• Koja78
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 17-10 21:59
Plots kan mijn stiefmoeder met haar microsoft account niet meer inloggen op haar pc. De dag ervoor had ze een normale werkdag gehad (browsen, mailen, ..).

Allereerst was zogezegd het paswoord fout... nu dat was een kleintje.. had het systeem blijkbaar haar azerty keyboard gewist en alles stond in qwerty. Daarna logt de pc precies in maar krijg je achteraf een melding dat inloggen in de microsoft account niet mogelijk is en dat ze op een tijdelijk profiel zit... en bovendien zou "uitloggen en terug inloggen" het probleem oplossen. Het kadertje liegt natuurlijk want je zit vast in dezelfde bullshit.

Mijn eigen admin account is onbeschadigd.

Laatste windows updates geinstalleerd... geen oplossing.
Restore points geprobeerd maar dat wil hij niet pakken.

Iemand hetzelfde al ervaren?

• didjas
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 29-07-2017
ter info:

Ik heb het zelf meegemaakt dat als ik veilige modus opstart dat ik het vorige wachtwoord van mijn Microsoft-account in moest typen (het toenmalige wachtwoord toen het systeem was geïnstalleerd). Ik heb bij mijn Microsoft-account aangevinkt dat het wachtwoord elke 72 dagen gewijzigd moet worden. Ik heb dat probleem eruit gekregen door in lokaal beveiligingsbeleid de maximale wachtwoordduur iets ruimer als 72 dagen te zetten, en in computerbeheer bij lokale gebruikers bij mijn gebruikersaccount 'wachtwoord verloopt nooit' uitgevinkt, om het lokaal beleid te bekrachtigen. Maar dan moet je wel een Pro-versie hebben natuurlijk. Anderzijds mocht je een Home-versie hebben dan kun je geen gebruik maken van die 72 dagen optie? En moet men dan regelmatig het wachtwoord wijzigen?

Misschien dat je wat aan deze info hebt.

• Koja78
In de Home moet je nooit wijzigen voor zover ik weet. Ik gebruik zelf Win10 niet omdat de upgrade op mijn eigen laptop de dual graphics kort sloot. Kortom ik heb er zelf bitter weinig ervaring mee. Klant zit ook nog op windows 7.... dus ja.

Online vind je er niet zo veel over... wel een paar trukken met de registry en zo.. maar dat is mijn last resort.

• didjas
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 29-07-2017
In de Home-versies kan je dat niet wijzigen, maar dat lokaal beveiligingsbeleid zit er al sinds den beginne.

[Voor 6% gewijzigd door didjas op 15-02-2017 14:55]

• Koja78
Heb de account moeten weggooien en terug aanmaken.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Je had ook aan de hand van een qwerty keyboardlayout het password kunnen invoeren.
Daarna het keyboardprofiel weer op BE zetten ( linker ctrl-shift ) <- geen idee of dat op het inlogscherm ook werkt nl.

Jantje123 blijft hetzelfde, of je nu op azerty of qwerty zit.

* FreshMaker had het ooit andersom, een installatie op een Belgische laptop, alles functioneel, maar kon niet op mijn account komen.
Blind typen is soms onhandig :)

• Koja78
@FreshMaker: lees de originele post eens opnieuw :p

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
"zomaar" gewist kan niet ....
Wat wel kan gebeuren ( heel simpel ) is dat een keyboard gewisseld is van layout ( dus Az naar QW )
Aangezien er een aantal letters/tekens degelijk anders zijn op zo'n toetsenbord, kan je niet inloggen ( fout password )

Aangezien jij het al op een verschil in Win7 / Win10 inzet EN profiel gaat wissen lijkt me mijn 'oplossing' eerder aan de hand te zijn, dan iets gewist.

Maargoed, als jij jouw stiefmoeder als klant ziet, vermoed ik dat het eerder een commercieel probleem is ( geweest ) waar je niet uitkwam, dan een familiaire oplossing.

• Koja78
Que??? Volgens mij lees jij te diagonaal....

Het is een bekend probleem dat je soms plots gewoon niet meer kan inloggen met je microsoft account op win10. Ja, het keyboard was gewisseld maar daar was ik zo omheen.. dan lijk je in te loggen maar krijg je achteraf toch een melding dat het niet lukt en dat je in een tijdelijk profiel zit. En dan kan je doen wat je wil en hoeveel keer je wil... het blijft dezelfde zooi. (staat ook mooi in de originele post)

De reden dat ik het hier vroeg is net omdat .. my friend google.. geen enkele oplossing vond. (behalve account weggooien dus)

• livranca
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Welke melding geeft de pc exact als je naar een tijdelijk profiel gaat?

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-10 20:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Dikke kans dat je het account in safe mode via het register even moet fixen. Dan is het profiel al als corrupt gevlagd en gaat er niets gebeuren tot je dat ongedaan maakt, enerzijds door de sleutel aan te passen, anderzijds door een nieuw profiel te maken.

I reject your reality and substitute my own

• Koja78
Nieuw profiel loste het oo
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee