Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop 1000 euro (Clevo 15N850)

Pagina: 1
Acties:

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 15:55
Budget: 1000 euro
Taken: programmeren, maya, photoshop, unity
Eisen: goede i/o aansluitingen, stevige behuizing, verlicht keyboard, een i7 (QM,HQ-ish), een sterke videokaart, twee ssd/hdd sata slots (of bijv. een m2 slot en een sata), 15,6 inch beeldscherm full hd of beter.

Ik heb al wat onderzoek gedaan.

Beste price/performance i7 6700k/960m van yesteryear:
pricewatch: Asus ROG Strix GL553VW-FY079T

Laptop die ik nu op het oog heb:
pricewatch: Clevo 15N850-1050Ti

De Clevo 15n850 ziet eruit als een winnaar op papier. De eerstvolgende laptop met een 1050ti is 200 euro duurder, waardoor ik me afvraag of er een addertje onder het gras zit. Heel veel bezuinigd op de behuizing? Er zijn nog geen reviews van deze specifieke laptop samenstelling, maar misschien heeft iemand hier ervaring met Clevo in het algemeen.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:30

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Je weet dat je bij die Clevo zelf je SSD/RAM erin moet zetten? Laat maar, dat is niet bij deze.
Ik denk dat de clevo minder stevig is en het is geen bekend A-merk zoals Asus.

[ Voor 49% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 14-02-2017 22:02 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
De Clevo is een barebone, dus excl SSD/HDD, RAM geheugen, dus dat moet je er zelf allemaal nog inzetten.

Zelf vind ik de bekende merken vaak goedkoper vergeleken met een identiek uitgeruste Clevo. Over de kwaliteit hoor ik wisselende verhalen. Sommigen zijn er erg tevreden over andere niet.

Star Citizen Referral Code

• Brentolinni
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:00:
Je weet dat je bij die Clevo zelf je SSD/RAM erin moet zetten?
Klik op de link die naar de shop leidt.

https://www.laptopplus.nl/producten/15n850-1050ti

8GB ram en een 128gb m2 ssd. Geen SSD/HDD in het sata slot waar ik een 500gb ssd in zou willen stoppen die ik hier al heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Brentolinni op 14-02-2017 22:03 ]

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
Brentolinni schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:02:
[...]

Klik op de link die naar de shop leidt.

https://www.laptopplus.nl/producten/15n850-1050ti

8GB ram en een 128gb m2 ssd. Geen SSD/HDD in het sata slot waar ik een 500gb ssd in zou willen stoppen die ik hier al heb.
In dat geval is het wel interessant, de meeste Clevo's van die winkel hebben nog niks qua ssd/ram.
Ik zie dat er geen windows op staat en levering minimaal maart

Star Citizen Referral Code

• Brentolinni
Metaalhoofd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:05:
[...]

In dat geval is het wel interessant, de meeste Clevo's van die winkel hebben nog niks qua ssd/ram.
Ik zie dat er geen windows op staat en levering minimaal maart
De windows installatie lijkt idd de prijs behoorlijk te verlagen (geen punt omdat hij al op m'n eigen ssd staat tho).

Als het goed is zou Clevo vergelijkbaar zijn met BTO, wat een rebrand is.
In fact precies dezelfde laptop;
https://www.bto.eu/bto-x-book-15cl71-1932.html

Ik zal nog even wachten op een review van iemand. Bedankt voor het meedenken iig.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 21:16
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:00:
Je weet dat je bij die Clevo zelf je SSD/RAM erin moet zetten? Laat maar, dat is niet bij deze.
Ik denk dat de clevo minder stevig is en het is geen bekend A-merk zoals Asus.
je weet dat ASUS onder andere ook wel is laptop barebones laat maken bij Clevo ?.
Niet meer zoveel als vroeger, maar ook ASUS maakt niet zelf de notebooks.

Clevo
Compal
Zijn aardige jongens in de wereld van de behuizingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 14-02-2017 22:22 ]

Verwijderd

Die BTO's zijn altijd wat duurder dan dezelfde Clevo varianten. Iemand van Laptopplus zei dat de Clevo's uit dezelfde fabriek komen als Dell. Deze 2 zouden wel leverbaar zijn al: https://tweakers.net/pricewatch/compare/716495;710263/

Oh, ik zie nu dat bij die 17" variant ook pas halverwege maart staat. Nou ja, dat is nog maar een maandje wachten. Alhoewel, ze zeiden dat ie eerst eind januari zou uitkomen, dus misschien gaan ze het daarna weer uitstellen.

Een Dell met korting zou ook nog kunnen. Die zijn ook makkelijk uit te breiden. Een Inspiron Gaming hebben ze nu met GTX 1050 vanaf 999 en dan gaat er t/m morgen nog 14% af. Maar helaas geen IPS scherm. Alienware is ook in de aanbieding. Maar dat wordt wellicht een beetje te duur.

Die Clevo's die ik aanhaalde met zelf 8GB geheugen en een 128GB SSD erin stoppen voor rond de 1000 euro moet ook wel lukken. Wellicht ook wel 256GB SSD met 16GB geheugen voor de 15" variant. Zelf heb ik alleen liever 17" en dat lijkt me voor jouw taken toch ook wel beter, toch?

• Brentolinni
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:26:
Die BTO's zijn altijd wat duurder dan dezelfde Clevo varianten. Iemand van Laptopplus zei dat de Clevo's uit dezelfde fabriek komen als Dell. Deze 2 zouden wel leverbaar zijn al: https://tweakers.net/pricewatch/compare/716495;710263/

Een Dell met korting zou ook nog kunnen. Die zijn ook makkelijk uit te breiden. Een Inspiron Gaming hebben ze nu met GTX 1050 vanaf 999 en dan gaat er t/m morgen nog 14% af. Maar helaas geen IPS scherm. Alienware is ook in de aanbieding. Maar dat wordt wellicht een beetje te duur.

Die Clevo's die ik aanhaalde met zelf 8GB geheugen en een 128GB SSD erin stoppen voor rond de 1000 euro moet ook wel lukken. Wellicht ook wel 256GB SSD met 16GB geheugen voor de 15" variant. Zelf heb ik alleen liever 17" en dat lijkt me voor jouw taken toch ook wel beter, toch?
Ik heb nog niet gekeken naar dell laptops, zal ik doen.
Verder misschien vergeten te vertellen, maar 15,6 vind ik het beste formaat. Eigenlijk de main reason waarom ik een nieuwe laptop wil is door een belachelijk slome videokaart en semi-720p resolutie van de laptop die ik nu in bezit heb (heeft nu 500gb ssd+128gb ssd tho):
pricewatch: Asus K55VD-SX416H

Als ik een clevo in elkaar zet met een i7 (want ik wil geen downgrade naar een i5), met 8gb ram en een 128gb m2 ssd kom ik toch weer rond 999 euro uit.
De M2 slot, ddr4 slots van de Clevo zijn makkelijk te bereiken neem ik aan? Dan kan ik nog eens besparen door losse onderdelen te kopen die ook nog eens betere prestaties bieden.

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Brentolinni schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:58:
Budget: 1000 euro
Taken: programmeren, maya, photoshop, unity
Eisen: goede i/o aansluitingen, stevige behuizing, verlicht keyboard, een i7 (QM,HQ-ish), een sterke videokaart, twee ssd/hdd sata slots (of bijv. een m2 slot en een sata), 15,6 inch beeldscherm full hd of beter.

Ik heb al wat onderzoek gedaan.

Beste price/performance i7 6700k/960m van yesteryear:
pricewatch: Asus ROG Strix GL553VW-FY079T

Laptop die ik nu op het oog heb:
pricewatch: Clevo 15N850-1050Ti

De Clevo 15n850 ziet eruit als een winnaar op papier. De eerstvolgende laptop met een 1050ti is 200 euro duurder, waardoor ik me afvraag of er een addertje onder het gras zit. Heel veel bezuinigd op de behuizing? Er zijn nog geen reviews van deze specifieke laptop samenstelling, maar misschien heeft iemand hier ervaring met Clevo in het algemeen.
Kijk voor GL553vd met 1050 op Alternate. De prijs is 999 euro.

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:26:
Oh, ik zie nu dat bij die 17" variant ook pas halverwege maart staat. Nou ja, dat is nog maar een maandje wachten. Alhoewel, ze zeiden dat ie eerst eind januari zou uitkomen, dus misschien gaan ze het daarna weer uitstellen.
Ze waren in Januari al uit, maar nu al weer allemaal uitverkocht, we wachten op de nieuwe zending (eind deze maand) :)

[ Voor 59% gewijzigd door laptopplus op 15-02-2017 18:02 ]

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Pagina: 1