Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

meedere wanddozen op 1 kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hallo iedereen ik wil graag op zolder een utp wanddoos plaatsen maar ook op een andere kamer waar de kabel toevallig lang loopt. kan ik op deze kamer in de muur ook een wandoos plaatsen en dat ik daar internet heb en dat ik op zolder ook een wand doos in de muur heb zitten zodat ik op alle bij en wanddoos heb zitten met internet op 1 kabel is dit mogelijke weet dan 1 van jullie welke wand dozen ik nog heb
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb dit allemaal met cat 6
...

Alle reacties

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je wil maar een doosje tegelijk gebruiken? Dan kan het in theorie.. als je ze beide tegelijk wil gebruiken dan moet je 2 kabels trekken, sowieso is dat een veel beter idee. Het werkt echt anders dan coax voor je tv of stroomkabel..
Of je zet een switch neer op de plek tussenin.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-02-2017 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de snelle reactie

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CyBeRSPiN schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:32:
Je wil maar een doosje tegelijk gebruiken? Dan kan het in theorie.. als je ze beide tegelijk wil gebruiken dan moet je 2 kabels trekken, sowieso is dat een veel beter idee. Het werkt echt anders dan coax voor je tv of stroomkabel..
Ook bij coaxkabels is een dergelijke rijgconstructie sterk af te raden, kans dat je op alle frequenties goed signaal weet te houden op zowel de aftakking als het eindpunt is zeer klein.

Eigenlijk is het simpel: zodra je niet alleen stroom maar ook datasignalen over een kabel vervoert wil je het *niet* aftakken.
Of je zet een switch neer op de plek tussenin.
Dat, maar tweede kabel trekken is meestal veel makkelijker en veel overzichtelijker (leuk zo'n switch, maar hoe ga je het voeden?).

Sowieso, pas op met leidingbuizen halverwege open te breken. Als je dat doet en en later vanaf de twee uiteinden dingen probeert te doen (kabels eruit trekken, nieuwe erin trekken etc) loop je grote kans op in de knoop raken bij de beschadiging. Dat kun je voorkomen met iemand die halverwege helpt met duwen en proppen, maar dan moet je het op dat moment wel nog weten (jaren na dato geen sinecure) en/of als een ander ermee bezig gaat dat je het diegene vertelt...

Oslik blyat! Oslik!

• markdepoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 19:56
je kan een 4-aardige LAN kabel opsplitsen naar 2 connectors, nadeel is dat je max 100mbit doorvoer haalt.
je hebt dan ook nog steeds 2 lan poorten nodig op je switch of router.

zou eveneens aanraden om 2 kabels te trekken, scheelt een hoop werk, en direct alles up2date met het oog op de toekomst. (stel een Access point aansluiten, die kan al direct boven de 100mbit uit, en een 1gbit kabeltje is dan best wel een must).