Toon posts:

Goede keus gemaakt?

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Ik heb een vraag en wil graag jullie advies dit is mijn pc setup.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 351,80€ 351,80
1Asus Z170I Pro Gaming€ 155,-€ 155,-
1Asus ROG STRIX-RX480-8G-GAMING€ 279,99€ 279,99
1Fractal Design Define Nano S Zwart Window€ 68,-€ 68,-
1Cooler Master MasterLiquid Pro 240 (Non-Sleeve Version)€ 104,-€ 104,-
1GeIL Evo Forza GFR416GB3000C15ADC€ 112,51€ 112,51
1Cooler Master GM G650M€ 69,-€ 69,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 133,39€ 133,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.273,69

Dit is dus me setup nou vraag ik me af hoelang zou ik met dit setje kunnen voor dat hij weer uit de tijd is
Bedoel ben niet verplan elke jaar nieuwe te kopen dus graar jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 10:02
Heb je het systeem al in bezit / aangeschaft en sinds wanneer, wat is je budget en wat wil je met deze pc gaan doen?

De opvolger van je processor en moederbord chipset zijn onlangs released. Mocht je nog tot aanschaf over moeten gaan, kun je daar beter voor kiezen. Idem voor je SSD. Zo zijn er nog wat keuzes welke je eventueel kan wijzigen, processor koeling, voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
ik heb set als bedoel ik wil er minstens 2 jaar mee kunnen doen voor dat het weer out of date is!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
gamepc1986 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:00:
ik heb set als bedoel ik wil er minstens 2 jaar mee kunnen doen voor dat het weer out of date is!!!!
Computers zijn altijd out of date...
Dat is het 'leuke', voordat je de winkel uit loopt (of de pakketbezorger bij je aanbelt) is het al verouderd.
Echter kan het wel zijn dat dit over 2 jaar nog werkt, dan is het vooral handig tenminste de vragen te beantwoorden (heb je het al (en is dit een 'show je build' achtig topic) of ga je het nog kopen?
Wat moet het 2 jaar lang kunnen?
Als je het al hebt heeft een topic geen nut, als je het nog niet hebt: maak een DAA topic volgens de juiste richtlijnen in dat subforum zodat we je kunnen helpen, zoals je topic nu is kunnen we je niet helpen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
me excusses ik zal het veranderen ben jaren op tweakers maar niet de forum secties nogmaals me excusses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:45
Als je dit systeem nog niet hebt gekocht ga voor Kaby Lake.

Waarom? Prijs verschil is miniem en als je toch een nieuw systeem koopt kun je daarvoor gaan.

Als je dit systeem al hebt is er naar mijn mening niks mis mee en redt het systeem makkelijk 2 jaar, zelfs 3 of 4 jaar als wij het over 1080p of 1440p gaming hebben (qua 4K ga ik er ook vanuit dat de boel 3 jaar mee kan, misschien zelfs 4 jaar).

Ik doel dan op het systeem ZONDER de gpu, die GPU kan in mijn ogen op FHD prima 2 jaar mee je zou dan na die 2 jaar eventueel en indien wenselijk een betere kaart kunnen kopen, de rest is er niks mis mee en als je al iets zou moeten upgraden zou het de GPU kunnen zijn.

(1440p en 4K kan die i7 in combinatie met een goede GPU wel aan, dus lager is al helemaal een makkie)

Het bovenstaande is gebaseerd qua gaming, ik ken mensen die nu pas hun 3 tot 5 jaar oude systemen volledig vervangen vanwege de leeftijd, meestal als je goed investeert is alleen een GPU vervangen in de loop der jaren genoeg voor gaming.

Dus in een notendop, prima systeem als je die al hebt maar als je het bovengenoemde nog niet hebt ga meteen voor Kaby Lake omdat 1 het prijsverschil klein is en 2 in het algemeen vind ik dat als je al een fors bedrag in een PC investeert je meteen voor het meest recente kunt gaan (niet perce het beste of snelste).

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 14-02-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als aanvulling op de Kabylake adviezen hierboven: je hebt meer aan een high-end 400 - 450w voeding dan aan een matige 650w.
De ssd is heel erg duur voor een 250GB. Kijk eens naar de MX300 525GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Zonder de standaard info kunnen we hier echter niet zoveel mee. Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.