Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:03
Vorige week heb ik van een medetweaker een iphone 6s overgenomen.
Ik was bekend met het accu probleem waar deze iphone last van heeft.
Maar in de advertentie werd gezegd dat de accu al eens vervangen was door apple, en hier heb ik ook bewijs van ontvangen.

De eerste dag van gebruik bleek helaas direct al dat de accu van deze iphone niet in orde is.
Deze loopt heel snel leeg, en soms valt de telefoon ook uit.
Dit zijn precies de klachten waar apple een service voor heeft lopen om de accu te laten vervangen.

Inmiddels heb ik via de DFU modus al de nieuwste IOS op het apparaat gezet. Maar dit mocht niet baten, gisteravond om half 11 was de accu 100% procent en vanochtend om half 9 was dit nog maar 10%. terwijl de telefoon zonder simkaart en wifi aan heeft gestaan.

Op de reparatie die apple heeft uitgevoerd geven ze 90 dagen garantie, dit is allang verlopen.

Is er nog iets dat ik kan proberen met deze telefoon?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Gewoon door Apple laten repareren?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Accu vervangen bij Apple kost 90€ . Als je nog garantie heb zou ik dit zeker nog laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
kevinl schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:10:
Gewoon door Apple laten repareren?
Gaat dit wel wat uithalen? de accu is namelijk al eens door apple vervangen.
frankym schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:03:
Accu vervangen bij Apple kost 90€ . Als je nog garantie heb zou ik dit zeker nog laten doen.
telefoon is gekocht op 27-9-2015 en reparatie is uitgevoerd op 1-4-2016. dus garantie is er al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
kipneck schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:01:
[...]

Gaat dit wel wat uithalen? de accu is namelijk al eens door apple vervangen.

[...]

telefoon is gekocht op 27-9-2015 en reparatie is uitgevoerd op 1-4-2016. dus garantie is er al af.
Via Apple heb je idd 1 jaar garantie , maar via de winkel van aankoop zou je ook nog garantie kunnen claimen .

Je hebt 2 jaar garantie , sommige winkels 3 jaar.

Het zou het proberen waard zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Valt je toestel nog binnen dit programma?

https://www.apple.com/nl/...one6s-unexpectedshutdown/

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Accu was al eens vervangen dus? Is dat recent gebeurd, onder het vervanginsprogramma dat Noisia post?
Als het eerder gebeurd is, is de kans aanwezig dat ook de vervanger het probleem heeft waarvoor dat programma in het leven is geroepen. Daar zou ik het dan ook op gooien.

Apple heeft zelf nooit bekend gemaakt wat nou precies de reden was (en waarom het was dat pas na de release van iOS 10 veel (meer) mensen die "sudden shutdowns" meemaakten).
De oplossing was in ieder geval blijkbaar het vervangen van de batterij, dus zou raar zijn als dat nou ineens niet de oplossing is voor precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geef het even een paar dagen voordat je dingen gaat vervangen en het OS opnieuw gaat installeren enzo.
De iPhone staat er om bekend om de eerste paar dagen wat lag te vertonen, soms warm te worden en accu te drainen. Dat is omdat alle caches en indexers worden opgebouwd en spul als je foto's worden ge-indexed en dat facerecognition e.d..

Na een dag of 2 a 3 na setup geen verbetering: dán pas zorgen maken.
Let op dat Apple 90 dagen *aanvullende* garantie geeft op de accureparatie, tenzij de eerste reparatie veroorzaakt was door eigen schuld. Als je collega het toestel bijvoorbeeld in Januari 2016 heeft besteld, dan zou je daar nu nog prima garantie op moeten hebben heur.
Als ie hem bijvoorbeeld in Maart 2016 heeft besteld zit je zelfs nog binnen het 1e jaar en zal Apple hem normaliter gewoon voor je nakijken (langs de store gaan (even afspraak maken) is vaak 't beste) ongeacht waar ie gekocht is.

Dus ik zou eerst die opties bekijken? Even bonnetje/factuurtje erbij zoeken. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• kipneck
WhatsappHack schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 02:01:
Geef het even een paar dagen voordat je dingen gaat vervangen en het OS opnieuw gaat installeren enzo.
De iPhone staat er om bekend om de eerste paar dagen wat lag te vertonen, soms warm te worden en accu te drainen. Dat is omdat alle caches en indexers worden opgebouwd en spul als je foto's worden ge-indexed en dat facerecognition e.d..

Na een dag of 2 a 3 na setup geen verbetering: dán pas zorgen maken.
Let op dat Apple 90 dagen *aanvullende* garantie geeft op de accureparatie, tenzij de eerste reparatie veroorzaakt was door eigen schuld. Als je collega het toestel bijvoorbeeld in Januari 2016 heeft besteld, dan zou je daar nu nog prima garantie op moeten hebben heur.
Als ie hem bijvoorbeeld in Maart 2016 heeft besteld zit je zelfs nog binnen het 1e jaar en zal Apple hem normaliter gewoon voor je nakijken (langs de store gaan (even afspraak maken) is vaak 't beste) ongeacht waar ie gekocht is.

Dus ik zou eerst die opties bekijken? Even bonnetje/factuurtje erbij zoeken. ;)
Telefoon is eerst een week in gebruik geweest, beviel totaal niet omdat de accu enorm snel leeg was.
Daarna is mijn nichtje weer terug gegaan naar haar oude telefoon.

Telefoon is gekocht op 27-9-2015 en reparatie is uitgevoerd op 1-4-2016. De garantie op de telefoon en 90 dagen aanvullende garantie is dus al verlopen.

Nou vind ik het zelf niet zo'n probleem om er een andere accu in te zetten. Maar als de vervangende accu het nog geen jaar volhoud, dan lijkt me er iets met de telefoon zelf aan de hand.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ja en en nee. Dit model kan misschien bij gebruik van een sterke lader achteruit gaan. De nieuwe modellen hebben betere beveiliging hier tegen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

kevinl schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:40:
Ja en en nee. Dit model kan misschien bij gebruik van een sterke lader achteruit gaan. De nieuwe modellen hebben betere beveiliging hier tegen.
Ik gebruik al jaren 10W iPad laders, al sinds mijn eerste iPhone 3GS. Nooit problemen mee gehad, niet met een 3GS, 4S, 5 en nu 6.

I reject your reality and substitute my own

kipneck schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:14:
[...]

Telefoon is eerst een week in gebruik geweest, beviel totaal niet omdat de accu enorm snel leeg was.
Daarna is mijn nichtje weer terug gegaan naar haar oude telefoon.

Telefoon is gekocht op 27-9-2015 en reparatie is uitgevoerd op 1-4-2016. De garantie op de telefoon en 90 dagen aanvullende garantie is dus al verlopen.

Nou vind ik het zelf niet zo'n probleem om er een andere accu in te zetten. Maar als de vervangende accu het nog geen jaar volhoud, dan lijkt me er iets met de telefoon zelf aan de hand.
Hoe kom je erbij dat de garantie is vervallen? Het ding is nog geen twee jaar oud!
Gewoon naar de winkel gaan waar ie gekocht is. Het helpt dan zeker als je kan aantonen dat de accu al eerder vervangen is en de problemen nog niet opgelost zijn...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
Telefoon ligt inmiddels bij een telefoonzaak die wel wil helpen, deze is alleen nog een aankoopbon nodig.
Helaas laat verkoper niks meer van zich horen, veel meer dan een negatieve V&A beoordeling achterlaten zit er niet op.
Al met al erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
Inmiddels de accu en lightning aansluiting vervangen.
Helaas heeft dit niks uitgehaald, telefoon is nog steeds een paar uur leeg.

Is er nog iets wat ik kan doen? Of houd het hier op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
Je had 2 jaar garantie, van 27-9-2015 tot 27-9-2017. Gewoon Apple bellen of een afspraak bij een Apple winkel maken!
Maar waar heb je nu iets laten repareren? Wel bij een Apple erkende club? Anders ben je nu misschien je garantie kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
Smobbo schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:22:
Je had 2 jaar garantie, van 27-9-2015 tot 27-9-2017. Gewoon Apple bellen of een afspraak bij een Apple winkel maken!
Maar waar heb je nu iets laten repareren? Wel bij een Apple erkende club? Anders ben je nu misschien je garantie kwijt...
Apple kon niks voor me betekenen, omdat ik geen aankoopbewijs of factuur kan overleggen.
Tweaker waar ik de telefoon van overgenomen heb laat niks meer van zich horen, heb een aantal keer om een factuur gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
Ah oké. Vervelend! Ik dacht dat Apple zelf op basis van IMEI de aankoop datum kon achterhalen, maar ik heb het gelukkig al lange tijd niet meer nodig gehad ;)
Pagina: 1