Nieuwe TV (40-43", 500-700 euro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dit moment hebben we een 32" 720P LG plasma tv van +- 8 jaar oud. Ding doet het op zich nog prima en dankzij chromecast en interactieve tv van ziggo kunnen we ook ook eigenlijk alles qua terugkijken en streamen e.d.

Omdat we de tv aan de muur willen en daarbij ook af willen van de losse ziggo-ontvanger leek het mij een goed moment om een nieuwe tv te kopen. Hier begint alleen het bomen<>bos verhaal, aangezien er erg veel keus is en ik niet goed kan inschatten wat een goede tv is. Daarom heb ik voor mezelf een paar eisen opgesteld, echter weet ik niet of dat goede eisen zijn om een tv op uit te zoeken. Zo niet, dan hoor ik het graag.

De TV wordt vnl. gebruikt voor digitaal tv kijken via Ziggo en terugkijken via uitzending gemist en netflix.

De eisen zijn als volgt:

- Model van een bekend merk/welke veel mensen hebben. Dit voor de (software)ondersteuning en het idee 'als veel mensen hem hebben zal het wel goed zijn' en loop je niet tegen onverwachte onvolkomenheden aan;)
- 'gewoon goed beeld'
- Geschikt voor Ziggo on demand en Ziggo smartcard
- Actueel model qua features. Wil er langere tijd mee kunnen doen.
- 40-43". Ik moet de tv nog even in het echt zien om te bepalen wat groot genoeg is voor onze woonkamer.
- TV moet snel en logisch werken. Als je hem aanzet moet je snel tv kunnen kijken en snel kunnen zappen. Het gevoel moet snel zijn. Als dit betekent dat je dan in een duurdere prijsklasse komt dan vind ik dat acceptabel.
- Full-HD lijkt mij voor zo'n tv genoeg. Als 4K een meerwaarde heeft hoor ik dat graag. Hierbij geldt wel weer dat ik een actueel model wil, dus als de nieuwere versie van een tv 4K heeft dan heeft die mijn voorkeur boven de oudere versie met full hd.
- 50 of 100Hz? Ik heb hier nog niet echt een oordeel over.
- Verdere features zoals een smart remote, HDR, 3D e.d. zijn denk ik leuk, maar niet noodzakelijk.
- Qua OS zie ik dat Sony Android TV heeft. Lijkt me aan de ene kant handig qua installeren van apps, maar aan de andere kant lees ik er wisselende berichten over. Als het traag/instabiel e.d. is hoef ik het niet.

Waar ik uiteindelijk op uitkom zijn denk ik vrij doorsnee tv's zoals:
- http://www.mediamarkt.nl/...g-ue40ku6000-1472810.html
- http://www.mediamarkt.nl/...ng-ue40k5600-1441216.html

Waar ik naar op zoek ben is of dit idd de meest geschikte tv's voor mij zijn of dat er wellicht betere alternatieven zijn.

Budget staat nog niet vast, maar aangezien ik redelijk doorsnee wensen heb lijkt me dat ik met zo'n 500-700 euro al een eind kom (komt dan nog smartcard adapter en muurbeugel bij). Ik ben wel bereid het budget te verhogen als ik voor dat extra geld echt betere kwaliteit krijg (wil er misschien wel weer 8 jaar mee doen, dus mag ook wel iets kosten).

Alvast bedankt :)

Alle reacties

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15
Deze wil je misschien nog in je lijstje meenemen?
pricewatch: Panasonic Viera TX-40DS630 Zilver
100Hz, en FHD.
Uhm,Android raak je niet aan met die Samsung en die Panasonic, daar moet je idd Sony voor gaan, misschien een UHD...100Hz pricewatch: Sony Bravia KD-43X8305C Zwart

Eigenlijk wil ik je de Sony 2015 FHD aanraden, de w75c en de w80c, 43 inch FHD, maar die is wel moeilijker te krijgen, moet maar afwachten of ze hem nog hebben.