Toon posts:

iPhone doet raar, WhatsApp werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Mijn iPhone doet sinds dit weekend heel vreemd, met name wat betreft WhatsApp. Ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Het begon allemaal zondagmiddag, waarbij ik wat meldingen kreeg van berichtjes. Vervolgens, bij het openen van de app, waren die berichtjes niet te zien. Alleen alles voor 15:00 staat erin. Inmiddels, na een hoop dingen geprobeerd te hebben, is dat nog steeds het geval. Wat ik al heb geprobeerd:

- de app herinstalleren. Probleem: hij wilde geen reservekopiemaken. Na het aanmaken van een nieuw iCloud account lukte dat wel, maar de herinstallatie hielp niet.
- Instellingen resetten.
- iOS updaten. Weer problematisch; 'fout bij installeren'. Tot drie keer toe opnieuw geprobeerd, uiteindelijk via iTunesgedaan. Ook dat lukte de hele tijd niet, tot ik mijn hele iPhone herstelde.

Happy happy: telefoon weer helemaal up-to-date na alle moeilijkheden, nieuwe versie whatsapp erop, heb mijn chatgeschiedenis en media nog! Echter: de berichten verdwijnen NOG STEEDS. Het lijkt erop dat de app het wel gewoon weer doet als ik mijn hele chatgeschiedenis verwijder, maar daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten. Ik kan overigens gewoon blijven appen, alles wordt netjes verstuurd, en zolang ik het gesprek openhoud komen de berichten binnen. Maar zodra ik de app sluit en weer open is alles weg (tot zondag 15:00). Zo vreemd! Wie herkent dit of weet een oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik vond dit verhaal al erg bekend voorkomen... iCloud backup werkt niet, WhatsApp krijgt wel notificaties maar de berichten verschijnen niet in de app, etc. (Zijn wel meer apps die problemen hebben dan trouwens)
https://discussions.apple.../7598006?start=0&tstart=0
Ik zou willen beweren dat dit probleem ergens in de telefoon/iOS zit als allerlei functies niet naar behoren werken.

Helaas heeft, zoals gewoonlijk, de topic starter aldaar nooit gereageerd wat uiteindelijk de oplossing was. :P
Het lijkt er in jou geval, voor wat betreft WhatsApp, op dat de server je wel een push bericht stuurt (en die zie je als notificatie) maar dat de client het bericht niet naar de database kan schrijven. Daar *lijkt* het op.
Dat zou corruptie of andere problemen met (het benaderen van) de storage van je iPhone betekenen.
WhatsApp op je telefoon krijgt wel duidelijk het bericht binnen, anders kan ook de notificatie niet decrypt worden en zou je allerlei leipe shit in die notificatie zien. Maar waarom ie het vervolgens niet opslaat: dat is even de vraag...

Bedoel je met herstellen dat je in iTunes iOS opnieuw hebt geïnstalleerd (al je instellingen, bestanden, etc. bleven bewaard zonder dat je een backup hoefde te herstellen), of dat je echt een volwaardige factory reset hebt gedaan? (Heel je telefoon leeg, backup moest eerst gaan herstellen, je foto's evt weer syncen, etc.)
Ik gok het eerste? Ik zou dan aanraden om even via iTunes een reservekopie te maken van je toestel (als dat kan, de man/vrouw in het topic op Apple's site kon dat dus ook niet :X), het toestel vervolgens geheel te resetten (kan ook met iTunes dacht ik) en dan de backup via iTunes weer herstellen. :) En kijken wat ie dan doet.

Mocht het probleem blijven bestaan, dan kan je ook eens via WhatsApp -> Instellingen -> Info en contact opnemen -> Contact opnemen, contact opnemen met WhatsApp. Die stuurt ook je logs mee, daar kunnen ze wat meer zien wat er precies misgaat op jou toestel. (Hopelijk.)
Het duurt meestal wel een paar dagen voor die antwoorden, vandaar dat ik voorstel gewoon eerst maar eens die reset uit te voeren. :P

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 15-02-2017 01:55 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)