Aankoop nieuwe Videokaart.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een tijdje geleden mijn 2 x GTX980Ti verkocht omdat ik het tijd vond om voor de nieuwe generatie videokaarten te gaan.

Daarbij merkte ik dat stuttering een enorme irritatie opwekte als het naar voren kwam. Je gaat er zeg maar opletten in plaats dat je in het spel verdiept.

Ik zit zelf met een budget van 900€. Nu wil ik dus gaan voor 1 videokaart. Dus geen 2 x gtx 1070. Alleen de keuze is lastig, moet ik gewoon maar gaan voor een GTX 1080 of moet ik wachten op de Vega of misschien 1080Ti model.

Vervelende is dat ik geen enkel benul heb wanneer er een glimp van release datum is van Vega of de Ti model. Google is my friend maar die gaf me ook wazige troep!

Ik zit nu 2 weken zonder videokaart ene...begin nu toch wel afkick verschijnselingen te krijgen :P Maar wat te doen? Wachten? Nu gewoon halen? Het is een smak geld alleen wil uiteraard best of the best en nee Titan model gaat mij iets te extreem!

Wat zouden jullie doen? Wachten op Vega of Ti model of gewoon "fu*k it" haal de top presterende model wel?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb een i5-6600k @ 4.5Ghz oc'd.
32GB @2600Mhz (ook al is het voor games irrelevant)
Veel SSD ruimte.

Ik game(de) op 1440p resolutie middels nvidia truukje en soms als ik er zin in had op 4k middels third party software om het op 21:9 goed eruit te laten zien.

Windows 10 Pro uiteraard.

Voeding is prima als er 2x gtx980Ti Gigabyte G1 modellen kon houden zonder vastlopers of wat dan ook. Kan 1 nieuwe generatie video kaart ook prima uit de voeten.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heel veel, maar meer de vraag: Keep the money and wait? Of buy buy buy!!

Oh als extra toevoeging. 60+ fps op 1440p ultra settings is een must.
De games: BF1, GTA 5 Redux, Witcher 3 non hairworks, Quantum break en nog meer AAA games en uiteraard die nog eraan zullen komen! Wil zeg maar een beetje zekerheid voor minimaal 2 jaar optimaal gamen!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Alle reacties

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Vega komt van de zomer, de 1080 Ti heb ik al een tijdje niets meer over gehoord. 60 FPS 1440p lukt ook op een 1070, dus dat is het probleem niet.

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik had als ik jouw was een 980ti gehouden om de periode te overbruggen. 5 maanden wachten heb ik het niet zo op. Daarna is er wel weer wat nieuws, gaan we dan weer wachten. Het is jammer dat het verschil tussen een 980ti en een 1080 vooral de prijs is (99fps tegen 75fps in BF1 op 1440p/ultra is geen groot verschil qua beleving).

Misschien is het een idee om effkes met een 2de handse R9 290 door te gaan voor 150 euro, dan kan je in ieders geval gamen met voldoende fps en dan je geld bewaren voor de nieuwste van de nieuwste videokaart tzt. Wel een beetje krom, maarja wat moet je anders?

[ Voor 32% gewijzigd door govie op 14-02-2017 19:24 ]

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-02 21:17
govie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:21:
Ik had als ik jouw was een 980ti gehouden om de periode te overbruggen. 5 maanden wachten heb ik het niet zo op. Daarna is er wel weer wat nieuws, gaan we dan weer wachten. Het is jammer dat het verschil tussen een 980ti en een 1080 vooral de prijs is (99fps tegen 75fps in BF1 op 1440p/ultra is geen groot verschil qua beleving).

Misschien is het een idee om effkes met een 2de handse R9 290 door te gaan voor 150 euro, dan kan je in ieders geval gamen met voldoende fps en dan je geld bewaren voor de nieuwste van de nieuwste videokaart tzt. Wel een beetje krom, maarja wat moet je anders?
misschien merk jij het vershil van 25 fps niet maar ik merk een verschil van 10/15 fps wel

• govie
Boudewijnb schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:31:
[...]

misschien merk jij het vershil van 25 fps niet maar ik merk een verschil van 10/15 fps wel
Dat kan, maar 800 euro voor een 1080 is veel geld, zeker als binnen 5 maanden deze kaart alweer verouderd zou kunnen zijn. Een 1080 is een Double edged sword, maar een toekomstige vega ook omdat je 5 maanden moet overbruggen. Lastige keuze vind ik, zeker ook gezien het prijspeil.

[ Voor 8% gewijzigd door govie op 14-02-2017 19:38 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Dat is mijn dubio dus ook. Het is een erge lastige keuze aangezien de nieuwe architectuur Vega ergens jn Q2 komt en die is al om de hoek en Ti model...tja ook ergens in die buurt?

Ik kan het geld maar 1 x uitgeven. En zou echt door de grond zakken als opeens ik de 1080 neem en een maand later de benchmarks uitkomt en Vega opeens voor minder bucks veel meer bang heeft! Of opeens Nvidia met de Ti aankomt voor het budget wat ik heb.

Alleen de tijdsperiode tussen nu en Vega en Ti is gewoon erg onduidelijk. En 2 weken zonder games op me pc begint een beetje te vervelen.

Nu kun je zeggen had de 2 kaarten dan bewaart, maar de stutteringen begonnen te vervelen en de warmte in de kast met 2 kaarten zo dicht op elkaar gaf me ook de kriebels met de temps. Daarom de keuze voor 1 kaart en dacht meteen nieuwste gen.!

• govie
150 euro voor een r9 290 tweede hands om te overbruggen (zijn ook redelijk waardevast), maarja dat voelt wss ook niet prettig.

Verwijderd

Met een r9 290x zul je net wat onder het niveau van een rx 480/1060 zitten, soms kun je in dx 12 er zelfs een klein beetje boven zitten nadeel is wel powerhungry gpu.

Op bf1 kan een r9 290x 60fps+ op ultra 1080p doen met jouw scherm zal dan high beter zijn, kunt ook goedkoop een r9 280(x) halen die zijn meestal maar 70-100 euro en zijn ook erg waardevast mischien ook een goede overbrugging?

Het is gewoon als je 900 euro budget hebt beter om maar even te wachten op 1080ti/vega waarbij ik wel zeg is als beiden soortgelijk zijn +/- 2% price/performance de vega waarschijnlijk betere keuze word je ziet gewoon dat amd kaarten met de tijd zo veel beter worden dan nvidia en dx12 + vulcan beter draait.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:10:
Met een r9 290x zul je net wat onder het niveau van een rx 480/1060 zitten, soms kun je in dx 12 er zelfs een klein beetje boven zitten nadeel is wel powerhungry gpu.

Op bf1 kan een r9 290x 60fps+ op ultra 1080p doen met jouw scherm zal dan high beter zijn, kunt ook goedkoop een r9 280(x) halen die zijn meestal maar 70-100 euro en zijn ook erg waardevast mischien ook een goede overbrugging?

Het is gewoon als je 900 euro budget hebt beter om maar even te wachten op 1080ti/vega waarbij ik wel zeg is als beiden soortgelijk zijn +/- 2% price/performance de vega waarschijnlijk betere keuze word je ziet gewoon dat amd kaarten met de tijd zo veel beter worden dan nvidia en dx12 + vulcan beter draait.
Ben het met je eens omtrent het af wachten. Probleem alleen is...hoe lang afwachten? Ik heb gisteren halve dag youtube filmpjes bekeken van velen techsources. Conclusie was dat AMD de Vega 10 (de high end model) in maart voor consumenten zou lanceren en dit ook bevestigd was door AMD.

Nu begrijp je wel dat ik me rot heb lopen zoeken naar de website waar dit in zou moeten staan. Uiteraard, nergens te bekennen.
Zou zo graag de Vega top line kaart benchmarks willen zien en niet de simpele Doom benchie, aangezien de game ook gemaakt is voor de AMD gpu kaarten.(Tenminste in het voordeel voor AMD)

Het is lastig, wil namelijk niet in mijn eigen voet schieten en erachter komen van "Fu*k" had ik nog maar eventjes gewacht dat had ik die of die kaart kunnen halen. De ongeduldige p*k die ik ben.
En nu een R290 halen voor overbrugging, vind ik zelf geen top idee.
Dan wacht ik liever voordat ik zuur verdiende centjes uitgeef, zoals ik al zei. Ik kan het maar 1 x uitgeven. En moet dit in redelijke korte termijn doen want als mijn vrouw erachter komt ik dit geld heb, rent ze ermee naar de kleding winkels :P

Jammer dat ik gewoon niet meer informatie kan achterhalen hoe het met Vega of de Ti voor staat :(

Verwijderd

'' buyers remorse '' is een naar iets waar jij ( en veel mensen ) last van hebt zou ik zeggen heb geduld, en daarom zei ik ook dat je een r9 280(x) voor 70-100 euro kan kopen die kan je makelijk weer door verkopen voor +/- het zelfde geld dus je hebt een klein deel van je budget uitgeven maar krijgt het ook weer terug waarbij je wel even een overbrugging hebt gehad en gebruikt. Waarbij nog komt dat je dus wel iets minder graphics zult hebben een tijdje dan je met je oude 2 980ti's had.

Is alleen een voordeel, weet je waarom? Dan zal je wanneer je de 1080ti/vega hebt met wagenwijde ogen en kwijlende mond naar het pracht en praal wat je ziet op je beeldscherm omdat de diffrence nog groter is :) glas halfvol inplaats van halfleeg :P

Alleen ja vrouw met gat in de hand ( of een black hole :P ) voor shoppen is altijd oppasen geblazen.

Ik denk dat het beter is om maar gewoon even te wachten omdat je zelf toch al echt aangeeft dat je geen buyers remorse wil hebben :)
Pagina: 1