Nieuwe laptop geeft foutcode

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Hallo
Ik heb net 2 weken een nieuwe laptop. De Hp omen. Vandaag toen ik mijn laptop aan gets scannen was met mcaffee ging die opeens opnieuw opstarten. Toen ik mijn code invoerde kreeg ik opeens een blauw scherm met de foutcode: video dxgkrnl fatal error.
Ik heb geen idee hoe dit kan. Toen ging die alweer opnieuw opstarten en toen gaf die een nieuwe foutcode aan: driver power state failure. Ik heb hem toen opnieuw opgestart en toen bleef die hangen. En na 2 keer opnieuw opstarten deed die het weer. Ik heb geen idee hoe dit kan jullie misschien wel? Ik denk dat ik maar een nieuwe aanvraag want ik heb nog garantie want ik heb hem bij hp gekocht

Beste antwoord (via Henk24sma op 16-02-2017 18:59)

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Nja zowel ik, als meerdere mensen om mij heen hebben die gehad met de bijgeleverde (mcafee) virusscanner op de laptop. Ik had dit met een acer, mijn moeder met een medion en mijn pa met een asus.
Gelukkig was ik de eerste met elke keer die bluescreens, ook als je de geheugendump bekijkt en die op google plakt zul je waarschijnlijk als oplossing zien: virusscanner (mcafee) verwijderen. Volgens mij was het bij mij dankzij de combinatie van deze scanner en mijn wifi drivers, bij mijn ouders weet ik het niet.. Hoefde ik ook niet te weten want ik wist dat mcafee het probleem was. Deze verwijdert en problem solved.

Je mag gerust een virusscanner installeren, maar niet die wat je nu gebruikt want die resulteert heel vaak in bluescreens.

Een nieuwe laptop aanvragen zal je niet helpen vermoed ik, want ook die wordt gewoon met die troep virusscanner geleverd..

Volgens mij wordt er ook regelmatig geadviseerd om gewoon netjes de Windows virusscanner te gebruiken en niet 3th party software zoals mcaffee en nod32 en etc. Waarschijnlijk vind mcafee het leuk om gewoon stukjes driver te verwijderen of te blocken en dat resulteert in een bluescreen.

Bluescreens treden namelijk op bij defecte hardware, of de aansturing (lees: drivers) hiervan. Mcafee en fabrikant drivers gaan niet goed samen = bluescreen.

[ Voor 46% gewijzigd door LopendeVogel op 15-02-2017 12:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Hier op Tweakers wordt wel meer eigen inzet verwacht. Je geeft niet eens aan welk precies model je hebt, welk besturingssysteem je draait etc.

Heb je al gegoogled op "video dxgkrnl fatal error" en "driver power state failure"?

Volgens mij niet want dan krijg je zoveel hits met dezelfde foutmelding. Tweakers is geen klantenservice. Iedereen wil je hier helpen, maar dan verwachten wij wel dat je zelf enige inzet toont.

[ Voor 16% gewijzigd door Lennyz op 15-02-2017 12:09 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Nja zowel ik, als meerdere mensen om mij heen hebben die gehad met de bijgeleverde (mcafee) virusscanner op de laptop. Ik had dit met een acer, mijn moeder met een medion en mijn pa met een asus.
Gelukkig was ik de eerste met elke keer die bluescreens, ook als je de geheugendump bekijkt en die op google plakt zul je waarschijnlijk als oplossing zien: virusscanner (mcafee) verwijderen. Volgens mij was het bij mij dankzij de combinatie van deze scanner en mijn wifi drivers, bij mijn ouders weet ik het niet.. Hoefde ik ook niet te weten want ik wist dat mcafee het probleem was. Deze verwijdert en problem solved.

Je mag gerust een virusscanner installeren, maar niet die wat je nu gebruikt want die resulteert heel vaak in bluescreens.

Een nieuwe laptop aanvragen zal je niet helpen vermoed ik, want ook die wordt gewoon met die troep virusscanner geleverd..

Volgens mij wordt er ook regelmatig geadviseerd om gewoon netjes de Windows virusscanner te gebruiken en niet 3th party software zoals mcaffee en nod32 en etc. Waarschijnlijk vind mcafee het leuk om gewoon stukjes driver te verwijderen of te blocken en dat resulteert in een bluescreen.

Bluescreens treden namelijk op bij defecte hardware, of de aansturing (lees: drivers) hiervan. Mcafee en fabrikant drivers gaan niet goed samen = bluescreen.

[ Voor 46% gewijzigd door LopendeVogel op 15-02-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Henk24sma schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:25:
Hallo
Ik heb net 2 weken een nieuwe laptop. De Hp omen. Vandaag toen ik mijn laptop aan gets scannen was met mcaffee ging die opeens opnieuw opstarten. Toen ik mijn code invoerde kreeg ik opeens een blauw scherm met de foutcode: video dxgkrnl fatal error.
Ik heb geen idee hoe dit kan. Toen ging die alweer opnieuw opstarten en toen gaf die een nieuwe foutcode aan: driver power state failure. Ik heb hem toen opnieuw opgestart en toen bleef die hangen. En na 2 keer opnieuw opstarten deed die het weer. Ik heb geen idee hoe dit kan jullie misschien wel? Ik denk dat ik maar een nieuwe aanvraag want ik heb nog garantie want ik heb hem bij hp gekocht
Gooi alle troep er af die je gratis hebt gekregen, waarschijnlijk proefversies.
Gebruik gewoon Windows Defender/MSSE evt met Super anti spyware.
Verder mag je zelf wel wat meer onderzoeken voor je hier een thread opent ;)

Download de nieuwste driver van Nvidia en installeer als schone instal (vinkje helemaal onderaan geloof ik)

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 15-02-2017 12:26 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Henk24sma
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
bedankt voor de reacties ik ben het ermee eens dat het niet helemaal heb uitgelegd aan jullie, maar begrijp wel dat ik me kapot heb zitten stressen omdat ik dit ding pas 2 weken heb en dat ik probeerde zo snel mogelijk een oplossing te vinden. Ik heb gisteren hp gebeld en ze hebben me verteld om een hardware controle uit te voeren. De laptop controleert daarbij alle hardware en geeft daarbij aan of het goed werkt of niet. het duurde 3 uur maar alles was geslaagd dus het lag niet aan de hardware dus volgens HP lag het aan de software.
Vandaag nog een keer gebeld en nu moest ik de software opnieuw downloaden. Dus via een bios scherm moest ik volgens mij op een systeemherstel drukken en daarbij deed die windows van scratch opnieuw installeren.
Na een uur was die klaar en ik kan hem nu opeens zoder problemen gebruiken dus het probleem lijkt opgelost te zijn maar ik ga nog niet te vroeg juichen. De HP medewerker vroeg ook of ik nog iets heb gedownload of geupdate. Ik had de dag voor dit probleem namelijk een melding van NVIDIA dat er een nieuwe update beschikbaar was namelijk de: Geforce Game Ready Driver versie:378.66. Die had ik dus geïnstalleerd. Volgens de HP medewerker lag het daaraan en hij denkt dat NVIDIA mij de verkeerde driver heeft laten downloaden. Kan dit kloppen? en zouden jullie hem dan toch weer inruilen of zouden jullie hem gewoon weer gebruiken als het probleem is opgelost?

• LopendeVogel
Henk24sma schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:59:
Volgens de HP medewerker lag het daaraan en hij denkt dat NVIDIA mij de verkeerde driver heeft laten downloaden. Kan dit kloppen? en zouden jullie hem dan toch weer inruilen of zouden jullie hem gewoon weer gebruiken als het probleem is opgelost?
Op elke laptop kan je foute drivers downloaden en installeren met bepaalde gevolgen van dien. Je kan hem gerust terugsturen en hetzelfde bij een andere laptop doen..

Zelf denk ik dat het aan mcafee ligt, deze verwijderen - niet meer installeren. Het kan aan de drivers liggen, dan moet je die zelf uitzoeken en downloaden.

Je komt nu helaas op een forum waar mensen minimaal een basiskennis van computers hebben, u/jij weet er zodanig weinig vanaf, dat alles wat wij zeggen fout kan uitpakken :P

Als windows herstellen of een driver installeren al een opgave is, dan wordt het gewoon TE moeilijk om via tekst ondersteuning te bieden (mijn advies om een korte computer cursus te volgen).

Mijn advies was mcafee volledig verwijderen, helaas krijg ik daar 0,0 feedback over van jou.. Enige wat jij denkt (lees: aanhaalt) is dat je de laptop terug moet sturen. Als dat in je achterhoofd blijft zitten, dan moet je dat ook gewoon doen..

Maar niet om advies vragen en vervolgens 0,0 ermee doen maar wel weer de vraag stellen: of moet ik de laptop terugsturen?

Van de andere kant, er zijn problemen bekend met de nVidia gameready driver/software (had jij ook geweten indien je het op google had opgezocht/geplakt, dit heb ik dan maar voor je gedaan), indien die nu niet geïnstalleerd is, deze ook niet alsnog installeren. Daarbij blijf ik bij mcafee: niet installeren, indien die al geïnstalleerd is, direct verwijderen..

[ Voor 15% gewijzigd door LopendeVogel op 16-02-2017 19:12 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:22:
[...]

Gooi alle troep er af die je gratis hebt gekregen, waarschijnlijk proefversies.
Gebruik gewoon Windows Defender/MSSE evt met Super anti spyware.
Verder mag je zelf wel wat meer onderzoeken voor je hier een thread opent ;)

Download de nieuwste driver van Nvidia en installeer als schone instal (vinkje helemaal onderaan geloof ik)
Henk24sma schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:59:
bedankt voor de reacties ik ben het ermee eens dat het niet helemaal heb uitgelegd aan jullie, maar begrijp wel dat ik me kapot heb zitten stressen omdat ik dit ding pas 2 weken heb en dat ik probeerde zo snel mogelijk een oplossing te vinden. Ik heb gisteren hp gebeld en ze hebben me verteld om een hardware controle uit te voeren. De laptop controleert daarbij alle hardware en geeft daarbij aan of het goed werkt of niet. het duurde 3 uur maar alles was geslaagd dus het lag niet aan de hardware dus volgens HP lag het aan de software.
Vandaag nog een keer gebeld en nu moest ik de software opnieuw downloaden. Dus via een bios scherm moest ik volgens mij op een systeemherstel drukken en daarbij deed die windows van scratch opnieuw installeren.
Na een uur was die klaar en ik kan hem nu opeens zoder problemen gebruiken dus het probleem lijkt opgelost te zijn maar ik ga nog niet te vroeg juichen. De HP medewerker vroeg ook of ik nog iets heb gedownload of geupdate. Ik had de dag voor dit probleem namelijk een melding van NVIDIA dat er een nieuwe update beschikbaar was namelijk de: Geforce Game Ready Driver versie:378.66. Die had ik dus geïnstalleerd. Volgens de HP medewerker lag het daaraan en hij denkt dat NVIDIA mij de verkeerde driver heeft laten downloaden. Kan dit kloppen? en zouden jullie hem dan toch weer inruilen of zouden jullie hem gewoon weer gebruiken als het probleem is opgelost?
Lees je wel wat er geadviseerd wordt hier, of staar je je blind op contact met HP en het terugsturen van je aankoop ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1