Vertraging PC -TV bij gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Hoi allemaal,

Ik heb een gaming pc op zolder staan. Nu heb ik vandaag via steam resident evil gespeeld. HDMI kabel naar beneden laten lopen van (jawel) 20meter. Signaal lijkt goed en er is geen kwaliteitverlies in beeld zichtbaar. Geluid ook prima zonder hickups.

Ik heb ook een 20 meter lange USB verlengkabel naar beneden laten lopen. Er zitten ook repeaters in. Ik heb daar mijn XBOX wireless adapter op aangesloten zodat ik beneden met mijn controller draadloos kan gamen. Ook dit leek vlekkeloos te werken.

Ik heb bemerkt in Batman wel prima naar behoren werkt maar RE 7 lijkt een soort vertraging te hebben in de controls. Het lijkt alsof er een vertraging zit van een paar milliseconden met het beeld en de controllers.

De reactie van de controller voelt iig niet zo instant als op de Xbox of ps4, ik had dit niet eerder bemerkt bij bv batman dus.het lijkt alsof het draaien in het spel van mijn charavter ook een stuk trager is dan op de.pc zelf.

Zou dit aan iets kunnen liggen van mijn aansluit wijze
?

Alvast bedankt

Edit: ik heb trouwens een Sharp Aquos 50inch TV waar ik enorm spijt van heb. Het geluid van mijn tv horizon box gaat ook altijd van het synchroon af. Dit is de enige tv in huis waar dit gebeurd. Verder is de tv nogal basic en ouderwets qua interface.

[ Voor 10% gewijzigd door Opzouten op 14-02-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeurt het ook als je je controller rechtstreeks via USB aansluit?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan door de latency komen, 20 meter kabel is wel vrij veel. Is't niet handiger om een SteamLink te pakken, of gewoon inhome streaming te gebruiken ipv hele lange kabels?

Probeer eens een kortere kabel te pakken en te kijken of dat hetzelfde probleem geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Als ik op de monitor speel lijkt alles gewoon veel lekkerder te gaan. Korter gaat niet omdat ik echt de 20 meter nodig heb. Steamlink lees ik slechte ervaringen over. Mijn huis zit nogal apart in elkaar en alles werkt hier wireless. Ook ivm vele wireless apparaten in huis. Ik heb op elke verdieping een AP.

Ik heb juist gekozen voor delange kabels omdat dit het beste beeld lijkt te geven zonder "stream" lag. De beelden en geluid zijn immers gewoon mooi.vloeiend en zonder lag met deze kabels daarom snap ik het niet echt.

Kan het trouwens door Vsync komen?

[ Voor 29% gewijzigd door Grotman op 15-02-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
-> SPV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Opzouten schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:50:
Als ik op de monitor speel lijkt alles gewoon veel lekkerder te gaan. Korter gaat niet omdat ik echt de 20 meter nodig heb. Steamlink lees ik slechte ervaringen over. Mijn huis zit nogal apart in elkaar en alles werkt hier wireless. Ook ivm vele wireless apparaten in huis. Ik heb op elke verdieping een AP.

Ik heb juist gekozen voor delange kabels omdat dit het beste beeld lijkt te geven zonder "stream" lag. De beelden en geluid zijn immers gewoon mooi.vloeiend en zonder lag met deze kabels daarom snap ik het niet echt.

Kan het trouwens door Vsync komen?
Ja maar dat hangt game tot game af. Sommige games doen het goed. Andere games zoals l4d2 hebben een verschrikkelijke input lag.

Als je een lange hdmi kabel en lange usb kabel kan trekken, lijjkt het mij niet moeilijk om een utp kabel te trekken. Steamlink lijkt mij toch ook beste oplossing.
Kijk als je niet onmiddelijk de investering wil doen.... je kan testen met je laptop op je tv en steam-in-home-streaming. Is identiek zelfde als steamlink (nuja ongeveer).
Heb ik ook bij vriend gedaan die wantrouwig was tov steamlink. Kan die zelf testen. Wifi gaat zeker, kabel gaat beter.

Kan je kijken of het goed bevalt. Je zal onder indruk zijn hoe goed het werkt. Aan te raden is wel dat je maxell/pascal of vglijkbare amd kaart. Kan je gebruik maken van hardware encoding.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Opzouten
Bedankt voor je reactie. Ik heb een Pascal kaart. Ik ben huiverig voor steamlink omdat ik bang ben dat ik flink kwaliteit verlies met de stream. UTP kan ik wel trekken maar zijn mijn games dan wel net zo strak op ultra op 60+ FPS als met een kabel?

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kan je de TV ook in Game of PC mode zetten? Dat scheelt vaak ook veel input lag.

• Opzouten
Ik heb helaas een gare Sharp tv. Ik ga deze binnenkort vervangen voor een tv waar ik meer onderzoek naar doe IPV zomaar kopen. Er zit niets op van game mode oid. Het spel draait gewoon vloeiend maar heb alleen t idee dat de controller echt 0.01 seconde achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Steamlink is toch echt de beste oplossing. Als je hem bekabeld aansluit op een gigabit netwerk en je een goeie GPU hebt dan ga je een heel end komen. Zelf gebruik ik het ook en speel de meeste games gewoon soepel 1080p op 60fps. Uiteraard kan het ook nog aan de game zelf liggen, maar dat is een kwestie van trial en error :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Pagina: 1