Lampen aan en uit zetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is,

Als ik de deur van mijn voorraadkast open dan moet het licht aan gaan en achter mij sluit! dit ook aanblijft.
Ga ik de voorraadkast uit! dan het licht uitgaat.

Tegen de deur heb ik "KlikAanKlikUit magneetcontact AMST-606" en in de schakeldoos "KlikAanKlikUit mini inbouwschakelaar AWMR-230"

Bewegingssensor zou de oplossing zijn! wil niet echt uitgeven.

Ik zou ontzetten op weg worden geholpen met een oplossing...

Vecht al dagen hiermee.

Ik gebruik Raspberry Pi 3, en draai Domoticz v3.5877 met RFXCOM 433Mhz en Z-Wave

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:38

Sabbi

je denkt aan mij.

Koop voor 15 euro een 'domme' bewegingsmelder en herbruik de kaku schakelaar en magneetcontact ergens anders in je huis?

Anders zou je een blockly script kunnen maken dat een variabele 'ShaiIsInDeKast' elke keer dat je hem aanroept van true naar false of terug zet, en dan aan de hand van die variabele het licht aan of uit zetten. Maar dan loop je altijd de kans dat als je de deur open doet zonder naar binnen/buiten te gaan het licht niet meer uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

of een hele domme 20e eeuwse schakelaar https://www.shopelektro.n...erdimmer-snoer-schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij zoekt is een normaal 'dom' magneetcontact zoals vaak gebruikt in alarm installaties. Deur open licht/alarm aan, deur dicht licht/alarm uit. In dergelijke schakelaars (ook in je kaku) zit een reed contact welke vaak ook direct AC kan schakelen hetzij met een beperkt vermogen. Bewegingsschakelaars werken doorgaans met een time out waarna het licht uit gaat (tot je weer met je handjes gaat wapperen :+ ) en dat is denk ik niet wat je wil.

Mocht je een erg grote voorraadkast hebben dan zijn er ook magneet contacten met NO en NC aansluiting te vinden. Gebruik je de NO (deur open = licht aan) in je voorraadbunker en de NC (deur dicht = bewegingsmelder aan) voor het geval de deur dichtvalt en je de weg naar buiten anders niet meer kunt vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een vorm van deurstopper om de deur open te houden? Lijkt mij een simpele oplossing.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TS wil als de deur dicht is maar hij /zij binnen is wel het licht brand.
bij een magneetcontact zou het licht dan ook uit gaan ook al zit je binnen.

een deurcontact of bewegingsmelder met uitschakelvertraging zou beter zijn.
bijv deur open contact word gemaakt licht aan
dmv de uitschakelvertraging gaat het licht pas uit na bijvoorbeeld 5min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Pagina: 1