Over de automatische incasso bij de aboshop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Niet echt een bug, maar ik vind het wel raar dat als je via Jaarlijkse incasso wilt betalen, je alsnog de eerste termijn (= jaar) moet betalen met iDeal. Dus pas over een jaar vindt de eerste automatische incasso plaats.
Logischer lijkt mij gewoon ook de eerste termijn via automatische incasso te doen (desnoods de afsluiter de keus te laten tussen iDeal, direct geactiveerd en via automatische incasso, geactiveerd na succesvolle incasso).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
iRicardo schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:41:
Zojuist geprobeerd omdat hij bijna afloopt en ik niet van het bord af wil (misschien toch wel binnenkort van het bord af :P) maar ik krijg wel al 3 mailtjes. Misschien daar een klein bugje?

[afbeelding]
Je afbeelding is wel heel erg klein en onleesbaar.
geenstijl schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:54:
Niet echt een bug, maar ik vind het wel raar dat als je via Jaarlijkse incasso wilt betalen, je alsnog de eerste termijn (= jaar) moet betalen met iDeal. Dus pas over een jaar vindt de eerste automatische incasso plaats.
De eerste betaling via iDeal bevestigd en keurt de automatische incasso meteen goed, als ik me niet vergis. Andere instanties lossen dit vaak op door 1 cent te laten afschrijven via iDeal.

[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 15-02-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Kan niet verlengen want ik heb al een verlening staan :( (de december actie met 2 maanden extra). Jammer, die goodie zag er leuk uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:34
rens-br schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:54:
[...]

Je afbeelding is wel heel erg klein en onleesbaar.
Ik heb mijn post aangepast. Dank voor de fout :)
Logischer lijkt mij gewoon ook de eerste termijn via automatische incasso te doen (desnoods de afsluiter de keus te laten tussen iDeal, direct geactiveerd en via automatische incasso, geactiveerd na succesvolle incasso).
De eerste termijn is nodig om een automatisch incasso traject op te starten. De meeste partijen kiezen voor 1 cent als bedrag om een incasso te starten maar Tweakers kiest gewoon voor het eerste termijn.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36
Jelv schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:55:
Kan niet verlengen want ik heb al een verlening staan :( (de december actie met 2 maanden extra). Jammer, die goodie zag er leuk uit!
Dito hier, mijn huidige abo loopt tot augustus en ik had die in december al met een jaar verlengt. Beetje overkill om die nu nog een keer te moeten verlengen en meteen weer te betalen, dan loop ik meer als 2 jaar voor :F

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:57
Idem, wordt dit nog rechtgetrokken zodat ook wij de goodies kunnen bemachtigen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
iRicardo schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:58:
De eerste termijn is nodig om een automatisch incasso traject op te starten. De meeste partijen kiezen voor 1 cent als bedrag om een incasso te starten maar Tweakers kiest gewoon voor het eerste termijn.
Is dit zo? Ik heb genoeg abonnementen via automatische incasso, zonder dat ik daarvoor eerst handmatig geld heb over hoeven te maken.
Ook de vereniging waar ik actief bij ben, kan gewoon automatische incasso trajecten opstarten zonder eerst handmatig geld ontvangen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Dat heeft te maken met het e-mandate dat je ons geeft voor de automatische incasso. Meer uitleg, zie http://www.sepa.nl/sepa/i...sche-machtiging-e-mandate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:02
Disclaimer: ik heb zelf geen abonnement dus kan het niet controleren.

@zeef: Het klinkt juist alsof hier de "ouderwetse" manier van machtiging wordt gedaan (betaling via iDeal die een machtiging representeerd). Tegenwoordig (sinds een jaar ongeveer) heb je ook daadwerkelijk een machtigingsflow bij banken die erg lijkt op de iDeal-flow maar waar je echt de machtiging afgeeft: https://www.incassomachtigen.nl/consument/.

[ Voor 12% gewijzigd door OnTracK op 15-02-2017 12:39 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We hebben een maximum ingebouwd zodat je niet teveel termijnen naar de toekomst kan afnemen. In november is er vast weer een gave goodie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wubinator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 13:00
Ik vind het deel met de eerste termijn ook wat verwarrend.

Stel ik wil de automatische incasso instellen op jaarlijks (45 euro voor Hero): is het eerste termijn dan 1 maand (3,95 voor de Hero) of is dat 1 jaar. En als het 1 maand is dan heb je voor de eerste maand omgerekend 20 cent teveel betaald, wordt dat daarna weer verrekend?

En wat is de invloed van het het eerste termijn / aanzetten van automatische incasso als je net een nieuw abonnement hebt aangeschaft: Stel je hebt nu nog 10 maanden over van het jaar dat je al betaald hebt. Is dan de termijn van je betaalde profiel 10 maanden + 1 maand (of +12 maanden zelf?)

Dan is het nog wellicht 22 maanden tot de automatische incasso echt start. Flink eind in de toekomst dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wubinator schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:53:
Ik vind het deel met de eerste termijn ook wat verwarrend.

Stel ik wil de automatische incasso instellen op jaarlijks (45 euro voor Hero): is het eerste termijn dan 1 maand (3,95 voor de Hero) of is dat 1 jaar. En als het 1 maand is dan heb je voor de eerste maand omgerekend 20 cent teveel betaald, wordt dat daarna weer verrekend?
De eerste termijn is afhankelijk van wat je zelf kiest. Kies je voor jaarlijks betalen van Hero, dan is dat €45. Kies je voor maandelijks betalen, dan is dat €3,95.
En wat is de invloed van het het eerste termijn / aanzetten van automatische incasso als je net een nieuw abonnement hebt aangeschaft: Stel je hebt nu nog 10 maanden over van het jaar dat je al betaald hebt. Is dan de termijn van je betaalde profiel 10 maanden + 1 maand (of +12 maanden zelf?)
Je geeft zelf het antwoord al:
Dan is het nog wellicht 22 maanden tot de automatische incasso echt start. Flink eind in de toekomst dan.
Daarom hebben we ook een limiet op het aantal bestellingen 'vooruit'. Je hoeft nu niet om te zetten, dat kan later in het jaar ook.
Pagina: 1