Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag,

Ik ben nieuw hier op het forum, en ik heb een vraag waar ik niet uitkom. Ik kan via het internet niet het juiste artikel vinden.

Mijn vraag:
Ik heb onlangs windows 10 opnieuw geinstalleerd met een volledig herstel. Hierbij heb ik tijdens de installatie de stap voor microsoft account koppelen overgeslagen. Ik heb wel een wachtwoord ingesteld, waarvan ik 95% zeker ben dat ik hem nog weet. Echter herkent hij mijn wachtwoord niet.
Wie kan er mij helpen en vertellen hoe ik hier uit kom?

een optie kan zijn om hem nogmaals te herstellen, alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen als ik niet verder kom dan het wachtwoordscherm.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 LOCAL account

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-ik heb geen wachtwoordherstelschijf gemaakt, dus dit is geen optie.
-geen Microsoft account gekoppeld aan pc

mucho grazi to the one helping! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
Hiren boot op een stickje mounten en password reset uitvoeren.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Lastig!
Het komt er eigenlijk op neer dat je 2 opties hebt:

1: Huidige password cracken. Mogen we je hier niet mee helpen.
2: Installatie opnieuw doorlopen en er nu wel goed op letten dat je geen typo's maakt/ de capslock per ongeluk aan hebt laten staan. :+

https://answers.microsoft...b1-4d42-be93-17378d93e587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
Nat-Water schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:00:
Hiren boot op een stickje mounten en password reset uitvoeren.
Dit is inderdaad je beste optie.

Ik link je even naar een guide inclusief afbeeldingen, TS:

http://windowsten.info/tu...ndows-10-account-password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ie voorheen wel gekoppeld aan een Microsoft-account?

Dan gewoon inloggen met een Microsoft-account, dan een nieuwe locale gebruiker aanmaken (hou het veilig wordt er dan gevraagd), locale gebruiker administratie-rechten geven, inloggen onder de nieuwe locale administrator en dan het Microsoft-account van de PC verwijderen inclusief alle gebruikersmappen van het Microsoft-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd ik heb slechts een enkele gebruiker erop staan, dus ik kan helaas niets anders selecteren. dank voor je reactie echter.

@codeclap lijkt me een goeie optie, echter ben ik wat dat betreft een noob. Allerlei codetaal aanpassen is niet voor mij weggelegd, als het fout gaat gaat het dan ook goed fout of...?

@SuBBaSS ik denk dat het het beste is om gewoon opnieuw te installeren inderdaad. In het artikel wat je aan mij linkte. Kan ik die "media creation tool" (vd week ook gebruikt) niet op een sticky zetten en dat apart opstarten? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:16:
@Verwijderd ik heb slechts een enkele gebruiker erop staan, dus ik kan helaas niets anders selecteren. dank voor je reactie echter.

@codeclap lijkt me een goeie optie, echter ben ik wat dat betreft een noob. Allerlei codetaal aanpassen is niet voor mij weggelegd, als het fout gaat gaat het dan ook goed fout of...?

@SuBBaSS ik denk dat het het beste is om gewoon opnieuw te installeren inderdaad. In het artikel wat je aan mij linkte. Kan ik die "media creation tool" (vd week ook gebruikt) niet op een sticky zetten en dat apart opstarten? :S
Die media creation tool op een stickie zetten zal vast kunnen. Maar de pc ermee opstarten niet.
Heb er geen ervaring mee of het zo werkt, maar zie niet in waarom het niet op een usb stick zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@SuBBaSS crap. dan ben ik dus een beetje door mijn opties heen denk ik?
dan moet ik maar iemand inhuren denk die dit kan oplossen. GVD!

in ieder geval allen bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:51
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:05:

Op YouTube staan zat video's om via via een nieuw local account aan te maken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:05:

Heb je niet iemand in de buurt met een computer waarop je die media creation tool even kunt draaien? Zonder andere computer wordt het sowieso lastig om die voorbereidingen te kunnen doen.

Je bent zeer zeker nog niet door je opties heen! Geld uitgeven eraan kan altijd nog.

Ikzelf zou dit ook via bijv. hiren's boot cd oplossen, maar da's vziw niet legaal hier omdat dat crack/hack tools zijn.

Dus concreet: heb je nog een andere computer in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@SuBBaSS ik heb zeker nog een andere computer ernaast staan dat is het probleem niet. Hierop staat ook WIndows10. Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ik daarmee mijn andere pc kan (vrijgeven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

Staat er nog belangrijke data op je PC?
Anders gewoon op een werkende PC (hoeft geen W10 te zijn) met de Media Creation tool een bootable USB maken van W10.

Hiermee kan je je PC opnieuw installeren (booten van USB). Dan gewoon goed opletten wat je doet en je hebt weer een normaal werkende W10. Als je ooit Windows 10 geactiveerd had hoef je ook geen keys oid in te vullen. De activatie zal vanzelf gebeuren.

Mocht je nog wel belangrijke info op de PC hebben staan. Kan je tijdens de installatie bij het aangeven van je partities op F10 (meen ik) drukken. Er zal dan een CMD prompt tevoorschijn komen. En dan kan je vanuit daar al heen en weer kopieren naar een externe disk bv.
Of werken met een live CD als je eea met een GUI wilt doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:36:
@SuBBaSS ik heb zeker nog een andere computer ernaast staan dat is het probleem niet. Hierop staat ook WIndows10. Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ik daarmee mijn andere pc kan (vrijgeven)?
Precies wat Darkside zegt. _/-\o_

Daarmee zou je die media creation kunnen gebruiken en de usb stick waarop de nieuwe installatie staat die je ermee gemaakt hebt op de ontoegankelijke pc installeren.

Maar bedenk ik me nu: hoe had je het eerder geïnstalleerd? Ook met een stick en die media creation tool?
In dat geval: daar staat de w10 installatie dan toch nog op?
Het is natuurlijk niet nodig om een heel nieuw installatiemedium voor te bereiden als je vorige keer al eentje gemaakt hebt. Dat heeft 0,0 met je onjuiste wachtwoord te maken. 8)

[ Voor 42% gewijzigd door SuBBaSS op 14-02-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:16:
Je kunt het account toch ook koppelen. Maar als je geen admin bent heeft het niet veel zin.

Maar klopt vraagt ie ook weer het huidige wachtwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
Komt van de MS website/forums af, heb dit (helaas) 2 keer moeten gebruiken omdat ze het wachtwoord kwijt waren...., neem aan dat het ook met Windows 10 werkt :)

To reset the password on your Windows 2012 server, simply complete the following steps:
•Boot from the Micrsoft Windows Server 2012 DVD
•From the Windows Setup menu, click “Next”.
•Select “Repair your computer”
•Under Choose and option, click on “Troubleshoot”.
•Under Advanced options, click “Command Prompt”.
•At the command prompt, run the following commands: d: cd windows\system32 ren Utilman.exe Utilman.exe.old copy cmd.exe Utilman.exe
•Close the command prompt and then click “Continue”.
•The server should now boot and present the logon screen. Here click Windows Key + U.
•At the prompt you can now change the password, by typing the following command: net user administrator Password123 This will set the password for the Administrator user to be Password123 (case sensitive).

EDIT: Hier staat het uitgelegt voor Windows 10 (met foto's)
https://4sysops.com/archives/reset-a-windows-10-password/

[ Voor 14% gewijzigd door da_PSI op 15-02-2017 14:51 ]

Pagina: 1