Beste mede-Tweakers,
Ik ben bezig om voor een vriend een PC samen te stellen om voor hem minimaal 2 jaar lekker te kunnen gamen, Hieronder staat zijn wensen en wat ik heb kunnen vinden. Alvast bedankt voor jullie tijd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Lekker gamen (games zoals GTA 5 etc.) het systeem moet minimaal 2 jaar mee kunnen draaien met recente games. Hoeft niet persee alle games te kunnen runnen op ultra maar is natuurlijk wel leuk als het systeem dit kan
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 1.000 euro kosten, liever niet meer maar ik denk dat je voor deze prijs al een aardig monster kan bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord zijn al aanwezig. Alleen de desktop zelf nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een MSI GTX 1060 gaming 3g of 6g (ben hier nog niet helemaal over uit en weet ook niet of dat deze zijn meerprijs waard is. Echter als ik de 6g pak met mijn huidige configuratie die ik gevonden heb ga ik over het budget heen).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI heeft bij mij grote voorkeur als het gaat om grafische kaarten omdat ikzelf al 2x een MSI videokaart heb gehad die mijn verwachtingen overtrof. Verder een Intel processor omdat ik geen ervaring heb met AMD en Intel vaak beter aangeschreven wordt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alle onderdelen moeten bestelbaar zijn op alternate.nl verder is het natuurlijk leuk als het systeem niet veel herrie maakt maar niet noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Lekker simpel: NOPE
Verder is hier wat ik zelf in gedachten had:
(VIA DE ALTERNATE SITE KOMT DE TOTAAL PRIJS OP 949,37 UIT MET ONDERSTAANDE ONDERDELEN BIJ GEREKEND)
Echter kan ik 2 producten niet vinden in de pricewatch en deze zijn als volgt:
Werkgeheugen
IDIG5H55
Corsair 8 GB DDR42133
Kit, Werkgeheugen
1 € 64,90*
WLAN adapter
LWXA02
ASUS PCEN10,
WLAN adapter
1 € 16,99*
Hiernaast krijg ik nog een melding van de Alternate PC builder en deze is als volgt:
Het door u gekozen geheugen voldoet niet aan de JEDEC standaard. Daarom zal het geheugen ingesteld worden op DDR4 timings,
conform de JEDEC standaard, als u het systeem geassembleerd besteld.
Echter bestel ik het systeem niet geassembleerd maar ga ik deze zelf bouwen voor een vriend. Is er dan iets waar bij moet opletten met het werkgeheugen of moet ik gewoon een compleet ander setje werkgeheugen gaan zoeken?
Graag hoor ik jullie reacties / adviezen.
Met vriendelijke groet,
Tim
Ik ben bezig om voor een vriend een PC samen te stellen om voor hem minimaal 2 jaar lekker te kunnen gamen, Hieronder staat zijn wensen en wat ik heb kunnen vinden. Alvast bedankt voor jullie tijd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Lekker gamen (games zoals GTA 5 etc.) het systeem moet minimaal 2 jaar mee kunnen draaien met recente games. Hoeft niet persee alle games te kunnen runnen op ultra maar is natuurlijk wel leuk als het systeem dit kan
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 1.000 euro kosten, liever niet meer maar ik denk dat je voor deze prijs al een aardig monster kan bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord zijn al aanwezig. Alleen de desktop zelf nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een MSI GTX 1060 gaming 3g of 6g (ben hier nog niet helemaal over uit en weet ook niet of dat deze zijn meerprijs waard is. Echter als ik de 6g pak met mijn huidige configuratie die ik gevonden heb ga ik over het budget heen).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI heeft bij mij grote voorkeur als het gaat om grafische kaarten omdat ikzelf al 2x een MSI videokaart heb gehad die mijn verwachtingen overtrof. Verder een Intel processor omdat ik geen ervaring heb met AMD en Intel vaak beter aangeschreven wordt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alle onderdelen moeten bestelbaar zijn op alternate.nl verder is het natuurlijk leuk als het systeem niet veel herrie maakt maar niet noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Lekker simpel: NOPE
Verder is hier wat ik zelf in gedachten had:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 186,95 | € 186,95 |
| 1 | MSI B150 PC MATE | € 87,60 | € 87,60 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G | € 256,95 | € 256,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Sharkoon BD28 Zwart | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail | € 87,66 | € 87,66 |
| 1 | Cooler Master TX3 i | € 19,95 | € 19,95 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart | € 15,95 | € 15,95 |
| 1 | Cooler Master B600 | € 69,- | € 69,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 825,96 | |
(VIA DE ALTERNATE SITE KOMT DE TOTAAL PRIJS OP 949,37 UIT MET ONDERSTAANDE ONDERDELEN BIJ GEREKEND)
Echter kan ik 2 producten niet vinden in de pricewatch en deze zijn als volgt:
Werkgeheugen
IDIG5H55
Corsair 8 GB DDR42133
Kit, Werkgeheugen
1 € 64,90*
WLAN adapter
LWXA02
ASUS PCEN10,
WLAN adapter
1 € 16,99*
Hiernaast krijg ik nog een melding van de Alternate PC builder en deze is als volgt:
Het door u gekozen geheugen voldoet niet aan de JEDEC standaard. Daarom zal het geheugen ingesteld worden op DDR4 timings,
conform de JEDEC standaard, als u het systeem geassembleerd besteld.
Echter bestel ik het systeem niet geassembleerd maar ga ik deze zelf bouwen voor een vriend. Is er dan iets waar bij moet opletten met het werkgeheugen of moet ik gewoon een compleet ander setje werkgeheugen gaan zoeken?
Graag hoor ik jullie reacties / adviezen.
Met vriendelijke groet,
Tim