Toon posts:

Problemen installatie ASUS STRIX-GTX1070-O8G-GAMING

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Bij het installeren van mijn GTX1070 loopt er iets fout.
Ik kan niet in BIOS en na het verschijnen van het Gigabyte startscherm heb ik enkel een zwart scherm en kan ik niets doen. Fans onderaan de kaart werken niet, lichtjes branden wel.
Nogal zuur, wetende dat een nieuwe grafische kaart normaal een redelijk plug-and-play proces zou moeten zijn...
...
Case: Antec Eleven Hundred
CPU: Intel Intel Core i5 3570K
Motherboard: Gigabyte GA-Z77X-D3H
RAM: Corsair XMS3 8GB
PSU: Corsair TX650M
HD: WD Black WD5000BPKT 500GB
DVD: Samsung SH-224BB
6+2 PCI-E aanwezig
Dit zijn de specs van mijn PC. Ik ging er van uit dat dit voldoende is om de 1070 te doen werken.
...

Ik heb de drivers van mijn vorige grafische kaart (ASUS GTX660-DC2O-2GD5) verwijderd via DDU. Als ik mijn GTX660 terug insteek, lukt het wel om op te starten.

Iemand enig idee wat er hier aan de hand zou kunnen zijn?
...

Alle reacties

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Heeft vaak te maken met het bios van nieuwere GPU's dat niet compatibel is met het bios van het moederbord.
Je kunt soms ergens in je bios uefi mode aanzetten, en andere keren is er een bios update vereist van het mobo.
Soms releasen gpu fabrikanten ook een bios die compatibel is met oudere systemen.

Heb dit zelfde probleem gehad met een X79 bord en upgrade van 670 naar 780, helaas destijds geen oplossing kunnen vinden doordat het een ECS plank was die nooit een fatsoenlijke update heeft gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, verdorie. Had gehoopt niet aan mijn BIOS te moeten komen.
Ik heb vernomen dat dat nogal risky kan zijn. Momenteel staat die op F10 en ik neem aan dat dat te verouderd zal zijn, vooral aangezien de 1070 nog niet zo heel lang uit is.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Heb je al zoiets geprobeerd? Videokaart eruit, BIOS resetten, videokaart erin en weer opstarten?

...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 00:52:
Hmm, verdorie. Had gehoopt niet aan mijn BIOS te moeten komen.
Ik heb vernomen dat dat nogal risky kan zijn. Momenteel staat die op F10 en ik neem aan dat dat te verouderd zal zijn, vooral aangezien de 1070 nog niet zo heel lang uit is.
Soms volstaat het resetten van het bios.

Na F10 zijn er een aantal updates verschenen die VGA en systeemcompatibiliteit fixen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net geprobeerd mijn BIOS te resetten door dat batterijtje eventjes uit te halen en pas nadien de videokaart terug in te steken en de PC aan te leggen. Het probleem blijft echter hetzelfde...
Moest het zo ver komen dat ik mijn BIOS moet updaten zou het wel makkelijk zijn mocht iemand mij een beetje kunnen assisteren. Ben hier een leek in.

• DrWhite1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-01 23:27
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:56:
Heb net geprobeerd mijn BIOS te resetten door dat batterijtje eventjes uit te halen en pas nadien de videokaart terug in te steken en de PC aan te leggen. Het probleem blijft echter hetzelfde...
Moest het zo ver komen dat ik mijn BIOS moet updaten zou het wel makkelijk zijn mocht iemand mij een beetje kunnen assisteren. Ben hier een leek in.
Vanaf F14 blijkbaar VGA compatibility improvements.

Laatste bios versie hier downloaden:
http://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-Z77X-D3H-rev-10#support-dl

Bestanden unzippen en op een usb stick zetten, pc herstarten en q-flash utility openen en dan het juiste bestand selecteren en updaten.

Je kan eventueel ook deze video bekijken om de stappen te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door DrWhite1 op 15-02-2017 10:52 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Waarschijnlijk inderdaad een BIOS update nodig (dat is helaas bij sommige borden nodig voordat een 'recentere' videokaart wil werken).

Om nog even terug te komen op dit puntje:
Fans onderaan de kaart werken niet, lichtjes branden wel.
Dit is normaal voor die kaarten, de fans gaan pas draaien boven een bepaalde temperatuur, tot die tijd blijven ze stil staan. Dit was bij de GeForce 900 serie ook al zo.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:27
Booten zonder nieuwe gfx kaart -> de bios in -> Load bios defaults

Zet bij boot options :legacy+ UEFI naar enkel UEFI

Zet de computer helemaal uit, haal de voedings stekker eruit.
Druk ongeveer 30sec op de power knop (Ontlaad de elco's)
Druk de nieuwe videokaart erin, inc powerkabels natuurlijk

Boot. Zou vlekkeloos moeten werken

[ Voor 10% gewijzigd door osmosis op 15-02-2017 11:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb een BIOS update uitgevoerd en volgens mij heeft dit het probleem verholpen.
Mocht er nog iets mis lopen, laat ik het weten.

Alvast hartelijk bedankt voor de geboden hulp!
Pagina: 1