FPS problemen met Nvidia GTX970

Pagina: 1
Acties:

• popsterk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-09-2021
Ik heb sinds een redelijk lange tijd fps problemen met mijn MSI Nvidia GTX970. Ik begon op een gegeven moment enorm veel laggspikes te krijgen, in grote games als GTA V, maar ook in minder zware games als csgo. Deze laggspikes kwamen vooral op momenten waar er veel gaande was, zoals explosies en schoten.

Na het herinstalleren van alle stuurprogramma's gaat het weer zo'n 3 dagen goed, daarna begint het langzaam aan weer minder te worden. Ik heb ook al een aantal keer al mijn gpu drivers weggedaan met DDU. Ik heb hier echt nergens op internet wat over kunnen vinden, heb ondertussen al 20 verschillende driver versies gehad, dus daar zal het ook niet aan liggen.

Heeft iemand hier ooit mee te maken gehad en/of er een oplossing voor? Als ik mijn drivers herinstalleer doet ie het dus weer voor eventjes, maar na een paar dagen niet meer, restarten voert ook niks uit. Ik ben natuurlijk wel een beetje klaar met om de paar dagen mijn drivers te herinstalleren.

Aantal overige specs van mijn pc:

CPU: Intel Core i5 4460 (3,2Ghz)
MOBO: AsRock Fatal1ty B85 Killer
GPU: MSI Nvidia GeForce GTX970 GAMING

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Je hebt een moederbord met Killer NIC. Deze staan bekend om geheugenlekken. Hoeveel intern geheugen heb je en hoeveel is daarvan in gebruik als je fps drops hebt?

• popsterk
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:03:
Je hebt een moederbord met Killer NIC. Deze staan bekend om geheugenlekken. Hoeveel intern geheugen heb je en hoeveel is daarvan in gebruik als je fps drops hebt?
Ik heb 8GB intern geheugen, heb geen test meer op mn pc staan met de hoeveelheid die in gebruik is. Ik zal dit binnenkort wel op kunnen meten maar dan moet ik dus weer wachten tot de fps drops komen.

Maar intern geheugen wordt zover ik weet gewist na een restart van de pc, maar de problemen blijven na een restart? Hoe kan dit er dan mee te maken hebben?

Edit:

Ik zie in mijn taakbeheer, zelfs als ik geen zware processen doe, dat mijn geheugen 98% gereserveerd is. Is dit wat je bedoelt?

[ Voor 9% gewijzigd door popsterk op 14-02-2017 23:55 ]

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-01 20:32
popsterk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:52:
[...]

Ik heb 8GB intern geheugen, heb geen test meer op mn pc staan met de hoeveelheid die in gebruik is. Ik zal dit binnenkort wel op kunnen meten maar dan moet ik dus weer wachten tot de fps drops komen.

Maar intern geheugen wordt zover ik weet gewist na een restart van de pc, maar de problemen blijven na een restart? Hoe kan dit er dan mee te maken hebben?

Edit:

Ik zie in mijn taakbeheer, zelfs als ik geen zware processen doe, dat mijn geheugen 98% gereserveerd is. Is dit wat je bedoelt?
klopt ja, dat heeft te maken met je netwerkdrivers
er zijn meerder topics over de Killer NIC.
dat deze je werkgeheugen drainen.

Verwijderd

popsterk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:52:

Yep. Driver van de netwerkcontroller verwijderen en de nieuwste driver installeren.

• popsterk
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:44:
[...]

Yep. Driver van de netwerkcontroller verwijderen en de nieuwste driver installeren.
Had het vergeten te melden, heb dit diezelfde avond dat ik dit postte nog gedaan, dankzij je tip over memory leak! Tot nu toe is het gefixt! Bedankt
Pagina: 1