[bugs] automatische incasso aboshop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52
Voor alle problemen rondom automatische incasso. Alle andere betaalvormen graag in een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:12
Zojuist geprobeerd omdat hij bijna afloopt en ik niet van het bord af wil (misschien toch wel binnenkort van het bord af :P) maar ik krijg wel al 3 mailtjes. Misschien daar een klein bugje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kEGuXOFdsZHyYwzsQOTCN1YL/thumb.png

[ Voor 11% gewijzigd door Antrax op 15-02-2017 11:57 . Reden: Link naar volledige afbeelding toegevoegd. ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 18:38
De bevestigings mail met als titel "Betaling ontvangen" heb ik twee keer gekregen.

Toevoeging:
Bedrag wel een keer afgeschreven :)

[ Voor 24% gewijzigd door Rinaldootje op 15-02-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreurink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 13:20
Rinaldootje schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:00:
De bevestigings mail met als titel "Betaling ontvangen" heb ik twee keer gekregen.

Toevoeging:
Idem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevoeging:
Same here :) 2x de mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:13

3DDude

I void warranty's

Van plus naar hero == hetzelfde dadelijk?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yvez
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 14:51
Same here, 2 keer de betaling bevestiging, maar inderdaad maar 1 keer afgeschreven! Bedankt voor de auto incasso korting ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
3DDude schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:52:
Van plus naar hero == hetzelfde dadelijk?
Plus = Hero idd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:22
Ik vermoed dat het systeem van automatische incasso in de aboshop alleen in Nederland werkt? In België heet dat concept domiciliëring, maar zoals je zelf zei zou SEPA/direct debit in heel de EU mogelijk moeten zijn...

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 14:27

Toevoeging:
Idem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Toevoeging:
Idem hier, net verlengd.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

Lijkt nog niet helemaal te werken (of ik ben ongeduldig...) naast de dubbele betaal bevestiging blijft me abonnement in afwachting. Hoe lang duurt dit?

Rampen bak 2004

Verwijderd

Millennium schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:00:
Lijkt nog niet helemaal te werken (of ik ben ongeduldig...) naast de dubbele betaal bevestiging blijft me abonnement in afwachting. Hoe lang duurt dit?
Wanneer je gekozen hebt voor automatische incasso duurt het een paar dagen :)

Zie antwoord van Zeef.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2017 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Millennium schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:00:
Je Plus loopt nog tot juni 2017. Daarna gaat Hero vanzelf in. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

yvez schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:00:
Same here, 2 keer de betaling bevestiging, maar inderdaad maar 1 keer afgeschreven! Bedankt voor de auto incasso korting ook :)
Was de inhoud ook exact hetzelfde of alleen de titel?

Het klopt namelijk dat er meerdere mails worden verzonden:
- Bevestiging van de bestelling
- Bevestiging van de betaling
- Bevestiging van de activatie

De reden om die drie los te houden is dat het niet altijd op hetzelfde moment gebeurt. Alleen van de eerste weten we het zeker.

De betaling vindt wel vaak direct plaats, maar kan even duren, zeker met bankoverschrijving. En bovendien vinden er bij de maandelijkse variant meerdere betalingen plaats, terwijl je in theorie nooit meer een nieuwe bestelling doet.

En de activatie vindt bij nieuwe abonnementen weliswaar direct plaats, maar bij verlengingen pas later, na afloop van het huidige abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreurink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 13:20
ACM schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 09:21:

Inhoud ook exact hetzelfde:

Betaling ontvangen

Beste rreurink,

De betaling ter hoogte van € 3,95 voor je Hero-abonnement is ontvangen van rekeningnummer eindigend op ***. De status van je abonnement kun je volgen via de abonnemententab in je instellingen.

Met vriendelijke groet,

Tweakers

Als je vragen hebt kun je reageren op deze e-mail, de Abonnementen FAQ bekijken of een topic openen in het forum.

Deze e-mail is automatisch verstuurd vanuit Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvez
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 14:51
[...]

[...]

[...]

[...]

De reden om die drie los te houden is dat het niet altijd op hetzelfde moment gebeurt. Alleen van de eerste weten we het zeker.

De betaling vindt wel vaak direct plaats, maar kan even duren, zeker met bankoverschrijving. En bovendien vinden er bij de maandelijkse variant meerdere betalingen plaats, terwijl je in theorie nooit meer een nieuwe bestelling doet.

En de activatie vindt bij nieuwe abonnementen weliswaar direct plaats, maar bij verlengingen pas later, na afloop van het huidige abonnement.
Yes...Beide mailtjes identiek niet alleen op subject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 18:38

Het is de mail van de betaling. De inhoud is exact hetzelfde, doch de headers niet (zoals ESMTPS id, message ID en boundary)

Indien gewenst, kan ik ze jullie toesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Glodenox schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:37:
Ik vermoed dat het systeem van automatische incasso in de aboshop alleen in Nederland werkt? In België heet dat concept domiciliëring, maar zoals je zelf zei zou SEPA/direct debit in heel de EU mogelijk moeten zijn...
Er schort alvast iets aan voor de Belgische tweakers: de eerste termijn van het abonnement moet met iDeal betaald worden maar dat bestaat niet in .be

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Ik mag geen Hero abonnement afsluiten...omdat er nog een toekomstig abonnement in moet gaan :'(

Is het een idee een optie te geven een reeds betaald, maar nog niet lopend, abonnement om te zetten naar de nieuwe vorm?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:27
Bij het via m'n mobiel afsluiten van een verlening liep ik tegen een grafisch probleempje aan. De lijst met de abonnementshistorie op de abonnement pagina wordt mobiel (iPhone 7) niet goed getekend. Zowel in portait als landscape is de tabel bijna niet leesbaar. Alle cellen komen onder elkaar te staan en de header wordt zonder spaties getekend. De tekst is dus wel leesbaar maar wat waarbij hoort is een hele puzzel...
Indien gewenst kan ik een screenshot DM-en.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 12:37

_David_

FP ProMod

llama llama duck

ShadowLord schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:07:
Bij het via m'n mobiel afsluiten van een verlening liep ik tegen een grafisch probleempje aan. De lijst met de abonnementshistorie op de abonnement pagina wordt mobiel (iPhone 7) niet goed getekend. Zowel in portait als landscape is de tabel bijna niet leesbaar. Alle cellen komen onder elkaar te staan en de header wordt zonder spaties getekend. De tekst is dus wel leesbaar maar wat waarbij hoort is een hele puzzel...
Indien gewenst kan ik een screenshot DM-en.
Dat is al bekend: zeef in "Abo Q&A automatische incasso"

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Zojuist supporter gedaan via PayPal.. Alles lijkt goed te zijn gegaan (meerdere mails ontvangen en status is ook Supporter) echter kreeg ik bij terug komst vanaf PayPal de volgende melding:
Fout bij betaalafhandeling

Er is iets mis gegaan bij de afhandeling van de betaling: Geen geldig ordernummber opgegeven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
Brummetje schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:25:
Zojuist supporter gedaan via PayPal.. Alles lijkt goed te zijn gegaan (meerdere mails ontvangen en status is ook Supporter) echter kreeg ik bij terug komst vanaf PayPal de volgende melding:

[...]
Het abonnement is actief, de foutmelding hebben we vaker gezien. Daar duiken we dieper in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Laatst online: 31-07 08:50
Dryhte schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:46:
[...]

Er schort alvast iets aan voor de Belgische tweakers: de eerste termijn van het abonnement moet met iDeal betaald worden maar dat bestaat niet in .be

;w
Zijn er inderdaad andere afspraken voor Belgische tweakers?
Zou graag via domiciliëring willen betalen maar er staan geen Belgische banken tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 20:43
Ik zie net dat als ik op de abonnement verlengen button klik mijn land op Nederland staat terwijl mijn huidige adres op Duitsland staat. Lijkt me dat hij dan op Duitsland moet blijven staan.

Ook staat er als ik geen betaalmethode selecteer een pop up blokje met "Please select an item in the list.", in het Engels dus. En als de drop down box niet meer in beeld is komt het blokje in de header te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7jYLMOS0bmtfM0BErO7dULVX/full.png

[ Voor 43% gewijzigd door Jeroen Sack op 28-02-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Maffie500 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:50:
[...]

Zijn er inderdaad andere afspraken voor Belgische tweakers?
Zou graag via domiciliëring willen betalen maar er staan geen Belgische banken tussen.
Dat is er inderdaad nog niet. Staat op de wensenlijst voor de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Jeroen Sack schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:14:
[...]

Ook staat er als ik geen betaalmethode selecteer een pop up blokje met "Please select an item in the list.", in het Engels dus. En als de drop down box niet meer in beeld is komt het blokje in de header te staan.

[afbeelding]
Dan heb je een Engelstalige browser ;) Dat is clientside validatie die door de browser zelf wordt afgehandeld voor formuliervelden die als 'verplicht' zijn gemarkeerd in de markup ("required" attribuut). Daar kunnen wij dus verder weinig aan veranderen, behalve dan een compleet eigen clientside validatie opzetten, maar dat vinden we nogal zonde van onze tijd...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 20:43
crisp schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:14:
[...]

Dan heb je een Engelstalige browser ;) Dat is clientside validatie die door de browser zelf wordt afgehandeld voor formuliervelden die als 'verplicht' zijn gemarkeerd in de markup ("required" attribuut). Daar kunnen wij dus verder weinig aan veranderen, behalve dan een compleet eigen clientside validatie opzetten, maar dat vinden we nogal zonde van onze tijd...
Dat klopt inderdaad, ik wist niet dat een browser dat zelf kan aangeven, ben ik nooit eerder tegen gekomen eigenlijk. Bijna elke website implementeert het op een eigen manier, maar als de browser het standaard kan zou ik daar inderdaad ook voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
zeef schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:38:
[...]

Dat is er inderdaad nog niet. Staat op de wensenlijst voor de toekomst. :)
Dan hebben de Belgische tweakers pech en kunnen ze die laptop of TV niet winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Maffie500 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:25:
[...]

Dan hebben de Belgische tweakers pech en kunnen ze die laptop of TV niet winnen?
Deze keer pech vrees ik. Het is echt bedoeld als stimuleren van automatische incasso. Maar de gewone vrijdagloterij loopt gewoon door en ik zal zorgen dat we daar óók mooie prijzen in verloten.

[ Voor 18% gewijzigd door zeef op 28-02-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
zeef schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:27:
[...]

Deze keer pech vrees ik. Het is echt bedoeld als stimuleren van automatische incasso. Maar de gewone vrijdagloterij loopt gewoon door en ik zal zorgen dat we daar óók mooie prijzen in verloten.
Jammer kun je er niet voor zorgen dat de belgen voor een keer meer kans maken :P
Pagina: 1

Let op:
Hier alleen bugs. Overige opmerkingen hier: Over de automatische incasso bij de aboshop of hier: Abo Q&A automatische incasso