Teles 16.3 ISDN onder Linux

Pagina: 1
Acties:

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 22:24

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Ik heb al 'n paar jaar RedHat 6.2 met Teles 16.3 draaien, maar nu ben ik van plan om eens die gateway te upgraden naar 'n iets sneller PC'tje en dan ook natuurlijk 'n nieuwe distro erop, ik zat te denken aan Slackware 8.0 omdat ik Slackware fanaat ben.

Nu heb ik alleen een probleem, omdat ik zelf niet die kaart heb geinstalled (echt vage kaart) heeft iemand anders gedaan, maar die kan dat nu niet meer doen ivbm die in Amerika zit.

Nu zoek ik dus 'n makkelijke manual (NIET WURTEL) waar ik hem dus makkelijk mee kan installeren, als het goed is zit bijna in elke 2.2.* kernel een 'module' ervoor bij, alleen dan weet ik nog niet hoe ik hem makkelijk installeer...

Anyone?

(En ja, ik heb de search gebruikt, en daar komt niks boven uit waar ik iets mee kan.)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

compileer je kernel met isdn-support, en dan moet je daar in die isdn support zoeken naar ondersteuning voor je kaart!

Eventueel in je modules dus de juiste module laden.

Wat is er mis met de manual van wurtel btw :?
Zo is het me ook gelukt nl. :)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

wurtel is ongetwijfeld geweldig maar ik heb mijn ISDN kaart ook nooit aan de praat gekregen met die howto - vandaar dat mijn ouders nog win2k hebben :'( :r :(

Teles kaarten zuigen gewoon... ;(

Joh, met teles zou ik bijna zeggen: het werkt, dus don't touch it. Maargoed, kijk welke module er is geladen ('lsmod' geloof ik) en zorg dat je mdk-8 kenel die module ook heeft, neem de instellingen over van het proggie die je nu gebruikt (~/.<prognaam>).

• aKra

aKra

Topicstarter
Wat is anders een goede goedkope kaart waar je ook een mooie gameping mee hebt?

• aKra

aKra

Topicstarter
En die makkelijk geinstalleerd wordt...

(btw, het gaat redelijk makkelijk nu, ./start-wanadoo en ./stop-wanadoo en ik heb internet/internet uit.)

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 13:18 schreef beelzebubu het volgende:
Ik heb tijden met een Teles 16.3 onder Linux gewerkt en ik heb er nooit problemen mee gehad... :?
Maar het is jammer genoeg lang geleden, dus kan me amper herinneren hoe ik dat ding aan de praat kreeg.
Ik geloof met /etc/isapnp.conf en isdn4linux ofzo, info van linux-nl.cx.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:57
Op dinsdag 03 juli 2001 13:58 schreef Bitfreak het volgende:
En die makkelijk geinstalleerd wordt...

(btw, het gaat redelijk makkelijk nu, ./start-wanadoo en ./stop-wanadoo en ik heb internet/internet uit.)
You can now safely shutdown the Internet... :D

(Voor wie 'm kennen :) )

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

[b]Op dinsdag 03 juli 2001

Nu zoek ik dus 'n makkelijke manual (NIET WURTEL) waar ik hem dus makkelijk mee kan installeren, als het goed is zit bijna in elke 2.2.* kernel een 'module' ervoor bij, alleen dan weet ik nog niet hoe ik hem makkelijk installeer...

Anyone?

(En ja, ik heb de search gebruikt, en daar komt niks boven uit waar ik iets mee kan.)
<grijns> Bekend probleem, het zijn _kl*te_ dingen om te installeren, maar het mooie van linux is, als het werkt, werkt het :-)

Ik gebruikte zelf zo'n kaart( Tot 2 weken geleden, ff Athlon gekocht <grijns>), en hij heeft het al die tijd perfect bij mij gedaan, kernel 2.4.4 is het laatste wat ik gebruikt heb, en uiteraard Debian.. Ik kan je wel wat scriptjes toesturen enzo ?
En anders ICQ je me maar ff..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Excuse me for schopping deze thread weer omhoog, maareeh..
Heb hier enige ervaring mee.. Ook net eergisteren mijn Linux PC voor 't eerst laten inbellen via mijn Teles 16.3!
Ik heb gewoon de HiSax gedoetjes meegecompileerd evenals de Teles 16.3 driver en @ bootup detecteerd hij de kaart direct. Terwijl ik met pnpdump geen kaarten vond eerder. Dus probeer ook gewoon es mee te compileren in de kernel ipv de modules. Verder heb ik voor de rest van alle rotcommando's die je moet gebruiken een ideale console front-end voor gebruik van ISDN van FreshMeat gehaald. CONF-ISDN-ACCOUNT oid heet het.. succes er nog mee! :)
edit:
typo :(

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 13:18 schreef beelzebubu het volgende:
echt niet... de Teles 16.3 BRI ISA is een van de lekkerste kaarten onder Linux... werkte op mijn Compaq Proliant min of meer out of the box.

• aKra

aKra

Topicstarter
Als hij eenmaal is geinstalleerd is het een toppie kaart... Maar met het installeren zuigt het, ik zit nu op een USB ISDN modempje, en ben aan het sleutelen met RedHat 7.1, in de dmesg zegt HiSAX dat ie hem ziet etc. alleen de IO/IRQ 15 is in use waardoor die niet werkt, hoe change ik de IRQ? Want bijv. 10 is vrij...

Pagina: 1