Ik heb bij een vriend die een laptop heeft en een pentium 1 computer met adsl-verbinding een netwerk opgezet. Ik heb een hub gebruikt om de computers met elkaar te verbinden. De instellingen van de ip adressen en submask zijn allen correct van zowel client (laptop met winnt 4) als server (pentium met netwerkkaart 2). Voor het sharen van internet heb ik Winroute eropgezet. Via de Dhcp optie geef ik aan welk ip adres de client dient te krijgen. Gateway is IP adres van de interne verbinding. De RAS lijn heb ik op NAT= On gezet en ook de netwerkaart (netwerkkaart 1) die naar de adsl modem gaat staat NAT=On. Winproxy staat uit. Bij DNS Forwarding heb ik de Primary en Secundary DNS van XS4ALL ingevuld. De advanced settingen heb ik na installatie van winroute niet veranderd.
Het volgende probleem doet zich voor: De Client krijgt een ip adres toegewezen en die wordt in winroute administration ook herkend. Echter als ik een ping doe op het IP adres van de netwerkkaart die met de adsl-modem in verbinding staat, dan krijg ik geen respons. Een ping op het ipadres van de interne verbinding wel. Wie weet wat er aan de hand is? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de client NIC 3, de NIC 1 kan pingen?
Adsl ------ (NIC1) Pc1 (NIC2) --- Hub -(NIC 3) Pc2
Het volgende probleem doet zich voor: De Client krijgt een ip adres toegewezen en die wordt in winroute administration ook herkend. Echter als ik een ping doe op het IP adres van de netwerkkaart die met de adsl-modem in verbinding staat, dan krijg ik geen respons. Een ping op het ipadres van de interne verbinding wel. Wie weet wat er aan de hand is? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de client NIC 3, de NIC 1 kan pingen?
Adsl ------ (NIC1) Pc1 (NIC2) --- Hub -(NIC 3) Pc2