Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb Ziggo en op dit moment een Humax ontvanger met interactieve tv mogelijkheid. Binnenkort wil ik een andere tv kopen en dan gebruik maken van een CI+ module, zodat ik geen aparte ontvanger meer nodig heb.

Nu zie ik verschillende van deze CI+ modules die bij Mediamarkt wel 90 euro kosten. Bij Ziggo kun je voor 2 euro per maand zo'n CI+ module kopen/huren, wat op zich ook wel interessant is. Het is mij alleen niet duidelijk hoe het zit met de ondersteuning van interactieve tv. Op https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/ onder 'verschillen' staat dat er 2 soorten CI+ modules zijn: interactief en niet interactief. Hoe weet ik nou of ik een interactieve versie is? Dit kan ik misschien beter bij Ziggo navragen, maar misschien dat iemand dat al eens heeft gedaan?

Ik ben ook benieuwd naar alternatieven of dingen waar ik op moet letten bij aanschaf bij zo'n module. Heeft zapsnelheid ook nog te maken met die module?

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 15-02-2017 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je TV moet het ondersteunen, en je hebt een 1.3 CI+ module nodig.
Dat kan zeker goedkoper dan 90 euro.
Je hebt SMIT en Quantis, beide vanaf 49 euro:
categorie: Tv-kaarten

Die interactieve tv is wel een matige ervaring trouwens.. Laden gaat traag, en crasht af en toe.
Jammer dat je Horizon Go niet mag/kan streamen vanaf een apparaat naar eeh ChromeCast.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-02-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Zat met precies hetzelfde 'probleem' na aanschaf van een slimme tv. Had ook een humax-kastje van Ziggo. Nu een Quantis 1.3 CI+-module met interactieve tv aangeschaft voor 6 tientjes bij een koele blauwe winkel.

Ik vond het persoonlijk onzin om iets te huren waar je voor 5 of 6 tientjes een nieuwe hebt en wilde ook geen weken wachten op de module. De module zelf werkt overigens een stuk sneller dan de humax, geen hele minuut meer wachten tot een en ander is opgestart. Zapsnelheid is prima bij de module, maar weet niet of dat met andere modules langzamer of sneller gaat. Ben al met al blij met de aanschaf, het humax-kastje kan terug in de doos en geen extra afstandsbediening meer nodig. Installatie stelt niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:39
Volgens mij is het niet meer mogelijk om een externe CI+ kaart te activeren bij Ziggo.

Zie dit artikel van december 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
In mijn Humax zat al een smartcard van Ziggo. Deze heb ik gewoon in de CI+-module gestoken en dit werkt zonder problemen. Dit was ongeveer 2 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 13:19
ChiMan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:01:
Volgens mij is het niet meer mogelijk om een externe CI+ kaart te activeren bij Ziggo.

Zie dit artikel van december 2016.
Smartcard is iets anders dan CI+ module. Deze heb je wel nodig om in de CI+ module te stoppen.

Dus als extra TV zou dit dus niet werken, want dan moet je de smartcard activeren. Maar als je de smartcard die nu gebruikt wordt in de CI+ module stopt dan is hij al geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Thanks mensen, hier ben ik mee geholpen. Ik bestel dan denk ik zo'n Quantis voor 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
The_Ghost16 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:08:
[...]

Smartcard is iets anders dan CI+ module. Deze heb je wel nodig om in de CI+ module te stoppen.

Dus als extra TV zou dit dus niet werken, want dan moet je de smartcard activeren. Maar als je de smartcard die nu gebruikt wordt in de CI+ module stopt dan is hij al geactiveerd.
Dus de smartcard wordt alleen geleverd bij een module die je moet huren voor EUR 2, - per maand?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 13:19
Wolly schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:01:
[...]

Dus de smartcard wordt alleen geleverd bij een module die je moet huren voor EUR 2, - per maand?

8)7
Klopt, je krijgt alleen nog maar een extra smartcard als je ook het device huurt waar je hem in moet stoppen.

Ik heb gelukkig momenteel 4 smartcards geactiveerd die van mijzelf zijn. Dus heb er niet zoveel last van tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

Palomar schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:42:
Thanks mensen, hier ben ik mee geholpen. Ik bestel dan denk ik zo'n Quantis voor 50 euro.
Je moet dus al wel een smart card hebben!

Lees ik nu ook net pas.. Dat Ziggo blijkbaar geen losse smart cards meer uitlevert / ondersteunt.. Enkel voor 2 euro/maand huren dus incl module.. En maximaal 2 per huishouden (WTF..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-05 15:33
Palomar schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:42:
!!Let op als je in een oud UPC gebied woont moet je specifiek een kaart hebben die geregistreerd is in combinatie met de CI-module.
Heb zelf ook een Smit 1.3 ziggo CI + gecertificeerde cam module liggen + de oud-upc-ziggo kaart uit mijn standaard kast maar die combinatie werkt niet..
Ik dacht zelf ook slim te zijn. 8)7 Maar stiekem is het gewoon nog UPC.

Als je dus voor 2€ CI-Module huurt (in oud upc gebied), krijg je een geregistreerde smartcard erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door BraX op 15-02-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 23:24
En in een oud UPC gebied werkt Movies & Series (XL) niet op een CI module :(

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-05 15:33
audiojunk schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:48:
En in een oud UPC gebied werkt Movies & Series (XL) niet op een CI module :(
Nog een update, in oud UPC gebied werkt interactieve televisie ook niet.
Kan je Hier checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 23:24
Bij mij werkt interactieve tv wel (oud UPC gebied)

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
BraX schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:45:
[...]

!!Let op als je in een oud UPC gebied woont moet je specifiek een kaart hebben die geregistreerd is in combinatie met de CI-module.
Heb zelf ook een Smit 1.3 ziggo CI + gecertificeerde cam module liggen + de oud-upc-ziggo kaart uit mijn standaard kast maar die combinatie werkt niet..
Ik dacht zelf ook slim te zijn. 8)7 Maar stiekem is het gewoon nog UPC.

Als je dus voor 2€ CI-Module huurt (in oud upc gebied), krijg je een geregistreerde smartcard erbij.
Ik heb nu al een smartcard en ik woon niet in oud-UPC gebied. Zou toch moeten werken dan?

Al overweeg ik ook misschien nog wel die module voor 2 euro per maand. Die 2 euro merk je natuurlijk ook niet echt en is ook wel handig als ie kapot gaat of er komt een nieuwe standaard dan krijg je neem ik aan gewoon een nieuwe.
Pagina: 1