Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opzetten nieuw netwerk (gaming), heb nu een Experiabox ZTE.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Thuis heb ik al enkele jaren een ZTE H220 box van KPN en als ik het een beetje begrijp is dit een modem slash router? Omdat ik wat meer de verbinding en snelheden in eigen hand wil houden (bv de playstation voorrang geven op bijvoorbeeld downloads) ben ik op zoek naar een goede oplossing. Is het een idee om de ZTE te vervangen door iets anders wat jullie mij kunnen voorstellen of is een switch tussen de ZTE en de PS4 het beste?
...

iMac
PS4
Elgato HD60s voor 1080p streaming naar Twitch
...

Alle reacties

Verwijderd

hangt er van af hoe "handig" je bent. Er zijn verschillende merken routers die QoS kunnen doen, of aan prioriteit (traffic shaping) kunnen doen.

Meestal is het geen gemakkelijke instelling, maar werkt het uiteindelijk wel.

Verwijderd

Topicstarter
Handigheid heb ik wel maar ik zou alleen willen weten wat de slimste oplossing hier zou zijn

Verwijderd

Topicstarter
Iemand..?

Verwijderd

Het beantwoord niet jouw vraag, maar je kunt met één belletje jouw huidige ZTE om laten ruilen bij KPN voor een V10. De H220 is namelijk verouderd. De V10 is in alle opzichten een stap vooruit, maar daar kun je alsnog niet de door jou genoemde punten op instellen.

Tegen welke problemen loop je nu aan waardoor je het anders in wilt richten?

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:30:
Het beantwoord niet jouw vraag, maar je kunt met één belletje jouw huidige ZTE om laten ruilen bij KPN voor een V10. De H220 is namelijk verouderd. De V10 is in alle opzichten een stap vooruit, maar daar kun je alsnog niet de door jou genoemde punten op instellen.

Hij wilt QoS kunnen instellen :P Voor de rest zie ik geen problemen in zijn TS.
Als dat met de huidige router niet kan, en met de V10 ook niet (zal wel niet) dan moet hij een eigen router aanschaffen die dat wel gewoon kan?

Verwijderd

Topicstarter
LopendeVogel schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:36:
[...]

Hij wilt QoS kunnen instellen :P Voor de rest zie ik geen problemen in zijn TS.
Als dat met de huidige router niet kan, en met de V10 ook niet (zal wel niet) dan moet hij een eigen router aanschaffen die dat wel gewoon kan?
Dat is idd het enige wat ik zou willen regelen. QoS. Dit is onmogelijk met de modem/router van KPN.. Is het een optie om die hele modem te vervangen of is het prima om een nieuwe router achter deze modem te zetten die je vervolgens helemaal kunt instellen naar wens. En zo ja, iemand toevallig met een lijstje van routers die goed werken met de h220 als modem :)

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:18:
[...]

Dat is idd het enige wat ik zou willen regelen. QoS. Dit is onmogelijk met de modem/router van KPN.. Is het een optie om die hele modem te vervangen of is het prima om een nieuwe router achter deze modem te zetten die je vervolgens helemaal kunt instellen naar wens. En zo ja, iemand toevallig met een lijstje van routers die goed werken met de h220 als modem :)
Indien je je huidige modem in bridge modus kan zetten, is in principe elke router (met qos) geschikt.
Echter staat je modem nu in router modus, router op een router aansluiten is niet handig (gaat je problemen geven). De router functie van je modem moet dus omgezet worden naar bridge (zo vervalt de router functie).

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
LopendeVogel schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:53:
[...]

Indien je je huidige modem in bridge modus kan zetten, is in principe elke router (met qos) geschikt.
Echter staat je modem nu in router modus, router op een router aansluiten is niet handig (gaat je problemen geven). De router functie van je modem moet dus omgezet worden naar bridge (zo vervalt de router functie).
Niet mogelijk
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:30:

Sowieso de Experiabox omwisselen inderdaad. Als ze per se een reden willen zeg je gewoon dat 'ie verkleurt.
Tweede router er achter (in DMZ) of je eigen modem aansluiten.

Waarom heb je precies QoS nodig, ik weet niet hoeveel grote downloads je per dag hebt maar ik ervaar geen problemen met gamen op zowel PC als PlayStation tijdens het downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er meerdere gebruikers opzitten en bij het gebruik van torrents deze voor mijn gevoel het merendeel van de bandbreedte meepikken. Dit merk ik direct door input delay en dusdanig niet meer op competitief niveau mee kan doen. Daarom zou ik zulke zaken willen kunnen regelen..

Lees ook dat die Experiabox eigenlijk niet te vervangen is dus dit wordt een probleem volgens mij en in Bridge Modus zetten gaat ook niet werken.

Heb trouwens geen vaste lijn maar heb wel Interactieve TV.

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:09
De experiabox box is prima te vervangen (als je geen telefonie hebt). er lopen diverse topics over het plaatsen van een eigen modem bij KPN, Tele2, Xs4all etc.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:28

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Gemakkelijkste is de bandbreedte van de lijn opsplitsen en de torrent clients die meerdere gebruikers zouden gebruiken cappen op bijv 3MB/s. Houdt de lijn vrij, hoef jij niets te kopen en is iedereen blij.

Overigens is het volgens mij verboden om een internet lijntje te delen met meerdere gebruikers op een ander adres. Maar dat is een ander verhaal.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Verwijderd

Topicstarter
Yariva schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:39:
Gemakkelijkste is de bandbreedte van de lijn opsplitsen en de torrent clients die meerdere gebruikers zouden gebruiken cappen op bijv 3MB/s. Houdt de lijn vrij, hoef jij niets te kopen en is iedereen blij.

Overigens is het volgens mij verboden om een internet lijntje te delen met meerdere gebruikers op een ander adres. Maar dat is een ander verhaal.
Zelfde adres.
Pagina: 1