Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar lenzen voor mijn iPhone. Het lijkt me wel grappig om te kijken of je hier wat leuke dingen mee kunt doen voor wat kiekjes.

Ik zag bijvoorbeeld naar deze te kijken. Maar toen bedacht ik me ineens, een iPhone 7 Plus heeft natuurlijk een beetje een brede bobbel. Hoe handig is dat met dit soort lenzen?! Je wilt niet dat ze er wiebelig op zitten of scheef!

Iemand ervaring met lens-pakketjes? Aanraders of afraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
Ik heb zelf ook zo'n clip-on setje, en dat past perfect op m'n iphone. Sowieso, ik heb het idee dat een groot deel van de universele telefoonaccessoires gemaakt worden met de iphone in het achterhoofd. Je ziet ook dat ze bij compatibility als eerste de iphone noemen.

Kwaliteit is wel een tweede trouwens. Verwacht geen toffe macro shots of stijlvolle fish-eye opnames. In general zijn deze lenskitjes het vaak gewoon net niet. Tenzij je echt een praktisch doel voor ogen hebt met deze lenzen, is de kans 100 op 1 dat ze in no-time liggen te verstoffen in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
't Zal wel passen, en werken zal 't ook wel, maar verwacht voor die prijs geen wonderen, zoals hierboven ook al gezegd, zijn 't eerder speeltjes voor een bepaald effect, dan serieuze accessoires en ze zullen de kwaliteit van je foto's eerder verslechteren, dan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Geen ervaring met dergelijke lensjes maar wil je wel graag de tip geven dat gelijkwaardig spul via aliexpress al heel veel goedkoper is dan de link die die je in de OP hebt gegeven.

Een 3in1 lensje (Fisheye, 2in1 groothoek + Macro) is er voor 1 dollar en nog wat te krijgen en nog gratis verzonden ook... Deze bijvoorbeeld: https://tinyurl.com/hswfx3o

[ Voor 16% gewijzigd door xinix03 op 15-02-2017 16:48 . Reden: linkje.. ]

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bramm90 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:24:
Ik heb zelf ook zo'n clip-on setje, en dat past perfect op m'n iphone. Sowieso, ik heb het idee dat een groot deel van de universele telefoonaccessoires gemaakt worden met de iphone in het achterhoofd. Je ziet ook dat ze bij compatibility als eerste de iphone noemen.

Kwaliteit is wel een tweede trouwens. Verwacht geen toffe macro shots of stijlvolle fish-eye opnames. In general zijn deze lenskitjes het vaak gewoon net niet. Tenzij je echt een praktisch doel voor ogen hebt met deze lenzen, is de kans 100 op 1 dat ze in no-time liggen te verstoffen in je kast.
En heb je een iPhone of een iPhone Plus? Zeker met de 7 heb je dan een flinke bonk uitstekende lens.
xinix03 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:45:
Geen ervaring met dergelijke lensjes maar wil je wel graag de tip geven dat gelijkwaardig spul via aliexpress al heel veel goedkoper is dan de link die die je in de OP hebt gegeven.

Een 3in1 lensje (Fisheye, 2in1 groothoek + Macro) is er voor 1 dollar en nog wat te krijgen en nog gratis verzonden ook... Deze bijvoorbeeld: https://tinyurl.com/hswfx3o
Kwaliteit is zeker een ding. Voor die prijs verwacht ik ook geen wonderen. Zeker van AliExpress niet, waar ook nog eens veel goedkope namaak shit te koop is.
Ik weet ook niet waar het omslagpunt zou liggen voor deze dingen? Wanneer worden ze wel "bruikbaar"?