Welke IR-extender voor Onkyo TX-NR646?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
In een nieuw TV-meubel wil ik mijn Onkyo TX-NR646 receiver graag achter een deurtje plaatsen, zodat alles uit zicht is. Hiervoor zoek ik een eenvoudige IR-extender, niet alles werkt met HDMI-CEC.

Deze receiver heeft aan de achterkant een IR Remote Control input. Zie linksboven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tBLs4tk.jpg

Hier lijkt dus een 3,5mm jack in te kunnen.

Ik ben dus op zoek naar een IR-extender:

- Die ik met een 3,5mm jack aan kan sluiten op de Onkyo receiver;
- Kleine infraroodontvanger onder de TV (niet zo'n enorme muis / blok op het meubel);
- Goedkoop. :') (ik zie prijzen richting €100, voor een paar tientjes moet dit toch kunnen?)

Volgens mij zoek ik dit: pricewatch: Ebode IR Link Pro Mini. Compact en "• IRCQIRQC: Door middel van de snelkoppelingskabel is het mogelijk je audio versterker/receiver met IR ingang direct te bedienen."

Zijn er goedkopere alternatieven?

offtopic:
Melkglas deur in het TV-meubel zetten is ook nog een optie. ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-ThijZ schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:21:
..........
Zijn er goedkopere alternatieven?
Check Marmitek eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-10 11:28
Is het geen optie om de Onkyo met de app vanaf je telefoon aan te sturen?
Is een goedkopere optie als een ontvanger.

Zelf doe ik dat met mijn TX-NR414 (die achter een gesloten kastdeur staat) en het bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronomo8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10 11:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
ezra070 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:39:
Is het geen optie om de Onkyo met de app vanaf je telefoon aan te sturen?
Is een goedkopere optie als een ontvanger.

Zelf doe ik dat met mijn TX-NR414 (die achter een gesloten kastdeur staat) en het bevalt prima.
Dat is in ieder geval een prima tijdelijke oplossing.

Zelf gebruik de de app vaak voor het wisselen van radiozender (TuneIn), anders moet ik speciaal daarvoor de TV aanzetten.

Voor het wisselen van input is de afstandbediening vaak sneller, de app heeft altijd even nodig om te verbinden met de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Denk ook aan koeling. Mijn Onkyo werd loeiheet in mijn AV meubel. En had er brede ventilatie gaten in zitten. Nu is het gat iets groter en zitten er 2 120mm ventilatoren achter. Die op een 5 volt adapter draaien. En het is nu opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door harmz op 15-02-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ben nog naar het zelfde op zoek, maar dan voor mijn Denon AVR2311.
Wat ik in mijn zoektocht inmiddels gevonden heb is dat er twee typen aansluitingen zijn: die met twee kanalen (3,5mm mono jack) en die met 3 kanalen (3,5mm stereo jack). Je moet dus iig uitvissen welke plug er nodig is :)
Wat ik heb gedaan is kijken wat voor kabel er in bijv een CD speler van de zelfde fabrikant gaat. Die moet namelijk geluijk zijn, en dan weet je welke jack je nodig hebt.
Ook is me opgevallen dat je deze dingen voor een prikkie van ebay of dx.com plukt :)

Doe er je voordeel mee :)
En mocht iemand weten welke er voor de AVR2311 gebruikt kan worden hoor ik het uiteraard ook graag ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Da's toevallig. Ik heb net mijn AVR2308 vervangen door een NAD C388. Deze heeft een IR In- en uitgang.
Het oogje voor de NAD leggen werkt niet. Het audiomeubel staat ook wel eens open en dan storen ze op elkaar waardoor er vaan niks gebeurd, of ik moet van de versterker af richten.

TS heeft dus precies dezelfde vraag als ik heb. Heb zo'n marmitek kastje, maar ik wil wel zeker weten of ik die output zomaar kan gebruiken. Er zit op de uitgang een mono micro (?) jackplug. De NAD verwacht een mini jackplug. Als die connectie 1 op 1 is dan heb ik daar wel een kabeltje voor die past.

EDIT: Intussen ben ik wat verder na het nodige gezoek online. Je kunt (bij de NAD tenminste) een 2,5 naar 3,5 mm jackplug gebruiken, 1 op 1 en dat werkt als een speer en ook geen interferentie meer tussen IR en IR blaster.

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 28-02-2017 08:39 ]

Pagina: 1