kortsluiting mobo

Pagina: 1
Acties:

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016
ik ben dus flink aan het modden geweest en heb m'n koffermod nu bijna af (comp werkt maar de koffer moet nog worden afgewerkt)

Nu wilde ik gisteren m'n computer resetten, en ik heb nog geen schakelaars aangesloten dus ik moest ff met een schroevendraaier de reset-aansluiting kortsluiten. Druk ik m'n schroevedraaier op de fan header die er naast zit!!! aaaah! vonk en hele comp slaat uit. Beetje klooien aan-uit en ja hoor hij doet het weer.

Alles ziet er goed uit totdat windows opstart. alle icons zijn vern***** en de comp loopt vast zodra hij opstart programma's gaat laden (allerlei vage pixels in allerlei kleuren)

Dus ik denk, m'n matrox is kapot. Maar aan de andere kant ziet het windows opstartscherm er wel goed uit. Softwarematig misschien? Partitie-image teruggezet, hetzelfde probleem... kut!!!

Ben ik nu alles opnieuw aan het installeren, niets aan de hand (tot nu toe)=vaag.

Iemand zoiets meegemaakt of weet wat er gebeurt bij een kortsluiting?

PC werkt dus nu weer...

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
ja, das nie zo mooi. Er kan van alles kapot gaan bij kortsluiting op je moederbord.

Hoop voor je dat het nu lukt.

Suc6

Maarten

Verwijderd

hehe, echt wel bout voor je ... haal gelijk maar bij conrad een spuitbus van dat vloeibaar plastic, en seal je mobo daar mee in, je kunt stukjes gehard plastic, het is meer rubberachtig, wegkrabben. Handig voor op die plekken waar je WEL kortsluiting mag maken ( CMOS ed :) ) Ook handig als je vaak in je kast loopt te boren en zagen, kan er ook geen vijsel op je mobo komen, je blaast het er dan zo af :P

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op vrijdag 06 juli 2001 20:05 schreef powerpulse het volgende:
hehe, echt wel bout voor je ... haal gelijk maar bij conrad een spuitbus van dat vloeibaar plastic, en seal je mobo daar mee in, je kunt stukjes gehard plastic, het is meer rubberachtig, wegkrabben. Handig voor op die plekken waar je WEL kortsluiting mag maken ( CMOS ed :) ) Ook handig als je vaak in je kast loopt te boren en zagen, kan er ook geen vijsel op je mobo komen, je blaast het er dan zo af :P
Zou je dit nou echt kunnen doen??
Met dat vloeibaar plastic...
Dan hoef je als je je moederbord met water wilt koelen , hem niet meer in een bak water te lekken..

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 17:34

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 06 juli 2001 20:05 schreef powerpulse het volgende:
PCies, onder het motto van: Niet zeuren, lekker purren ;)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.