA68-02710R-12.pdf
Waar op pagina 14 het antwoord staat.
Officieel volgens de specificaties gaat het dus niet passen (omdat je aan beide kanten 5 cm over moet houden), of je je daar aan wil houden moet je zelf weten.
De deuren klappen als ik het goed zie binnen de afmeting open, maar of dat bij jou gaat passen kan alleen jij zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 09:39
Bedankt voor alle suggesties. Ik denk dat ik dus naar deze technische tekeningen moet kijken naar wat mogelijk is. Ik vermoed dat het bewaren van ruimte links en rechts niet echt essentieel is voor het functioneren van de koelkast. Maar dat zal ik nog eens verder navragen.