Ik heb een kleine uitdaging met betrekking tot mijn 5.1 setup in de woonkamer.
Zal even een korte uitleg geven van de huidige situatie (zie plattegrond)
Mijn woonkamer is ingedeeld zoals op tekening staat (duh...) en de speakers zijn in blauw ingetekend.
Daarbij bevinden FL en FR zich op een hogere positie dan de center.
Subwoofer staat links in de hoek achter een stoel
RR en RL staan achter de bank op een vensterbank.
Uitdaging die ik heb is de volgende:
Als ik TV kijk, deze bevindt zich boven de stoel in een hoek) dan is het geluid redelijk goed.
Gebruik ik de beamer, dan is met name het center geluid niet echt lekker, je hoort dat deze van links komt.
Nadeel is: gezien de indeling van mijn woonkamer heb ik vrij weinig mogelijkheden om beamer/tv ergens anders te plaatsen. Althans, ik zou niet weten hoe.
Aangezien ik wel wat 'out of de box' denken kan gebruiken wil ik aan jullie vragen om mee te denken in een mooie en goede setup.
En misschien is de conclusie wel: joh, beter dan dit is er niet, dus succes.
Maar wil graag jullie input om te kijken naar eventuele verbeteringen/veranderingen.
Apparatuur:
Denon X2300W
KES 2005.1 sateliet en centre
Jamo sub210 woofer (omdat de KEF kapot is....)

fear my elite paint-skills.... niet geheel op schaal ofzo, maar indeling klopt wel zo ongeveer...
Zal even een korte uitleg geven van de huidige situatie (zie plattegrond)
Mijn woonkamer is ingedeeld zoals op tekening staat (duh...) en de speakers zijn in blauw ingetekend.
Daarbij bevinden FL en FR zich op een hogere positie dan de center.
Subwoofer staat links in de hoek achter een stoel
RR en RL staan achter de bank op een vensterbank.
Uitdaging die ik heb is de volgende:
Als ik TV kijk, deze bevindt zich boven de stoel in een hoek) dan is het geluid redelijk goed.
Gebruik ik de beamer, dan is met name het center geluid niet echt lekker, je hoort dat deze van links komt.
Nadeel is: gezien de indeling van mijn woonkamer heb ik vrij weinig mogelijkheden om beamer/tv ergens anders te plaatsen. Althans, ik zou niet weten hoe.
Aangezien ik wel wat 'out of de box' denken kan gebruiken wil ik aan jullie vragen om mee te denken in een mooie en goede setup.
En misschien is de conclusie wel: joh, beter dan dit is er niet, dus succes.
Maar wil graag jullie input om te kijken naar eventuele verbeteringen/veranderingen.
Apparatuur:
Denon X2300W
KES 2005.1 sateliet en centre
Jamo sub210 woofer (omdat de KEF kapot is....)

fear my elite paint-skills.... niet geheel op schaal ofzo, maar indeling klopt wel zo ongeveer...
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...