Wat is de beste HDD die ik voor 100 euro kan krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LonelyHowl
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik zoek een?
Harde schijf,
Ik heb nu een harde schijf die enorm langzaam schrijft! Dit is mijn reden om te zoeken voor een nieuwe harde schijf, met genoeg ruimte voor genoeg games (heb tot nu toe 6 jaar met mijn huidige HDD [1TB] gedaan en hij is nu pas vol) en die snel schrijft en leest. [/i]

Ik heb zelf al de WD BLACK WD1003FZEX 1 TB gevonden, deze werd aangeraden door Coolblue, hij schijnt snel te zijn..

Wat is je budget?
Mijn budget is zoals de titel al zegt: 100 euro

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik de harde schijf in een game-PC, hij wordt ook alleen voor gamen gebruikt en dingen daar omheen zoals games downloaden enz.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via LonelyHowl op 18-02-2017 16:49)

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
LonelyHowl schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:42:
Hmmm.. Daar heb je gelijk in, dan ga ik inderdaad voor een SSD en dan komt die HDD wel later (en groter)
Kunnen jullie dan misschien een goede SSD voor me zoeken? Ik heb er namelijk niet echt veel verstand van
:)
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB
Deze is op de dit moment de best bang for the buck. Wel iets boven je budget maar dit is een goede investering.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichaelvD
Waarom geen SSD ?
Als je 130 euro uitgeeft hebt je er 1 van 500gb kan je die gebruiken voor je OS en een paar games en andere games die je misschien minder gebruikt op je HDD.

HDD zijn behalve voor opslag niet echt meer van deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:10
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:27:
Waarom geen SSD ?
Als je 130 euro uitgeeft hebt je er 1 van 500gb kan je die gebruiken voor je OS en een paar games en andere games die je misschien minder gebruikt op je HDD.

HDD zijn behalve voor opslag niet echt meer van deze tijd.
Volledig eens. En als je bang bent dat 500gb niet genoeg is, dan kan je de langzame dingen (muziek, films etc) op die trage schijf zetten en je windows en games op de ssd.

Maar vergeet vooral niet te backuppen! een 6 jaar oude schijf kan sneller kapot gaan dan een nieuwe schijf. Maar ook nieuwe schijven kunnen stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-07 13:09
...deze werd aangeraden door Coolblue, hij schijnt snel te zijn..
Als je ernaar vraagt verkopen ze bij Coolblue vast geen trage schijven :+

Als je goed advies wil: kijk/vraag op Tweakers. Dat bij Coolblue zijn verkopers hè, met de nadruk op verkoop. ;)

In deze (prijs) categorie zijn vrijwel alle harddisk ongeveer even snel, laat dat (kort door de bocht) +/- 20 % zijn. Dat ga je in de praktijk niet merken.

Inderdaad is een SSD wel veel sneller. Ook ik raad je aan nu een SSD te kopen en door te sparen voor een grote harddisk.

[ Voor 12% gewijzigd door peterpv op 14-02-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LonelyHowl
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
Hmmm.. Daar heb je gelijk in, dan ga ik inderdaad voor een SSD en dan komt die HDD wel later (en groter)
Kunnen jullie dan misschien een goede SSD voor me zoeken? Ik heb er namelijk niet echt veel verstand van

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MichaelvD
LonelyHowl schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:42:
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB
Deze is op de dit moment de best bang for the buck. Wel iets boven je budget maar dit is een goede investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-07 13:09
[b][
Je bent al op de juiste website ! Je kunt dit zelf. Klik op de Pricewatch. Dan Solid State drives
Beetje spelen met de prijs. Onder "HDD/SSD-aansluiting" kies je "SATA" die hebben dezelfde aansluiting als een harddisk. Kijk welke SSDa populair zijn bij de Tweakers. Met merken als Crucial en Samsung doe je geen miskoop.

Overigens zijn alle SSDs 2.5 inch breed en dus kleiner dan een harddisk (3.5 inch). Misschien is er een 2.5 inch plek in je PC kast, zo niet koop je voor 7 - 10 Euro een adapter plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 792093

Ja die crucial zal een goede investering zijn meeste ( vooral AAA ) games van 2014+ hebben veel baad bij een ssd met laadtijden, ik weet nog een jaar of 2 terug had ik perongelijk bf4 op me harde schijf gezet inplaats van op me ssd kwam je met multiplayer potjes met nieuwe rondes net op tijd in dat het begon of was het potje al 1-2 minuten aan de gang. Waarbij met ssd het meestal wachten was op genoeg spelers om de ronde te starten :P

Oudere games kun je vaak genoeg nog wel op je oude schijf zetten.
Pagina: 1