Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Omdat het ook daadwerkelijk andere soort kabels zijn. Dual-mode DisplayPort uitgangen (optioneel in v1.2 en lager, in de praktijk vrijwel altijd. Sowieso verplicht vanaf versie 1.3) kunnen een HDMI signaal uitspugen, zonder gebruik van actieve converters. Maar HDMI ondersteunt niet DP signalen, daar is altijd een actieve converter voor nodig, compleet met chipset enzo, soms zelfs met externe (USB-)voeding. Met andere woorden, een DP naar HDMI kabel kan niet van HDMI naar DP worden gebruikt.Geckoo schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:31:
Goedemorgen
ik was op zoek naar een hdmi display kabeltje en zag iets raars in de pricewatch
Als ik bij connector A HDMI (in alle varianten) selecter en bij connector B DP (in alle varianten) krijg ik andere waardes dan als ik het omdraai. (A=DP en B=HDMI)
categorie: Kabels a=hdmi vs b=dp
vs
categorie: Kabels a=dp vs b=hdmi
Waaom is dit?
terwijl het wel dezelfde connectoren zijn?Glaanie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:34:
[...]
Met andere woorden, een DP naar HDMI kabel kan niet van HDMI naar DP worden gebruikt.
Maar is dan connector 1 de uitgang van het beeld producerend apparaat (gpu/dvd spelert/rasp pi) en dan connector 2 de ontvangende beeld tonend apparaat (tv/monitor/beamert)?
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Nee, het zijn wel degelijk verschillende connectoren:Geckoo schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:33:
[...]
terwijl het wel dezelfde connectoren zijn?

Links HDMI, rechts DP.
Als een kabel 1 kant op werkt, is dat het idee ja.Maar is dan connector 1 de uitgang van het beeld producerend apparaat (gpu/dvd spelert/rasp pi) en dan connector 2 de ontvangende beeld tonend apparaat (tv/monitor/beamert)?
nee dat snap ik maar ik kan dezelfde kabel gebruiken voor een dvd speler die naar een displayport scherm gaat maar ook van een GPU met displayport naar een beamer met HDMIGlaanie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:24:
[...]
Nee, het zijn wel degelijk verschillende connectoren:
[afbeelding]
Links HDMI, rechts DP.
In het tweede geval kan het kloppen, maar het eerste geval is wel een beetje gek. Misschien dat in die kabel een soort converter zit die wordt gevoed door de HDMI-uit van de DVD-speler. Of het DP scherm snapt ook HDMI signalen, waardoor het feitelijk een HDMI-kabel is geworden over de 'verkeerde' kabel.Geckoo schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:03:
[...]
nee dat snap ik maar ik kan dezelfde kabel gebruiken voor een dvd speler die naar een displayport scherm gaat maar ook van een GPU met displayport naar een beamer met HDMI
Pagina: 1