• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-11 19:32
Ik zoek een?
Smart watch die moet gaan samen werken met mijn S7.

Wat is je budget?
max. € 400,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
  • Tijd aflezen
  • voor notificaties
  • google talk / berichtjes versturen via spraak
  • navigatie
  • mee bellen (mits dit kan via de smartwatch)
  • hartslag meten
  • stappen teller
Wat heb je zelf al gevonden?

Huawei watch
Voordelen:
* mooi uiterlijk
* krijgt update naar AW2.0
* hartslag meter
* wellicht binnen kort wat goedkoper als de nieuwe variant komt

Nadelen:
* relatief korte accu duur (niet veel slechter dan andere merken, maar standaard max 1,5 dag wat ik lees)
* Scherm slecht leesbaar in de zon
* al wat oudere hardware
* vreemde lader (slecht te plaatsen)

Samsung gear S3
Voordelen:
* opzich mooi uiterlijk (minder dan de Huawei)
* hartslag meter
* goede samenwerking met mijn S7 (samsung apps)
* blijkbaar fijne interface

Nadelen:
* Weinig apps beschikbaar
* GPS / GSM kaart in gebouwd (ga ik denk ik niet gebruiken, maar gebruikt dan wel extra batterij)
* stuk duurder dan Huawei watch

En dan natuurlijk de:

- moto 360 (maar deze is volgens mij al wat verouderd)
- Asus Zenwatch (heeft geen hartslag meter)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zit dus met name te twijfelen tussen Android Wear of Tizen.
Beide hebben hun voor en nadelen volgens mij.
Tizen komt van Samsung en heb dus een samsung telefoon.
Wellicht dat dit net iets beter aansluit dan AW, maar ik vind zelf de Gear S3 minder mooi.

Tevens de vraag of de hartslag meter goed werkt op een smartwatch?
Opzich een leuke feature (volgens mij gebruik je het niet echt vaak), maar werkt het wel goed?

Dus ook de vraag of het beter is om even te wachten (lees: week of 2 a 3) of juist gewoon toch wel te kopen?

Graag jullie adviezen en tips

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Ik zou wachten op Android Wear 2, dat zal waarschijnlijk invloed hebben op prijzen.

Verder doen volgens mij alle modellen aan je eisen, dus kies de leukste!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Even een aanvulling op je OP. Ik trek met gemak 2,5 dagen met mijn Huawei Watch.
Het is maar net hoe je hem gebruikt, staat je scherm altijd aan op volle helderheid dan zal je inderdaad een stuk korter met je accu doen.

Ik heb die van mij altijd uit en gaat aan bij het draaien van mijn pols. Wanneer ik er niet op kijk hoeft het scherm niet aan te staan.
Verder noem je bij de Samsung een hartslagmeter als voordeel maar zie je die niet als voordeel bij de Huawei? Die heeft er immers ook een.

Kijk ook goed of je een luidspreker in je watch wilt hebben (Huawei wel maar veel andere merken niet)

Ik ga je verder niet een bepaalde richting op sturen maar vind wel dat je alle informatie goed moet vergelijken om een juiste keuze te maken.

Een hartslagmeter werkt vast prima (ik gebruik hem nooit) maar als het om medische redenen is, zou ik er niet op vertrouwen omdat ik niet weet hoe nauwkeurig ze zijn.

Je geeft ook nog aan dat je een Samsung telefoon hebt en dat je denkt dat Tizen daarop beter aansluit omdat het ook van Samsung is maar ook daar vergeet je iets: Je hebt een S7, deze draait Android en dat is van Google... Android Wear is ook van Google...

Ik hoop dat ik je iets meer heb laten twijfelen zodat je alle opties nog eens goed nagaat om tot de juiste keuze te komen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Gadgeteer op 23-02-2017 15:42 ]

• stimpyrulez
Hi Gadgeteer,

Dankje voor de duidelijke en uitgebreide reactie.
Wellicht dat ik niet geheel duidelijk ben geweest dus zal het even verduidelijken:
Verder noem je bij de Samsung een hartslagmeter als voordeel maar zie je die niet als voordeel bij de Huawei? Die heeft er immers ook een.
Ik heb deze ook wel bij de Huawei staan hoor ;)
Kijk ook goed of je een luidspreker in je watch wilt hebben (Huawei wel maar veel andere merken niet)
Goede tip. Had al gelezen dat de Huawei watch deze wel heeft
Je geeft ook nog aan dat je een Samsung telefoon hebt en dat je denkt dat Tizen daarop beter aansluit omdat het ook van Samsung is maar ook daar vergeet je iets: Je hebt een S7, deze draait Android en dat is van Google... Android Wear is ook van Google...
Klopt, ik wist dat er AW op draait en dat mijn telefoon op android draait.
Waar ik op doelde is dat mijn S7 bijv. Samsung S Health heeft en dat zal gelijk samen werken met de samsung watch (out of the box).
De vraag is bijv. of de hartslag meter van de Huawei watch wel samen werkt met Samsung S Health.
Ook niet gelijk een showstopper, maar we handig (gebruik nu de stappen teller van de S Health)

Tevens vind ik de looks ook we wat waard.
Zag gisteren de post van de nieuwe Huawei watch 2, maar die vind ik dus echt niet mooi.

Maar wacht in ieder geval volgende week wel even af (MWC-telecombeurs) aangezien hier wellicht wel meer getoond gaan worden.
Tevens als er een nieuwe watch komt, zal de prijs van de huidige wel zakken denk ik (wat altijd weer gunstig is ;) )

Ook heb ik al wel gekeken naar andere watches (van die Chinese goedkopere varianten), maar die vind ik ook nog niet echt wat hebben.
Je hebt bijv. de Tic watch 2: die ziet er wel mooi uit en kan je via de zijkant besturen.
Op zich wel leuk, maar volgens mij draait hier standaard android op i.p.v. android wear.
Dus lijk me er minder geschikt voor.
Tevens vind ik hem ook nog wel aan de dure kant voor zo'n watch.

• Gadgeteer
stimpyrulez schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:13:

Ik heb deze ook wel bij de Huawei staan hoor ;)
Hmm.. overheen gelezen |:(

Het blijft inderdaad lastig een keuze te maken.
Toen ik de mijne kocht twijfelde ik uiteindelijk ook tussen een Samsung en Huawei. Ben ze gewoon even goed gaan bekijken in de winkel en heb toen de knoop doorgehakt ;)

• stimpyrulez
Gadgeteer schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:13:
[...]

Hmm.. overheen gelezen |:(

Het blijft inderdaad lastig een keuze te maken.
Toen ik de mijne kocht twijfelde ik uiteindelijk ook tussen een Samsung en Huawei. Ben ze gewoon even goed gaan bekijken in de winkel en heb toen de knoop doorgehakt ;)
Wat waren voor jou de redenen om voor de Huawei te gaan dan en niet voor de gear 3(of andere) ?

Wat vond jij het voordeel/pluspunten van de Huawei ten opzichte van de Samsung?

• Gadgeteer
stimpyrulez schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:11:
[...]

Wat waren voor jou de redenen om voor de Huawei te gaan dan en niet voor de gear 3(of andere) ?

Wat vond jij het voordeel/pluspunten van de Huawei ten opzichte van de Samsung?
Voor mij waren het de looks, de resolutie van het scherm, het gebruikte glas, Android Wear en de microfoon.

• stimpyrulez
Sinds een week ook de Huawei watch gekocht (versie 1).

Ben er tot op heden zeer content mee.

Mijn beweeg redenen (uiteindelijk) waren:
  • de looks (lijkt op gewoon horloge)
  • saffier glas
  • scherm grootte
  • er komt een update naar AW 2.0
Ondertussen de developer versie van AW 2.0 geflashd (dag voordat bekend werd dat deze maand de nieuwe versie wordt gereleased).
Maar 2.0 is echt een verbetering.
Stukken sneller en betere interface.

Met de batterij kom ik ruim de dag door.

Met scherm op 'always on' heb ik 's avonds nog 20% over (van +/- 6:30 t/m 23:00)

Met 'always on' op uit: ruim 50% over 's avonds.

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-11 18:44
Ik heb zelf de Gear S3 in combinatie met de Galaxy S7.

Gear S3 werkt perfect, maar of je nou echt meerwaarde hebt aan een ''Samsung'' smartwatch in plaats van een (bijvoorbeeld) Huawei watch vraag ik me af. Ik verwacht dat de koppeling tussen een Huawei watch en de Galaxy S7 ook gewoon goed zou zijn. Wellicht is de enige meerwaarde van een Gear S3 de koppeling met S Heath, als je hem veel gebruikt met sporten.

Voordelen van de Gear S3 (Frontier) zijn in mijn ogen toch het uiterlijk, deze is echt stoer en ziet er degelijk uit. De accuduur is in mijn ogen prima, ik haal (zonder always-on scherm) makkelijk 3 dagen. Scherm is geweldig, OS hapert nooit en draadloos opladen is echt handig. Hartslagmeter werk prima, al durf ik niet te zeggen in hoeverre deze daadwerkelijk klopt. In mijn ogen zit de Gear S3 ook lekker om de arm. Met normale horloges doe ik het horloge al snel na 4 á 5 uur af, terwijl ik met de Gear S3 soms in bed stap en 5 minuten later pas merk dat hij nog om mijn arm zit.

Nadelen zijn inderdaad de apps die beschikbaar zijn bij Tizen, dit is inderdaad gebrekkig. Toch verwacht ik (zonder onderzoek, dus pin me er niet op vast) dat dit in de aankomende maanden steeds meer wordt, dus over bijvoorbeeld een jaar merk je hier weinig meer van. Daarnaast is S Voice alleen in het Engels te gebruiken, wat in mijn ogen irritant is (ik weet niet hoe dit bij Huawei zit) en is de functionaliteit met WhatsApp nog gebrekkig, bij meerdere berichten geeft het horloge dit niet duidelijk aan.

Prijs is zeker iets om over na te denken, maar in mijn ogen is hij het waard.

• Gadgeteer
AlxRoelofs schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:09:

Nadelen zijn inderdaad de apps die beschikbaar zijn bij Tizen, dit is inderdaad gebrekkig. Toch verwacht ik (zonder onderzoek, dus pin me er niet op vast) dat dit in de aankomende maanden steeds meer wordt, dus over bijvoorbeeld een jaar merk je hier weinig meer van.
Dat waag ik te betwijfelen. Horloges met Tizen bestaan al een tijd en voor developpers zijn ze minder interessant (kleiner klantenbestand omdat het maar op 1 merk gebruikt wordt) en als het echt in een paar maanden zo groot zou kunnen groeien dat het verschil in aantal apps verwaarloosbaar is, dan was dat allang wel gebeurt.

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-11 18:44
Gadgeteer schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:14:
[...]

Dat waag ik te betwijfelen. Horloges met Tizen bestaan al een tijd en voor developpers zijn ze minder interessant (kleiner klantenbestand omdat het maar op 1 merk gebruikt wordt) en als het echt in een paar maanden zo groot zou kunnen groeien dat het verschil in aantal apps verwaarloosbaar is, dan was dat allang wel gebeurt.
Verwaarloosbaar wil ik niet zeggen. Het verschil tussen Tizen en Android zal altijd blijven bestaan, puur omdat Android smartwatches massaler aanwezig zijn.

Ik denk echter wel dat developers langzaam in gaan zien dat het ook Samsung een grote naam binnen smartwatch land gaat worden, terwijl dat met de eerdere versie van de Gear nog maar bewezen moest worden. Ik denk dat de developers van veelgebruikte apps voor Android smartwatches zullen gaan inzien dat er ook veel winst te behalen is binnen Tizen.

Ik wil niet zeggen dat het aanbod massaal (zoals Android) wordt, maar in mijn ogen gaat het wel degelijk groter worden.
Pagina: 1