Mijn vraag
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar onderdelen om mijn verouderde fabrieksPC eens de deur uit te doen. Ik wil graag met het oog op de toekomst een PC in elkaar zetten die voorlopig nog 3-5 jaar mee kan en die wat zwaardere software zou kunnen blijven draaien. Ik heb als Max MAX bedrag 1100 euro. Maar alles richting de 800-900 euro is toch meer naar wens. Ik heb een paar vereisten en dat is minimaal een i5-processor (ik ben die i3'tjes nu wel zat) en 16 GB RAM.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Uit mijn oude PC neem ik mijn DVD-brander en 2 TB HDD mee zodat dit in ieder geval de kosten reduceert.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al een lijstje met wat onderdelen gevonden. Zie beneden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voor nu speel ik Rust, een relatief (in mijn ogen) zwaar programma. Eventueel komen er nog andere zware design-programma's om de hoek kijken gedurende mijn studie/werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
MAX MAX 1100, maar liever iets richting 800-900.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Een HDD schijf 2 TB (moet even de PC openen om te zien welke)
Een DVD-brander. Niet heel bijzonder.
Uiteraard is er al een muis, toetsenbord, prima 75 Hz ASUS beeldscherm en een fijn logitech geluidssysteem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor
- Grafische kaart
- Moederbord
- Kast
- Voeding (waarschijnlijk zal de huidige niet genoeg vermogen leveren)
- Werkgeheugen
- Windows 10 legaal zou fijn zijn, maar €100+ wordt hem niet ivm de totaalprijs laag houden.
- Koeler voor processor aangezien ik denk dat de boxed variant niet efficiënt en stil genoeg is.
- SSD, minimaal 128 GB+ (geen idee of er nou nog verschil in SSD's van hetzelfde formaat zit)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet persé, ik lees overal dat corsair, asus, msi en dat soort merken de A-merken zijn. Ik ben dan ook snel zo goedgelovig om dit te gebruiken, omdat ik gewoon nog geen ervaring heb met het gebruiken van B-merken. Maar indien jullie vinden dat B-merken net zo goed zijn en goedkoper zijn dan ga ik daar graag in mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- 16 GB RAM (liefst 2x8 GB)
- Dat je gewoon normaal achter je PC een rapport kan schrijven zonder uit je stoel geblazen te worden door het geluid uit je kast.
- Minimaal i5
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en de eventuele hulp:)
Edit: De lijst erin voegen is gelukt!
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar onderdelen om mijn verouderde fabrieksPC eens de deur uit te doen. Ik wil graag met het oog op de toekomst een PC in elkaar zetten die voorlopig nog 3-5 jaar mee kan en die wat zwaardere software zou kunnen blijven draaien. Ik heb als Max MAX bedrag 1100 euro. Maar alles richting de 800-900 euro is toch meer naar wens. Ik heb een paar vereisten en dat is minimaal een i5-processor (ik ben die i3'tjes nu wel zat) en 16 GB RAM.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Uit mijn oude PC neem ik mijn DVD-brander en 2 TB HDD mee zodat dit in ieder geval de kosten reduceert.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al een lijstje met wat onderdelen gevonden. Zie beneden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voor nu speel ik Rust, een relatief (in mijn ogen) zwaar programma. Eventueel komen er nog andere zware design-programma's om de hoek kijken gedurende mijn studie/werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
MAX MAX 1100, maar liever iets richting 800-900.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Een HDD schijf 2 TB (moet even de PC openen om te zien welke)
Een DVD-brander. Niet heel bijzonder.
Uiteraard is er al een muis, toetsenbord, prima 75 Hz ASUS beeldscherm en een fijn logitech geluidssysteem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor
- Grafische kaart
- Moederbord
- Kast
- Voeding (waarschijnlijk zal de huidige niet genoeg vermogen leveren)
- Werkgeheugen
- Windows 10 legaal zou fijn zijn, maar €100+ wordt hem niet ivm de totaalprijs laag houden.
- Koeler voor processor aangezien ik denk dat de boxed variant niet efficiënt en stil genoeg is.
- SSD, minimaal 128 GB+ (geen idee of er nou nog verschil in SSD's van hetzelfde formaat zit)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet persé, ik lees overal dat corsair, asus, msi en dat soort merken de A-merken zijn. Ik ben dan ook snel zo goedgelovig om dit te gebruiken, omdat ik gewoon nog geen ervaring heb met het gebruiken van B-merken. Maar indien jullie vinden dat B-merken net zo goed zijn en goedkoper zijn dan ga ik daar graag in mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- 16 GB RAM (liefst 2x8 GB)
- Dat je gewoon normaal achter je PC een rapport kan schrijven zonder uit je stoel geblazen te worden door het geluid uit je kast.
- Minimaal i5
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en de eventuele hulp:)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 218,95 | € 218,95 |
1 | Asus Prime Z270-P | € 131,95 | € 131,95 |
1 | MSI GeForce GTX 1060 6G OC | € 275,- | € 275,- |
1 | be quiet! Pure Base 600 Zwart | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Kingston 16GB DDR4 2666MHz Kit | € 157,51 | € 157,51 |
1 | Sandisk Ultra II SSD 240GB | € 88,- | € 88,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 951,31 |
Edit: De lijst erin voegen is gelukt!
[ Voor 30% gewijzigd door icemen40 op 14-02-2017 17:45 . Reden: Stuk vergeten ]