Censuur shopreview

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:12
Ik had een hele slechte ervaring met de webshop doublepoint. Deze shop heeft een aantal weken geleden hier behoorlijk veel geadverteerd.

Ik heb mijn slechte ervaring gedeeld middels een shopreview hier (3x 1 ster). Hoewel 3 x 1 ster misschien trollerig lijkt, was mijn shopreview goed onderbouwd voor de reden hiervoor; ik was extreem slecht behandeld als klant.

Tot mijn grote verbazing is mijn negatieve review verwijderd en nu staan er dus louter positieve shopreviews voor deze shop. Volgens mij is deze vorm van censuur niet de bedoeling van shopreviews. Hoe kunnen we shopreviews nog serieus nemen?

[ Voor 3% gewijzigd door TI_Observer op 15-02-2017 10:03 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:51

InFamous

excommunicado

Dit heeft te maken met de Pricewatch dus een tikje naar PW

Overigens zie ik dat je op 9 februari een email hebt gehad van Erik met het verzoek een kopie van de bestelling op te sturen. Dit is niet gedaan waarop de beoordeling is verwijderd.

[ Voor 61% gewijzigd door InFamous op 15-02-2017 10:07 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
sheez88 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:01:
Ik had een hele slechte ervaring met de webshop doublepoint. Deze shop heeft een aantal weken geleden hier behoorlijk veel geadverteerd.
Je hebt hier op 7 en 9 februari een e-mail van ontvangen, heb je deze gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
rens-br schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:07:
[...]

Je hebt hier op 7 en 9 februari een e-mail van ontvangen, heb je deze gehad?
Nee, niet ontvangen. Ik heb eigenlijk geen idee welk email adres gekoppeld is aan dit account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat kan je gewoon zien (en indien nodig) aanpassen via https://tweakers.net/instellingen/account/

Voor verdere afhandeling kan je het beste even contact opnemen met henry_boy. Ik heb hem ook even geattendeerd op dit topic.

[ Voor 50% gewijzigd door Orion84 op 15-02-2017 10:28 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
Orion84 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:23:
Dat kan je gewoon zien (en indien nodig) aanpassen via https://tweakers.net/instellingen/account/

Voor verdere afhandeling kan je het beste even contact opnemen met henry_boy. Ik heb hem ook even geattendeerd op dit topic.
Thanks, ik heb inmiddels de mail gelezen en hij is verwijderd omdat ik nog geen bewijs van de bestelling had doorgegeven. Fair enough, dat zal ik hem dan nog wel even mailen (hoewel ik de webshop meerdere malen het bestelnummer heb doorgegeven).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jessper
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02 09:40
Ik wil me niet mengen in de discussie of de verwijdering terecht was of niet, maar ik ben wel geïnteresseerd in het process rondom een negatieve beoordeling. De reactie van @sheez88 suggereert dat elke negatieve beoordeling een soort van bevestiging of bewijsvoering nodig heeft. Klopt dat? en zou dat dan niet ook moeten gelden voor positieve beoordelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_boy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 15:06

henry_boy

Salessupport Tweakers
sheez88 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:00:
[...]

Thanks, ik heb inmiddels de mail gelezen en hij is verwijderd omdat ik nog geen bewijs van de bestelling had doorgegeven. Fair enough, dat zal ik hem dan nog wel even mailen (hoewel ik de webshop meerdere malen het bestelnummer heb doorgegeven).
Goed om te lezen dat het toch wel een concrete ervaring betreft bij Doublepoint. Ik zie de mail graag tegemoet, waarna wij de review uiteraard weer online zullen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Jessper schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:06:
De reactie van @sheez88 suggereert dat elke negatieve beoordeling een soort van bevestiging of bewijsvoering nodig heeft. Klopt dat? en zou dat dan niet ook moeten gelden voor positieve beoordelingen?
Nee, dat is niet het geval. Elke review negatief of positief verschijnt gewoon direct online. Dat verzoek om 'bewijsvoering' (en daarbij tijdelijk onder embargo plaatsen van de review) komt alleen als er naar aanleiding van klachten / eigen onderzoek twijfel bestaat over een review.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_boy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 15:06

henry_boy

Salessupport Tweakers
Jessper schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:06:
Ik wil me niet mengen in de discussie of de verwijdering terecht was of niet, maar ik ben wel geïnteresseerd in het process rondom een negatieve beoordeling. De reactie van @sheez88 suggereert dat elke negatieve beoordeling een soort van bevestiging of bewijsvoering nodig heeft. Klopt dat? en zou dat dan niet ook moeten gelden voor positieve beoordelingen?
Het liefst zou je iedere shopreview willen valideren, maar dit is uiteraard niet te doen.
In uitzonderlijke situaties, bijvoorbeeld doordat een webshop de ervaring niet kan plaatsen en geen contact krijgt met de gebruiker of bij zeer opvallende positieve reviews, zullen wij de gebruiker om enig bewijs van bestelling vragen.
Pagina: 1