Toon posts:

Winroute Probleem met NIC pingen :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een vriend die een laptop heeft en een pentium 1 computer met adsl-verbinding een netwerk opgezet. Ik heb een hub gebruikt om de computers met elkaar te verbinden. De instellingen van de ip adressen en submask zijn allen correct van zowel client (laptop met winnt 4) als server (pentium met netwerkkaart 2). Voor het sharen van internet heb ik Winroute eropgezet. Via de Dhcp optie geef ik aan welk ip adres de client dient te krijgen. Gateway is IP adres van de interne verbinding. De RAS lijn heb ik op NAT= On gezet en ook de netwerkaart (netwerkkaart 1) die naar de adsl modem gaat staat NAT=On. Winproxy staat uit. Bij DNS Forwarding heb ik de Primary en Secundary DNS van XS4ALL ingevuld. De advanced settingen heb ik na installatie van winroute niet veranderd.

Het volgende probleem doet zich voor: De Client krijgt een ip adres toegewezen en die wordt in winroute administration ook herkend. Echter als ik een ping doe op het IP adres van de netwerkkaart die met de adsl-modem in verbinding staat, dan krijg ik geen respons. Een ping op het ipadres van de interne verbinding wel. Wie weet wat er aan de hand is? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de client NIC 3, de NIC 1 kan pingen?

Adsl ------ (NIC1) Pc1 (NIC2) --- Hub -(NIC 3) Pc2

Verwijderd

Sygate al geprobeerd?

Of gewoon domweg mbv Win 98SE of ME ff internet delen.

Dat latste werkt bij mij gewoon altijd goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 13:14 schreef Neobazz het volgende:
Sygate al geprobeerd?

we zijn nu even met wingate bezig?

iemand anders die wel met wingate (heeft ge-) werkt?

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Is de interne Gateway van de server (NIC2) leeg ?

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 13:30 schreef Concrete het volgende:
Is de interne Gateway van de server (NIC2) leeg ?
na windows 98 se opnieuw geinstalleerd te hebben; de gateway van nic 1 en nic 2 leeggelaten. voor de her-installatie was gateway van nic 1 wel ingevuld. Ben alleen nu even vergeten of het de ip was van de nic 2 of ip van de vpn server 10.0.0.138 (=asdl modem) |:(

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat klopt dat je daar geen reply op krijgt.

Het internet sharen werkt echter wel. Je moet overigens NAT op de NIC waar het modem aan hangt uit zetten. Alleen NAT aan op je RAS dingetje.

(Laatst een zelfde constructie met WinRoute geinstallleerd en werkend opgeleverd. Dus ook alleen maar NAT, en geen proxy)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 14:01 schreef GaMeOvEr het volgende:
Dat klopt dat je daar geen reply op krijgt.

Het internet sharen werkt echter wel. Je moet overigens NAT op de NIC waar het modem aan hangt uit zetten. Alleen NAT aan op je RAS dingetje.

(Laatst een zelfde constructie met WinRoute geinstallleerd en werkend opgeleverd. Dus ook alleen maar NAT, en geen proxy)
we gaan bovenstaande proberen!
moet er bij nic 1 nog een gateway ingevuld worden? en zo ja welke?

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ben alleen nu even vergeten of het de ip was van de nic 2 of ip van de vpn server 10.0.0.138 (=asdl modem)
Aangezien je hier de vraag kunt stellen, kan je dat ook opzoeken bij XS4All.
http://www.xs4all.nl/helpdesk/index.php3 en verder...

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 15:03 schreef Concrete het volgende:
Aangezien je hier de vraag kunt stellen, kan je dat ook opzoeken bij XS4All.
http://www.xs4all.nl/helpdesk/index.php3 en verder...
Hmm, de vraag heeft zo te zien niet met XS4ALL te maken, maar over het pingen van de 2 machines en met name over het herkennen van de NIC 3 van de NIC 1!
Op de DHCP van machine 2 wordt de laptop wel gezien en krijgt een IP adres. Kan je dat IP nummer wel pingen dan vanaf de server?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmmm gebruik je nu winroute of wingate? Want je hebt het in je posts over allebij.

Anyhow, ADSL delen met winroute met een opstelling *exact* zoals de jouwe heb ik ook voor elkaar met winroute en het was een fluitje van een cent:

DNS Forwarding enabelen, hoef je verder niets aan in te stellen! Geen DNS servers etc. invullen!

DHCP Server aanzetten, IP's door de PC's van de DHCP server laten verkrijgen en uiteraard een mooie lease beschikbaar stellen.

NAT aanzetten voor de RAS verbinding én bij de ras verbinding even instellen dat ie niet automatisch na 10 minuutjes de verbinding verbreekt, immers een lijn zonder tikken dus dat verbreken gaat je goed de keel uit hangen kan ik je verzekeren ;-)

Connecten kan je het beste op manual zetten. Demand en de overige opties leveren nog wat problemen op.

Als deze instellingen allemaal goed gemaakt zijn heb je op beide machines internet en kunnen alle NIC's elkaar zien. De Modem kan je overigens niet pingen maar dit werd al vermeld.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
winroute heeft ook ICMP blokkade

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 13:14 schreef Neobazz het volgende:
Sygate al geprobeerd?

alle advies inzake instellingen geprobeerd en helaas heeft het toch niet gewerkt. Uiteindelijk sygate geinstalleerd en die heeft zonder enige problemen alles herkend en verbinding gemaakt! Allen nog bedankt voor de reacties.
Pagina: 1