Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimart96
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-03-2017
Hey allemaal,

Ik heb een klein probleempje. Mijn computer start wel op (alle fans gaan draaien en de ledjes gaan aan), maar ik krijg geen beeld. Ik heb de videokaart in alle PCI sloten gezet, ram in de andere sloten gedaan, maar nog steeds geen beeld.

Vervolgens heb ik alles in mijn oude pc gezet, om te kijken of er iets stuk is. Maar dan doet alles het gewoon. Het moet dus liggen aan mijn CPU of moederbord. Mijn CPU ziet er niet beschadigd of doorgebrand uit, maar kan ook niks vinden op mijn moederbord. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb namelijk geen zin om een nieuwe CPU te kopen als mijn moederbord stuk is en andersom.

Mijn systeem ziet er als volgt uit:
MSI 990FXA GAMING moederbord
AMD FX 6300 met Cooler master Hyper 103
AMD RX 470 (MSI RX 470 4gb)
Crucial CT102464BA160B DDR3 RAM
Corsair VS550 voeding
Seagate HDD 1TB
Kingston SSDNow V300 120GB
Sharkoon VG4-W behuizing

[ Voor 5% gewijzigd door minimart96 op 14-02-2017 21:08 ]

Beste antwoord (via minimart96 op 14-02-2017 23:21)

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 17:17

pclinde

TechGaming.nl

Ik denk dat @Anoniem: 660294 gelijk heeft. Ik denk dat de VRM's overhit zijn geraakt, waarna de thermal pads onder de heatsink zijn gaan smelten, vandaar de olie. Mogelijk dat je de heatsink opnieuw kunt plaatsen, andere mogelijkheden zijn er niet echt.

[ Voor 19% gewijzigd door pclinde op 14-02-2017 22:53 ]

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

minimart96 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:05:
Vervolgens heb ik alles in mijn oude pc gezet, om te kijken of er iets stuk is.
Wat is alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimart96
RAM, GPU, HDD, SSD en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:18

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Zitten er bolle elco's op je moederbord?
Afbeeldingslocatie: http://www.sullockenzlin.demon.nl/slechteelco/SwitchMetSlechteElco-01.jpg
Die met het pijltje zijn bol. Als er bolle elco's op zitten zou dat kunnen betekenen dat je mobo stuk is.
Zie ook dit.
En natuurlijk: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 90% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 14-02-2017 21:25 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Heeft de pc voorheen goed gewerkt?
Heb je iets gewijzigd voordat het begon?
Andere monitor en kabel geprobeerd?
Test eens met 1 reepje RAM.

Zit de geel-zwarte 4pins voedingkabel aangesloten op je moederbord?

[ Voor 20% gewijzigd door wizai op 14-02-2017 21:18 ]

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimart96
wizai schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:17:
Heeft de pc voorheen goed gewerkt?
Heb je iets gewijzigd voordat het begon?
Andere monitor en kabel geprobeerd?
Test eens met 1 reepje RAM.

Zit de geel-zwarte 4pins voedingkabel aangesloten op je moederbord?
De pc heeft voorheen altijd goed gewerkt. Verder heb ik niks gewijzigd voordat het begon (zowel soft- als hardwarematig) Ik heb ook al een ander beeldscherm en andere kabel geprobeerd. Het enige wat ik net voordat het begon heb gedaan is mijn nieuwe boxjes aangesloten via de AUX.

De RAM-set bestaat maar uit 1 reepje, dus heb hem al getest met 1 reepje. Daarnaast werkt de RAM wel in mijn oude PC.

Verder zit de voedingskabel voor zowel de CPU als het moederboerd en de videokaart goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43
Als ik je TS een beetje snap dan heb je dus een nieuw moederboard en CPU geplaatst in je nieuwe pc ?
En je RAM, GPU, HDD, SSD en voeding overgezet ?

Heb je deze dingen gebruikt in je kast ?

Afbeeldingslocatie: https://www.gereedschappensite.nl/image/cache/catalog/Schroeven/afstandsbus-500x500.jpg

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimart96
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:17:
Zitten er bolle elco's op je moederbord?
[afbeelding]
Die met het pijltje zijn bol. Als er bolle elco's op zitten zou dat kunnen betekenen dat je mobo stuk is.
Zie ook dit.
En natuurlijk: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
De elco´s zien er allemaal netjes en zonder bollingen uit. Het enige wat anders dan anders is, is dat er een soort van vette vloeistof of gel onder het CPU slot vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimart96
MdO82 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:42:
Als ik je TS een beetje snap dan heb je dus een nieuw moederboard en CPU geplaatst in je nieuwe pc ?
En je RAM, GPU, HDD, SSD en voeding overgezet ?

Heb je deze dingen gebruikt in je kast ?

[afbeelding]
Ja die dingen heb ik gebruikt tussen de kast en het moederbord. Ik heb de voeding, RAM, HDD, SSD uit mijn oude pc gebruikt voor mijn upgrade.

Ik heb een nieuwe kast, CPU en moederbord gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door minimart96 op 14-02-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

minimart96 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:46:
[...]

Ja die dingen heb ik gebruikt tussen de kast en het moederbord. Ik heb de voeding, RAM, HDD, SSD uit mijn oude pc gebruikt voor mijn upgrade.
Niet ergens een teveel, dat kan voor kortsluiting leiden en alles wat daarbij hoort...

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimart96
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:50:
[...]

Niet ergens een teveel, dat kan voor kortsluiting leiden en alles wat daarbij hoort...
Wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

minimart96 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:52:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee?
Als je niet bij elk schroefgat zo'n afstand busje hebt geplaatst en verder nergens (dus ergens één extra), dan kan die teveel is de pinnetjes aan de onderkant aanraken, dat kan dus leiden tot kortsluiting. Hierdoor kunnen componenten niet (goed) meer werken of ze gaan stuk. Het kan zijn dat precies de bootchip (of bios chip) zo niet werkt en dus dat er niet gestart kan worden. Kan je wel in de bios komen? Wat zeggen de voltages daar(dat staat ergens bij monitoring o.i.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343698

Kan jij je videokaart ook in een andere pc testen, Het kan zijn dat deze problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimart96
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:58:
[...]

Als je niet bij elk schroefgat zo'n afstand busje hebt geplaatst en verder nergens (dus ergens één extra), dan kan die teveel is de pinnetjes aan de onderkant aanraken, dat kan dus leiden tot kortsluiting. Hierdoor kunnen componenten niet (goed) meer werken of ze gaan stuk. Het kan zijn dat precies de bootchip (of bios chip) zo niet werkt en dus dat er niet gestart kan worden. Kan je wel in de bios komen? Wat zeggen de voltages daar(dat staat ergens bij monitoring o.i.d.)?
Ik kan niet in de bios komen. Wel zit er nog 1 extra pinnetje onder het moederbord wat niet nodig is. Het moederbord zou dus stuk kunnen zijn.

Betekend dit dat ook mijn processor naar de haaien is, of is dit waarschijnlijk niet het geval? Een nieuw moederbord kopen is nog te doen, maar om een nieuw moederbord en processor aan te schaffen zit er nog even niet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimart96
Anoniem: 343698 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:04:
Kan jij je videokaart ook in een andere pc testen, Het kan zijn dat deze problemen geeft.
Ik heb de videokaart in een ander PC gedaan en in die PC wordt hij herkend in de BIOS en werkt verder ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43
Haal eerst eens het extra pinnetje eruit en kijk even goed welke je nodig hebt om je moederboard vast te zetten.
Je kan ook je moederboard eruit halen en op de doos van je moederboard leggen om te kijken of je dan wel beeld krijgt.
Dus uit de kast en op je doos even aansluiten om te kijken of er iets gebeurd

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

minimart96 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:05:
Hey allemaal,

Ik heb een klein probleempje. Mijn computer start wel op (alle fans gaan draaien en de ledjes gaan aan), maar ik krijg geen beeld. Ik heb de videokaart in alle PCI sloten gezet, ram in de andere sloten gedaan, maar nog steeds geen beeld.

Vervolgens heb ik alles in mijn oude pc gezet, om te kijken of er iets stuk is. Maar dan doet alles het gewoon. Het moet dus liggen aan mijn CPU of moederbord. Mijn CPU ziet er niet beschadigd of doorgebrand uit, maar kan ook niks vinden op mijn moederbord. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb namelijk geen zin om een nieuwe CPU te kopen als mijn moederbord stuk is en andersom.

Mijn systeem ziet er als volgt uit:
MSI 990FXA GAMING moederbord
AMD FX 6300 met Cooler master Hyper 103
AMD RX 470 (MSI RX 470 4gb)
Crucial CT102464BA160B DDR3 RAM
Corsair VS550 voeding
Seagate HDD 1TB
Kingston SSDNow V300 120GB
Sharkoon VG4-W behuizing
Heb je het in nieuwe kast gebouwd of is het zomaar storing ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343698

Daar zat ik dus ook aan te denken . Haal alles uit de kast en begin minimaal op te starten. Dus Moederbord , Cpu, Gpu en 1 dimm daarna stapsgewijs uit breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimart96
Hackus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:12:
[...]

Heb je het in nieuwe kast gebouwd of is het zomaar storing ?
Ja ik heb het in een nieuwe kast gebouwd. Ik had eerst namelijk een kast voor alleen Micro-ATX en aangezien dit een ATX moederbord is, moest er een andere kast komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

minimart96 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:19:
[...]

Ja ik heb het in een nieuwe kast gebouwd. Ik had eerst namelijk een kast voor alleen Micro-ATX en aangezien dit een ATX moederbord is, moest er een andere kast komen.
stel alles een op zonder kast, lijkt me sterk dat nieuwe gear defect is
sluit alleen de hd/ssd waar je os op staat aan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

minimart96 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:44:
Het enige wat anders dan anders is, is dat er een soort van vette vloeistof of gel onder het CPU slot vandaan komt.
Plaats hier eens een foto van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimart96
MdO82 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:09:
Haal eerst eens het extra pinnetje eruit en kijk even goed welke je nodig hebt om je moederboard vast te zetten.
Je kan ook je moederboard eruit halen en op de doos van je moederboard leggen om te kijken of je dan wel beeld krijgt.
Dus uit de kast en op je doos even aansluiten om te kijken of er iets gebeurd
Gedaan! CPU, RAM en GPU aangesloten, CPU fan draait wel, maar ik krijg helaas nog geen beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Lijkt erop dat de heatpipe voor de koeling van de vrm's en de northbridge lek is en de vloeistof kortsluiting veroorzaakt. Wat gebeurt er als je de videokaart in PCI-E4 doet?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Ik denk dat @Anoniem: 660294 gelijk heeft. Ik denk dat de VRM's overhit zijn geraakt, waarna de thermal pads onder de heatsink zijn gaan smelten, vandaar de olie. Mogelijk dat je de heatsink opnieuw kunt plaatsen, andere mogelijkheden zijn er niet echt.

[ Voor 19% gewijzigd door pclinde op 14-02-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimart96
Anoniem: 660294 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:44:
Lijkt erop dat de heatpipe voor de koeling van de vrm's en de northbridge lek is en de vloeistof kortsluiting veroorzaakt. Wat gebeurt er als je de videokaart in PCI-E4 doet?
Ik heb het zowel in PCI-E4 als in PCI-E5 getest, maar beide geven geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimart96
pclinde schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:52:
Dit betekend dat er een nieuw moederbord moet komen, maar de processor (mogelijk) nog goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan vrees ik dat het einde oefening is met dit bord. Je zou de optie van pclinde nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

minimart96 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:58:
[...]

Dit betekend dat er een nieuw moederbord moet komen, maar de processor (mogelijk) nog goed is?
Jep. Ik ben er van overtuigd dat je moederbord het probleem is. Wellicht dat je de socket nog kunt controleren op eventuele resten van koelpasta, eventueel even uitblazen met perslucht.

Pagina: 1