Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kabel werkt met switch, niet met router

Pagina: 1
Acties:

• grafixcrazy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-04-2021
Hey daar Tweaker forum leden,

Ik heb een beetje een apart probleem, ik zit in een studenten huis waar onze netwerk nogal lastig doet. De kabel die wij van de modem naar de router hebben lopen werkt niet, tenminste soort van. Als we de kabel rechtstreeks van modem in de router prikken dan doet hij het niet. Het verbinding lampje gaat even aan en valt dan naar een halve minuut of zo weer uit, en met het lampje verdwijnt ook onze internet verbinding.

Nou zou je zeggen kapotte router of kabel, maar hier is het vreemde. Als wij een switch inpluggen, de kabel van de modem in die switch pluggen en vanuit die switch een kabel naar de router leggen, dan doet alles het wel, soort van.

Nou hebben wij regelmatig netwerk problemen, niet dat het allemaal uitvalt maar dat we van 80 mbit down naar 7-8 mbit down gaan. Nou werd ik vandaag het een beetje beu omdat ik probeerde te gamen en constant vast hing. Na wat tests te runnen en met de support van de game te praten kwamen hun tot de conclusie dat de fout lag bij ons netwerk, tussen de splitter en modem om precies te zijn.

Quote van wat hun conclusie was: "We see your PC -> 192.168.0.103 Goes to the Router -> 192.168.0.1 where 5% of data is being lost, then another internal device -> 192.168.178.1 not sure what this device is may a repeater/another router? Still showing 5% data loss before hitting the modem: 10.223.0.1 Showing 100%, 95% data loss. "

Hoe kan dit? Is de kabel kapot? Hoe komt het dan dat de splitter hem wel accepteert en de router zelf niet? We gaan waarschijnlijk de kabel toch proberen te vervangen maar ik vroeg het me af.

Alvast bedankt voor de hulp.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 22:56
Welke apparaten gebruik je?

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:38
Wat voor kabel is het? Heb dit ook wel eens gezien met een kabel waar zelf stekker aan waren geknepen, bij die kabel zaten de connectors er niet goed op. Uiteindelijk de stekkers er opnieuw opgezet en toen werkte het wel

• grafixcrazy
Aparaten zijn TP-Link AC750 router en ISY INW1200 switch

• grafixcrazy
De kabel kan zelf geknepen, weet ik zo niet want ligt er al sinds voor ik hier woon

• grafixcrazy
Overigens is de router vrij nieuw, zo een 4 maanden geleden vervangen

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 15:18
1 - je kan je eigen antwoorden editten zodat je niet twee keer op jezelf reageert. :)

2 - is het misschien een cross-cable geworden? Switches hebben soms autosensingcircuits die routers soms niet hebben.

• grafixcrazy
Dank voor de tip, was het even vergeten :p. Hoe zou ik dat checken? En als het cross-cable zou zijn, zou de router dan niet gewoon compleet weigeren inplaats van eerst een halve minuut het te doen en dan uit te vallen?

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Modem stuk, kabel stuk, router stuk, wifi storing?

Controleer alle onderdelen 1 voor 1. En hou het simpel en controleer stap voor stap vanaf de modem.

1. Vanaf modem een kabel bekabeld naar een PC/laptop en testen.
---> Bij storing kabel vervangen en testen. Hersteld? Dan waarschijnlijk kabel defect.
--> Bij vervangende kabel nog steeds storing? Waarschijnlijk modem stuk.
2. Geen storing. Dan modem en kabel in orde. Dan waarschijnlijk router de oorzaak.

• grafixcrazy
Okay, dat ga ik morgen dan even doen samen met m'n huisgenoot, vindt het nog steeds wel een typisch probleem

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

80Mbit klinkt als een A/V-DSL-pakketje. Wat ik regelmatig zie bij studentenhuizen, is dat er een lange telefoonkabel vanaf het ISRA-punt naar de modem loopt. Dit levert vaak problemen op (lage snelheden en instabiele verbindingen).
Misschien handig dit ook even te controleren? De modem moet met een zo kort mogelijk kabeltje verbonden zijn met de splitter en het ISRA-punt.

www.ping-win.nl

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat voor internet verbinding hebben jullie? FttD? Coax? xDSL? Welke ISP? Wellicht wordt er verderop in de keten gefilterd op MAC adres (verklaart waarom de link na 30 seconden uit gaat, is een geintje dat ITTdesk uithaalt)), of probeert men routers te detecteren aan de hand van de TTL van pakketjes (is de hobby van Utelisys).

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heb het wel eens vaker meegemaakt dat een brakke kabel in sommige apparaten wel werkt en sommige niet. De ene is gewoon net was kieskeuriger dan de ander of de verbinding in het poortje beter. Ook kan het uitmaken dat de router gigabit is en je switch 100. Gigabit heeft een betere kwaliteit kabel nodig en is dus storingsgevoeliger. wellicht werkt het wel als je je router forceert op 100mbit.

Mar samengevat klinkt dit als brakke kabel en geen typiscg probleem. Ik zou de connectors vervangen (let op juiste type icm kern kabel!) en daarna evt de kabel

[ Voor 25% gewijzigd door laurens0619 op 15-02-2017 06:45 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:25

Cyphax

Moderator LNX
laurens0619 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 06:42:
Heb het wel eens vaker meegemaakt dat een brakke kabel in sommige apparaten wel werkt en sommige niet. De ene is gewoon net was kieskeuriger dan de ander of de verbinding in het poortje beter. Ook kan het uitmaken dat de router gigabit is en je switch 100. Gigabit heeft een betere kwaliteit kabel nodig en is dus storingsgevoeliger. wellicht werkt het wel als je je router forceert op 100mbit.
Is het niet zo dat je bij 100Mbit 2 aderparen gebruikt en bij 1Gbit 4? Zou het kunnen dat er ergens gewoon een knikje in zit of in een van de connectors?
Kabel is wel verdachte 1 natuurlijk. Misschien een idee om de aders te testen, om te kijken of het nog aan de connectors kan liggen?

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1