Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdvr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-02 14:04
Beste tweakers!
Tot u spreekt een totaal onervaren iemand op het gebied van schakelingen etc.

Voor mijn garagedeur wil ik buiten een knop die de deur opent. De deur opent door het circuit dicht te maken. Ik had een sleutelschakelaar in gedachten maar ivm de veiligheid van het geheel leek mij dit niet praktisch. Toen kwam ik op een RFID toegangscontrolesysteem, maar het probleem is dat deze bij een geactiveerd relais 12v mee stuurt. Nu weet ik niet of dat een probleem is voor de garagedeur besturingen aangezien deze uit de jaren '85-'90 stamt.

P.S. Mocht dit topic verkeerd geplaatst zijn of gewoon in het algemeen niet goed, sorry!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 22:01
RFID setje van bijv. conrad heeft een losse antenne. Die kun je dus buiten tegen de gevel plakken en de draad naarbinnen voeren. De besturing zit dan in de garage incl het relais. Volgens mij als je de draden van de antenne tegen elkaar houdt gebeurd er niks dus inprincipe safe. Wel zijn al deze oplossingen minder veilig dan een handzender met roterende code maar aangezien hij uit '90 is zal die dit niet hebben...

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-05 09:12
Ik zou zelf eerder voor een afstandbedienining en ontvanger gaan. De ontvanger monteer je in je garage en vormt in feite de knop waar je het over hebt. Met de afstandbediening die beveiligd is met een rolling code stuur je die aan.

[ Voor 43% gewijzigd door Sepio op 15-02-2017 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdvr
Bedankt beiden voor jullie meedenken! Moet nog even kijken welke van de opties ik precies ga gebruiken, die 12v die uit beide oplossingen komen via het relais is dus geen probleem?

Dank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-05 09:12
Tdvr schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:20:
Bedankt beiden voor jullie meedenken! Moet nog even kijken welke van de opties ik precies ga gebruiken, die 12v die uit beide oplossingen komen via het relais is dus geen probleem?

Dank :)
Een relais is daar juist voor gemaakt. Het is een normale schakelaar die 2 draadjes met elkaar verbind. de schakelaar wordt door elektromagneet bedient. Zie ook Wikipedia: Relais

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdvr
Sepio schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:56:
[...]

Een relais is daar juist voor gemaakt. Het is een normale schakelaar die 2 draadjes met elkaar verbind. de schakelaar wordt door elektromagneet bedient. Zie ook Wikipedia: Relais
Bedankt voor de uitleg! Weer wat geleerd ;)
Fijne avond!
Pagina: 1