Wat zoek je?
Een NAS
Budget?
Tot +/- €500,- exclusief schijven
Voorkeur voor een merk?
Ik heb nu een Synology DS212. Met 1 x 2 TB en 1 X 3 TB. Het mag ook een ander merk zijn.
Welke programma’s gebruik je?
• Couchpotato
• Sonarr
• NZBGet
• Owncloud / Cloudstation met koppeling naar Stack
• Dropbox client
Wat wil je nog meer gaan gebruiken?
• Radarr
• Emby
Waarvoor gebruik je de NAS nu voornamelijk?
• Streamen van series en films naar 2 Raspberry pi3 met Kodi (780P / 1024P)
• Shared database Kodi
• Opslag van foto’s ( spiegelreflex, JPG en RAW bestanden)
• Documenten
• Kopie van Dropbox account (i.c.m camera upload van 2 telefoons)
Wat is het doel?
Een 4 bay NAS. Geschikt voor de huidige toepassingen. In het begin 2 schijven in mirror. Ik weet dat dit geen back-up is. Uiteindelijk 4 schijven. Hiermee 2 maal een groot volume en die in mirror.
Heb je zelf al iets gevonden?
Ja.
Ik loop nu tegen een paar problemen aan. Als eerste, de schijven zijn nagenoeg vol. Ook omdat ik nu geen vorm heb van raid. Iets wat ik wel graag zou willen. Tevens “voelt” het nu allemaal wat traag aan. Ik vind Synology echt geweldig. Maar ik lees ook veel goeds over FreeNAS of gewoon een versie van Windows Server. Ik vraag me dan ook af of er Tweakers zijn die al eens de overstap van Synology naar FreeNas of Windows hebben gemaakt. En waarom zou ik dat wel of juist niet doen? En wat zouden jullie adviseren betreffende de NAS zelf?
Een NAS
Budget?
Tot +/- €500,- exclusief schijven
Voorkeur voor een merk?
Ik heb nu een Synology DS212. Met 1 x 2 TB en 1 X 3 TB. Het mag ook een ander merk zijn.
Welke programma’s gebruik je?
• Couchpotato
• Sonarr
• NZBGet
• Owncloud / Cloudstation met koppeling naar Stack
• Dropbox client
Wat wil je nog meer gaan gebruiken?
• Radarr
• Emby
Waarvoor gebruik je de NAS nu voornamelijk?
• Streamen van series en films naar 2 Raspberry pi3 met Kodi (780P / 1024P)
• Shared database Kodi
• Opslag van foto’s ( spiegelreflex, JPG en RAW bestanden)
• Documenten
• Kopie van Dropbox account (i.c.m camera upload van 2 telefoons)
Wat is het doel?
Een 4 bay NAS. Geschikt voor de huidige toepassingen. In het begin 2 schijven in mirror. Ik weet dat dit geen back-up is. Uiteindelijk 4 schijven. Hiermee 2 maal een groot volume en die in mirror.
Heb je zelf al iets gevonden?
Ja.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Synology DiskStation DS416play | € 385,- | € 385,- |
1 | HP Proliant MicroServer Gen8 G1610T | € 356,90 | € 356,90 |
1 | HP Proliant MicroServer Gen8 G2020T | € 572,50 | € 572,50 |
Ik loop nu tegen een paar problemen aan. Als eerste, de schijven zijn nagenoeg vol. Ook omdat ik nu geen vorm heb van raid. Iets wat ik wel graag zou willen. Tevens “voelt” het nu allemaal wat traag aan. Ik vind Synology echt geweldig. Maar ik lees ook veel goeds over FreeNAS of gewoon een versie van Windows Server. Ik vraag me dan ook af of er Tweakers zijn die al eens de overstap van Synology naar FreeNas of Windows hebben gemaakt. En waarom zou ik dat wel of juist niet doen? En wat zouden jullie adviseren betreffende de NAS zelf?