Site zoals Dumpert

Pagina: 1
Acties:
  • 1.176 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 842499

Topicstarter
Hallo, hoe maak ik een website zoals dumpert? Waar mensen dus zelf video's kunnen uploaden en ik hem dus moet beoordelen of hij wordt goedgekeurd voor de site..

Hoe maak ik dus een simpel uploadsysteem.
Ook moeten mensen onder de videos kunnen reaguren..

Ohja ik had ook een ander topic geopend over hoe je mensen kunt laten reageren op je site..
Nou werd er dus gezegd dat ik Disqus moest gebruiken..

Ik snap er alleen niks van ik heb een account gemaakt op Disqus en de code gekopieerd maar hij werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
Wat wil je nu precies weten? Hoe je zoiets technisch implementeert of hoe je zo'n community opbouwt?

Technische implementatie zou je vrij eenvoudig in wordpress kunnen doen, er zijn ongetwijfeld plugins voor alles wat je wilt. Als het schaalbaar moet zijn zul je waarschijnlijk zelf aan het coden moeten.

Een community opbouwen is een stuk moeilijker. Daarvoor moet je een gat in de markt vinden, unique selling points hebben, etc.. Als je beste idee is "zoiets als dumpert" te maken, gaat het iig niet lukken, want Dumpert bestaat al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mcDavid schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:50:
Wat wil je nu precies weten? Hoe je zoiets technisch implementeert of hoe je zo'n community opbouwt?

Technische implementatie zou je vrij eenvoudig in wordpress kunnen doen, er zijn ongetwijfeld plugins voor alles wat je wilt. Als het schaalbaar moet zijn zul je waarschijnlijk zelf aan het coden moeten.

Een community opbouwen is een stuk moeilijker. Daarvoor moet je een gat in de markt vinden, unique selling points hebben, etc.. Als je beste idee is "zoiets als dumpert" te maken, gaat het iig niet lukken, want Dumpert bestaat al.
Ik zou het alleen willen maken om kennis op te doen. Niet om het precies hetzelfe te maken. Ik zou graag willen weten hoe ik zo'n comminity kan opbouwen.
Voetbalzone.nl is ook zo'n site bijvoorbeeld.

Dus niet via wordpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mcDavid schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:50:

ik zou graag willen weten hoe ik een community opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:07

jordyktm

Catch me if you can.

2 keer hetzelfde antwoord geven is niet perse nodig, je kan je antwoord ook aanpassen. Heb je zelf al gezocht? Tutorials? Youtube? Google? Zulke ongegronde verhalen komen raar over op GoT..

[ Voor 9% gewijzigd door jordyktm op 14-02-2017 22:06 ]

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 842499 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:53:
Een community opbouwen is een kwestie van kwaliteit leveren en continu investeren. Het is ook een traject van de lange adem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:07:
[...]

Een community opbouwen is een kwestie van kwaliteit leveren en continu investeren. Het is ook een traject van de lange adem.
En van iets unieks bieden dat niemand anders heeft (of een combinatie van zaken die uniek zijn). Zoiets als dumpert is al veel gedaan, denk niet dat je daar makkelijk een community mee opbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 842499 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:53:
Leren programmeren en iets cools bedenken dat de jeugd leuk vind.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 842499 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:52:
[...]

Ik zou het alleen willen maken om kennis op te doen. Niet om het precies hetzelfe te maken. Ik zou graag willen weten hoe ik zo'n comminity kan opbouwen.
Voetbalzone.nl is ook zo'n site bijvoorbeeld.

Dus niet via wordpress.
Zelf kennis op doen betekent dat je zelf op onderzoek uit gaat. Onderzoeken hoe dit werkt met HTML, javascript, php,... en een database backend en admin panel. Dat betekent niet dat mensen dit hier op een presenteerblaadje aanleveren.

Wat je in het kort moet doen is een front end waarin je upload functionaliteit ontwikkeld. Deze video's worden dan opgeslagen en er worden gegevens naar een backend database weggeschreven. Een ander stuk frontend leest de database uit en plaatst thumbnails van die video's in webpagina's. Zodra een gebruiker de video aanklikt laad hij de video in via een player en laad hij de comments uit de database.
Natuurlijk worden enkel video's getoond die als approved in de database staan.

Als je dit zelf wilt maken moet je gewoon echt in de basis beginnen. Dus uitzoeken hoe video's geuplaod kunnen worden. Hoe je data wegschrijft in een database. Hoe je een database kan uitlezen. Hoe je thumbnails kan genereren en uitlezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 14-02-2017 23:07 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jordyktm schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:05:
2 keer hetzelfde antwoord geven is niet perse nodig, je kan je antwoord ook aanpassen. Heb je zelf al gezocht? Tutorials? Youtube? Google? Zulke ongegronde verhalen komen raar over op GoT..
Tuurlijk heb ik dat gedaan ik kan alleen niks vinden daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:07:
[...]

Zelf kennis op doen betekent dat je zelf op onderzoek uit gaat. Onderzoeken hoe dit werkt met HTML, javascript, php,... en een database backend en admin panel. Dat betekent niet dat mensen dit hier op een presenteerblaadje aanleveren.

Wat je in het kort moet doen is een front end waarin je upload functionaliteit ontwikkeld. Deze video's worden dan opgeslagen en er worden gegevens naar een backend database weggeschreven. Een ander stuk frontend leest de database uit en plaatst thumbnails van die video's in webpagina's. Zodra een gebruiker de video aanklikt laad hij de video in via een player en laad hij de comments uit de database.
Natuurlijk worden enkel video's getoond die als approved in de database staan.

Als je dit zelf wilt maken moet je gewoon echt in de basis beginnen. Dus uitzoeken hoe video's geuplaod kunnen worden. Hoe je data wegschrijft in een database. Hoe je een database kan uitlezen. Hoe je thumbnails kan genereren en uitlezen.
Ik heb wel al kennis van html.

Maar geen kennis van PHP of java.

ik snap er ook niks van. Ook met behulp van tutorials niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 842499 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:40:
[...]

Ik heb wel al kennis van html.

Maar geen kennis van PHP of java.

ik snap er ook niks van. Ook met behulp van tutorials niet.
Je zult toch echt iets van een taal als PHP of soortgelijk moeten gebruiken, anders kom je er niet. Je wil misschien te groot in één keer. Begin met kleine oefeningen om de stijl van bijvoorbeeld PHP onder de knie te krijgen. Later kan je gaan werken aan moeilijkere dingen.

Probeer misschien iemand te vinden in je vriendengroep of op school die al wat verder is met programmeren en werk samen aan je project. Dan kan je meteen van hem/haar leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat was er niet duidelijk aan deze laatste alinea? Zoals je hier nu ook al door andere mensen verteld is: je zult toch écht wat meer inzet moeten tonen en/of moeite moeten doen dan de "hoe kan ik snel rijk/groot/bekend/viraal worden" vraagjes hier te blijven dumpen. Kun je 't zelf niet programmeren dan kun je dat leren of er iemand voor betalen. Kun/wil je dat allebei niet dan zul je iets anders moeten zoeken ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.