Voor een schooltheatervoorstelling willen we dat het publiek verbinding maakt met een lokaal netwerk met hun smartphone. Alle data die we versturen en ontvangen gaat van en naar een centrale computer (multicast of specifieke targeting). De bandbreedte zal theoretisch niet heel hoog zijn, het gaat voornamelijk om eenvoudige control data. Ik heb echter begrepen dat het feit dat er straks 165 man in een kleine ruimte op elkaar gepakt zitten invloed kan hebben op de kwaliteit van de verbindingen. Ik ben dus vooral benieuwd in hoeverre dit in combinatie met het feit dat sommige berichten aan 'moeten' komen (hier gebruiken we een of ander guaranteed delivery protocol voor) invloed kan hebben op de benodigde kwaliteit van de apparatuur.
Nog wat zaken op een rijtje:
* minimaal ondersteuning voor 2,4GHz (niet iedereen heeft een 5GHz-toestel)
* minimaal 165 clients (150 man publiek plus theatergroep)
* multicast
* main computer waarschijnlijk via ethernet aan de router (?)
* alleen lokaal netwerk (geen verbinding met het internet)
* alles in één ruimte, denk een gemiddelde aula op een middelbare school
* de meeste clients bevinden zich op een vaste plek in de ruimte, afgezien van enkele muzikanten van de theatergroep.
Ik ben heel benieuwd of iemand hier op dit forum hier zijn of haar licht op kan laten schijnen. Ik ben wel technisch onderlegd, maar netwerken zijn niet per se mijn specialiteit, het leek me dus wel verstandig om het hier op Tweakers even te proberen.
Hartelijk dank alvast!
Nog wat zaken op een rijtje:
* minimaal ondersteuning voor 2,4GHz (niet iedereen heeft een 5GHz-toestel)
* minimaal 165 clients (150 man publiek plus theatergroep)
* multicast
* main computer waarschijnlijk via ethernet aan de router (?)
* alleen lokaal netwerk (geen verbinding met het internet)
* alles in één ruimte, denk een gemiddelde aula op een middelbare school
* de meeste clients bevinden zich op een vaste plek in de ruimte, afgezien van enkele muzikanten van de theatergroep.
Ik ben heel benieuwd of iemand hier op dit forum hier zijn of haar licht op kan laten schijnen. Ik ben wel technisch onderlegd, maar netwerken zijn niet per se mijn specialiteit, het leek me dus wel verstandig om het hier op Tweakers even te proberen.
Hartelijk dank alvast!