[forum] @ mention tag completion met tab toets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Als programmeur ben ik gewend dat ik kan autocompleten met tab, maar de popup die je krijgt bij het invoeren van de @ toets kun je alleen bevestigen met enter. Kan tab ook worden ondersteund alsjeblieft? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Hier was ook al een opmerking over geplaatst op de frontpage. De reactie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mtSfjyxtqpkRcpZjLy5HrDM0/full.png

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Sowieso is completion in welke command line interface dan ook altijd al tab geweest (enter kan immers niet), en IDE's ondersteunen over het algemeen beide. De post van crisp lijkt me dan ook nogal voorbarig en puur gebaseerd op persoonlijke voorkeuren :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:14:
Sowieso is completion in welke command line interface dan ook altijd al tab geweest (enter kan immers niet), en IDE's ondersteunen over het algemeen beide. De post van crisp lijkt me dan ook nogal voorbarig en puur gebaseerd op persoonlijke voorkeuren :)
Als je een @ typt, krijg je een mooi popup-menuutje te zien van de users in het huidige topic, right? Is dat een CLI? Nope ;) Sterker nog, ik zou in deze setting bij tab eerder verwachten dat 'ie naar de volgende username cycled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Zoals in alle IDE's die ook een popup laten zien bedoel je? Oh nee wacht, dan is tab autocompletion ;)
Is dat een CLI?
Dat het dat niet is is nog geen reden om het anders te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Voordat ik dit topic las en de eerste keer zonder achtergrondinfo de functie uitprobeerde, drukte ik zonder nadenken op tab om de naam te autocompleten (om er vervolgens achter te komen dat dat dus niet werkte :P ). Eens met @.oisyn in deze dus :)

[ Voor 18% gewijzigd door naitsoezn op 14-02-2017 19:33 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie de suggest eigenlijk meer als een html <select>. Ik moet echter bekennen dat ik niet weet of tab daar iets doet; ik heb het simpelweg nog nooit geprobeerd :p (normaliter gaat tab naar een volgend form-element)

De vergelijking met auto-complete in een cli is eigenlijk niet eens bij me opgekomen. Ik weet zelfs niet eens of dergelijke suggests op facebook of twitter wel met tab werken omdat ik dat dus ook nooit geprobeerd heb :p Zal ik zo eens doen, want dat zou ik iig wel een sterk argument vinden ;)

[ Voor 53% gewijzigd door crisp op 14-02-2017 19:50 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

En wat als je spatiebalk zou pakken ipv tab. Dat spatiebalk dus de user invult die op dat moment geselecteerd staat. Dat zie ik ook nog wel werken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Zeror schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:57:
En wat als je spatiebalk zou pakken ipv tab. Dat spatiebalk dus de user invult die op dat moment geselecteerd staat. Dat zie ik ook nog wel werken.
Een spatie kan onderdeel zijn van de gebruikersnaam die je aan het typen bent, dus dat levert conflicten op. Een tab daarentegen niet.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

FYI, bij LibreOffice (en ik dacht ook bij MS Office) is de auto-complete uitvoeren niet de tab-toets als default, maar enter. IMO is het reply veld geen IDE of CLI, maar een veredelde tekstverwerker en dan zou die 'standaard' logischer zijn.

Dat het wordt verandert naar tab of dat het wordt toegevoegd zou ik dan weer niet erg vinden, want bij LO pas ik 't namelijk aan naar tab. ;) Enter vind ik voor de functie nogal ruk bedacht, want als je een kortere versie van een woord wilt typen gevolgd door een newline, krijg je alsnog het langere woord. :P En het voelt gewoon niet intuïtief aan om [enter] te gebruiken voor aanvullen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

crisp schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:29:
[...]

Een spatie kan onderdeel zijn van de gebruikersnaam die je aan het typen bent, dus dat levert conflicten op. Een tab daarentegen niet.
Ohja, op Tweakers zijn spaties toegestaan in usernames. Laat maar dan.

Even offtopic, maar welgerelateerd aan deze functie. Ik wilde net in een reactie @hieronder typen om te reageren op een post onder mij. Nu blijkt dat er blijkbaar een user is met de nickname 'hieronder'. Dit is onderzettend irritant met deze nieuwe feature. Kunnen jullie daar eens naar kijken of daar iets aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Zeror schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:48:
[...]

Even offtopic, maar welgerelateerd aan deze functie. Ik wilde net in een reactie @hieronder typen om te reageren op een post onder mij. Nu blijkt dat er blijkbaar een user is met de nickname 'hieronder'. Dit is onderzettend irritant met deze nieuwe feature. Kunnen jullie daar eens naar kijken of daar iets aan te doen is?
Het is toch geen probleem om @hieronder te typen zonder er een mention van te maken? Kwestie van stug doortypen of escape drukken om de suggest te sluiten...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ja ok. Neemt niet weg dat het erg irritant kan zijn, omdat die functie tevoorschijn komt. Zover ik kan zien is die user voor het laatst online geweest in 2004 dus misschien kun je die username uitsluiten ofzo???

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Weet je wat nog veel irritanter is? Reageren op een post die onder je staat, want voor de lezer klopt de chronologie dan niet meer. Misschien moet je dat gewoon niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:43

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ach, er zullen vast meer gebruikersnamen in de weg zitten en als je een emailadres wil typen slaat hij ook aan. Gewoon negeren, wat is het probleem?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Dirk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:58:
Ach, er zullen vast meer gebruikersnamen in de weg zitten en als je een emailadres wil typen slaat hij ook aan. Gewoon negeren, wat is het probleem?
Mailadressen kun je sowieso wel escapen. Check of er een teken (wat in de emailnaam mag staan) voor de @ staat en dan moet je het al hebben, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

.oisyn schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:16:
Weet je wat nog veel irritanter is? Reageren op een post die onder je staat, want voor de lezer klopt de chronologie dan niet meer. Misschien moet je dat gewoon niet doen ;)
Och, ik zie het zo vaak gebeuren dat ik mij er niet meer druk om maak. Wat wel irritant is, zijn mensen die plaatjes aan hun post gaan toevoegen in het grappige plaatjes topic. Kom je een half uur of later weer in het topic, mis je er een paar die zijn toegevoegd nadat je de post had gelezen.

Het is maar waar je je druk om kan maken.
Zeror schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 02:20:
[...]

Mailadressen kun je sowieso wel escapen. Check of er een teken (wat in de emailnaam mag staan) voor de @ staat en dan moet je het al hebben, denk ik zo.
En anders gewoon checken op begin van de regel en spatie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb iig alvast een vervolgticket gemaakt voor verbeteringen aan de mention-suggest waar ik straks hard voor ga lobbyen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 12:09

matroosoft

Lone Christian

crisp schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:25:
Ik heb iig alvast een vervolgticket gemaakt voor verbeteringen aan de mention-suggest waar ik straks hard voor ga lobbyen ;)
@crisp als jullie dan toch bezig zijn, kan het @-teken ook onderdeel uitmaken van de hyperlink en dus blauw meekleuren? Mijn OCD protesteert. :)

En ik kom er nu achter dat het taggen nog niet werkt op de mobiel. (Windows Phone)

[ Voor 56% gewijzigd door matroosoft op 26-02-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

matroosoft schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:40:
[...]

@crisp als jullie dan toch bezig zijn, kan het @-teken ook onderdeel uitmaken van de hyperlink en dus blauw meekleuren? Mijn OCD protesteert. :)
Dat lijkt me semantisch weer niet correct, aangezien de @ geen onderdeel is van de gebruikersnaam...
En ik kom er nu achter dat het taggen nog niet werkt op de mobiel. (Windows Phone)
We hebben het inmiddels op Android werkend, dus hopelijk doet hij het op WP dan ook (en anders mag je Microsoft de schuld geven). Die versie komt morgen met de release mee ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@Crisp Uit interesse: Wat sputterde er dan tegen dat het niet meteen op Android werkte? :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:19:
@Crisp Uit interesse: Wat sputterde er dan tegen dat het niet meteen op Android werkte? :)
dit...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
crisp schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:04:
[...]

Dat lijkt me semantisch weer niet correct, aangezien de @ geen onderdeel is van de gebruikersnaam...
Maar is wel in lijn met wat zo'n beetje alle andere social media doet. Het staat imho ook mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

.oisyn schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:35:
[...]

Maar is wel in lijn met wat zo'n beetje alle andere social media doet. Het staat imho ook mooier.
Daar mag @Femme zich over uitspreken. Ik heb meestal niet zo'n boodschap aan 'anderen doen het ook zo' :P

Intentionally left blank

Pagina: 1