iPhone 6s plus VS iPhone 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou even wat meningen/tips willen opdoen.
Ik ben namelijk aan het uitkijken om een iPhone te kopen.
Met mijn abbonement van Telenet kan ik momenteel een iPhone 7 (64GB) ( de kleine versie)
kopen voor 749 euro. Ik zou gaan voor de mat zwarte variant, nu las ik net dat de matzwarte variant van de iPhone 7 kleur afbladert?
Mijn tweede keus was om een iPhone 6s (128gb) ( space grey)
Deze zag ik voor het moment te koop staan voor 759 euro.
Valt dus in hetzelfde budget.
Voor mij hoeft de headphone jack niet, daar ik geen oortjes noch koptelefoon verdraag. Wel luister ik enorm vaak naar muziek via de speaker van m'n GSM.
Heeft er iemand tips?
Qua geluid (muziek afspelen), batterij, camera,....
...

momenteel heb ik een Samsung Galaxy S6
...
}:O

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Je kan ook gaan voor een Galaxy S7. Kan je geheugen uitbreiden.
Ja? geeft de matzwarte kleur af? Dat wist ik niet. Ik dacht dat de matzwarte in sommige gevallen de verf afbladdert. Maar afgeven is nieuw voor mij. En wellicht is dat niet bij alle matzwarte Iphones het geval.

Ik weet niet precies wat je wilt vragen. Maar als je de iphone 7 wilt kopen dan doe je dat toch? Er zijn zooooooveeeel mensen aan jouw keuze voorafgegaan. En lijkt me sterk dat iedereen die zo'n ding gekocht hebben het een slechte telefoon vinden.

Nogmaals, ik weet niet waar je naartoe wilt. Want op al je aspecten zoals muziek afspelen, batterij en camera kan beide Iphones goed overweg. Evenals de galaxy series van Samsung.

En als je de specifieke verschillen wilt weten tussen een 6s en 7. Zou ik je aanraden om gebruik te maken van de productvergelijker van Tweakers.

LOL ik zie dat je vandaag hebt ingeschreven en dat je in feite om een aankoop advies vraagt. Echt serieus. Dit topic hoort hier niet. Lijkt me handig dat nieuwe leden zich eerst in de community bijdragen voordat ze een nieuwe topic kunnen aanmaken (met uitzondering van aankoopadvies oid).

[ Voor 23% gewijzigd door kevinl op 14-02-2017 10:57 ]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Kevin, bedankt voor jou antwoord.
Afbladeren bedoelde ik natuurlijk.
Wel nu heb ik een Samsung S6, ik ben wel tevreden van deze telefoon (is wel bijna kapot)
Muziek afspelen zal toch wel een verschil zijn: aangezien de 7 ,2 speakers heeft en de 6S groter is maar wel maar 1 speaker heeft..
Ik wil bewust een iPhone om dat deze beter synchroniseert met de auto. Ook omdat ik Android even beu ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Ik snap niet waarom je dan nog twijfelt. Koop gewoon die 7. Zoals zo velen. En doe waar een Iphone voor bedoelt is: consumeren en genieten. Afbladderende verf doet niks af aan de functionaliteit van zo'n Iphone als die in een hoesje, flap of case zit. Aangezien je hem (gezien je oude telefoon) toch tot het einde zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Voor wat het waard is. Ik heb totaal geen problemen met afbladerende verf op mijn mat zwarte iPhone 7. Misschien dat een bepaalde batch er last van heeft. Er zijn ook een aantal tweakers die er melding van gemaakt hebben, maar hou er rekening mee dat de media dit soort berichten heel erg kan opblazen zodat het een heel groot probleem lijkt.

Ik heb ook een Galaxy S7, maar die heeft ook wat kwaaltjes met duurzaamheid. Mijn homebutton zit onder de krassen en ook het scherm is een stuk krasgevoeliger en op sommige plekken ontbreekt de coating tegen de vingerafdrukken. De speaker van de Galaxy S7 is erg zwak en het scherm overgevoelig.

Er bestaan geen perfecte smartphones en ieder model heeft wel zijn kwaaltjes.

Mijn iPhone 7 ziet er nog nagenoeg nieuw uit na een aantal maanden. Je kunt ook altijd nog voor de zilvere variant gaan van de iPhone 7. Al schijnen daar de antennebanden weer van te verkleuren.

Hoe erg is het als de verf er op bepaalde plekken eventueel vanaf zou bladderen? Het ziet er lelijk uit, maar sinds ik de telefoons gebruik waarvoor ze bedoeld zijn is mijn leven een stuk makkelijker geworden. :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

BillSpaarbank schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:13:
Voor wat het waard is. Ik heb totaal geen problemen met afbladerende verf op mijn mat zwarte iPhone 7. Misschien dat een bepaalde batch er last van heeft. Er zijn ook een aantal tweakers die er melding van gemaakt hebben, maar hou er rekening mee dat de media dit soort berichten heel erg kan opblazen zodat het een heel groot probleem lijkt.

Ik heb ook een Galaxy S7, maar die heeft ook wat kwaaltjes met duurzaamheid. Mijn homebutton zit onder de krassen en ook het scherm is een stuk krasgevoeliger en op sommige plekken ontbreekt de coating tegen de vingerafdrukken. De speaker van de Galaxy S7 is erg zwak en het scherm overgevoelig.

Er bestaan geen perfecte smartphones en ieder model heeft wel zijn kwaaltjes.

Mijn iPhone 7 ziet er nog nagenoeg nieuw uit na een aantal maanden. Je kunt ook altijd nog voor de zilvere variant gaan van de iPhone 7. Al schijnen daar de antennebanden weer van te verkleuren.

Hoe erg is het als de verf er op bepaalde plekken eventueel vanaf zou bladderen? Het ziet er lelijk uit, maar sinds ik de telefoons gebruik waarvoor ze bedoeld zijn is mijn leven een stuk makkelijker geworden. :)
Kijk dit zijn de gebruikerservaringen waar je wat aan hebt.

Offtopic: hoe ervaar je de S7 met draadloos opladen en synchronisatie met BT/BT audio in de auto? De S7 ligt hier al 20 dagen netjes in doos nog. Wacht nog op een screen protector en een hoesje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
kevinl schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:44:
[...]

Kijk dit zijn de gebruikerservaringen waar je wat aan hebt.

Offtopic: hoe ervaar je de S7 met draadloos opladen en synchronisatie met BT/BT audio in de auto? De S7 ligt hier al 20 dagen netjes in doos nog. Wacht nog op een screen protector en een hoesje.
Draadloos opladen heb ik nooit gebruikt. Dit is echt een feature waar ik persoonlijk het nut totaal niet van zie :) Lekker ouderwets met de kabels en USB aansluiting in de auto.

Ik heb een Ford Focus 2016 met Ford Sync. Syncen gaat hierbij goed. Connectie gaat nooit verloren. Muziek speelt netjes af. Enige wat ik niet werkend krijg is om via de stembesturing van de Ford contacten te bellen. Ik geef als commando "Bel Yvonne" en dan belt hij vrolijk "Ad"... De iPhone heeft hier totaal geen problemen mee.

[ Voor 27% gewijzigd door BillSpaarbank op 14-02-2017 11:49 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:40:
Ik zou even wat meningen/tips willen opdoen.
Ik ben namelijk aan het uitkijken om een iPhone te kopen.
Met mijn abbonement van Telenet kan ik momenteel een iPhone 7 (64GB) ( de kleine versie)
kopen voor 749 euro. Ik zou gaan voor de mat zwarte variant, nu las ik net dat de matzwarte variant van de iPhone 7 kleur afbladert?
Mijn tweede keus was om een iPhone 6s (128gb) ( space grey)
Deze zag ik voor het moment te koop staan voor 759 euro.
Valt dus in hetzelfde budget.
Voor mij hoeft de headphone jack niet, daar ik geen oortjes noch koptelefoon verdraag. Wel luister ik enorm vaak naar muziek via de speaker van m'n GSM.
Heeft er iemand tips?
Qua geluid (muziek afspelen), batterij, camera,....
...

momenteel heb ik een Samsung Galaxy S6
...
}:O
Als je voor een iPhone gaat, zou ik persoonlijk voor de iPhone 7 gaan.

Ik denk dat je kwa gevoel met snelheid amper wat zult merken .

-de homebutton van de 7 is geen fysieke knop meer, maar deze zit in het glas verwerkt .
Theoretisch zou deze ook een langere levensduur hebben .

ik heb mijn iPhone 6 , nu 2 jaar merk ik dat de homebutton een beetje spelling begint te krijgen.

De 6s heeft ook nog een fysieke knop.

Mijn vader heeft de 7, die geeft aan dat de batterij een stuk langer mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoord, Mijn S6 zit ook helemaal onder de krassen, de home knop, 1 grote op mijn camera vanachter. Goede telefoon geweest maar het vet is echt wel van de soep!
Denk dat ik dan toch voor de 7 ga.. Wij hebben hier een alfa romeo en die synchroniseert niet goed met android GSM's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

frankym schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:17:
[...]

Als je voor een iPhone gaat, zou ik persoonlijk voor de iPhone 7 gaan.

Ik denk dat je kwa gevoel met snelheid amper wat zult merken .

-de homebutton van de 7 is geen fysieke knop meer, maar deze zit in het glas verwerkt .
Theoretisch zou deze ook een langere levensduur hebben .

ik heb mijn iPhone 6 , nu 2 jaar merk ik dat de homebutton een beetje spelling begint te krijgen.

De 6s heeft ook nog een fysieke knop.

Mijn vader heeft de 7, die geeft aan dat de batterij een stuk langer mee gaat.
Persoonlijk heb ik liever de fysieke knop terug dan dat er elke x een motortje af moet gaan. Dat motortje is sneller aan slijtage onderhevig dan een button imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
kevinl schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:35:
[...]

Persoonlijk heb ik liever de fysieke knop terug dan dat er elke x een motortje af moet gaan. Dat motortje is sneller aan slijtage onderhevig dan een button imho.
Ik heb anders vaker problemen met de homebutton (meerdere telefoons gehad waar de homebutton van defect is) dat met de trilfunctie in de iphone. het motortje zorgt er overigens voor dat het net lijkt of je een fysieke homebutton hebt. De klik is de tril en werkt veel beter dan ik verwacht had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
Yep, die nieuwe home button werkt gewoon erg fijn. Sinds ik de 7 heb voelt elke fysieke knop meteen een beetje 'flimsy'.

Persoonlijk denk ik dat je gewoon voor de 7 moet gaan. Alles werkt nou eenmaal net wat soepeler, mooier en beter en je krijgt er altijd meer voor wanneer je hem van de hand doet. Daarnaast zijn iphones gewoon kneiterduur, en gevoelsmatig wordt dat enigszins gecompenseerd wanneer je met het nieuwste model rond mag lopen. €759 euro betalen voor een verouderd model, ik denk dat dat gaat knagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik zou me om dat "kleur afbladderen" niet zo'n zorgen maken. Het is niet zo dat dat massaal voorkomt en valt mi. vooral onder de kinderziektes. Hoe dan ook: mocht je ertegenaan lopen dan zal apple zeker niet moeilijk doen. Je betaalt er een hoop voor, daar hoort service ook bij.
Als ik lees wat een "plezier" samsung bezitters hebben aan de service die vnl. via Dynafix verloopt dan zou dat juist voor mij een reden zijn om er niet voor te kiezen (dit los van evt. "fanboyism").

Aangezien alle opties doen wat jij wenst misschien dit als overweging: in de iphone 7 zitten 2 luidsprekers terwijl alle voorgangers er eentje hebben. Je geeft aan veel muziek via de speakers te spelen. Als het goed is (heb ik zelf geen direct vergelijk mee kunnen doen, wellicht anderen hier wel?) komt er dan ook beter geluid uit een 7 dan je andere opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qlusivenl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 09:57
Dat de kleur afbladert ben ik nog niet tegen gekomen.
Ik gok ook dat dit gewoon onder je garantie valt als dit zou gebeuren.

Als jij muziek luisterd via je telefoon, dan is de iphone 7 een betere optie omdat de front speaker, waar je normaal je oor tegenaan houd, ook als speakers word gebruikt om een 'stereo' effect te maken. Dit resulteert ook in een beter geluid dat uit de telefoon komt, en ook harder.

Zelf ben ik een iphone 7 bezitter, en hiervoor een iphone 6s. Ik ben meer fan van de 7 dan de 6s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

grote_oever schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:38:
[...]

Ik heb anders vaker problemen met de homebutton (meerdere telefoons gehad waar de homebutton van defect is) dat met de trilfunctie in de iphone. het motortje zorgt er overigens voor dat het net lijkt of je een fysieke homebutton hebt. De klik is de tril en werkt veel beter dan ik verwacht had.
Dat die functioneel goed werkt. Daar heb ik ook geen problemen mee. Het probleem waar ik wel mee heb is dat het motortje misschien wel eerder kapot kan gaan dan een fysieke button. En de Iphone 7 is nog niet heel oud. Dus ervaringscijfers zijn er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 18:59
Laat ook afwegen hoe belangrijk 64GB vs 128GB opslag is.
De iPhone opslag kan nl. niet uitgebreid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
kevinl schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:35:
Er zit geen motortje in de iPhone 7. Er zit een gewichtje in welke door een setje electromagneten heen en weer geduwd wordt. Net alseen luidspreker.
Dit geeft een veel directer gevoel, en ook diverse patronen. Immers hoef je niet te wachten op het op- en aftoeren van het motortje.
Kan het stuk? Jazeker. Maar alleen door externe schokken.

Vergeet ook niet dat je bij Apple minstens 3 jaar software updates erbij koopt. Dit zit natuurlijk ook in de prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06:58
ArnoutV schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:55:
Laat ook afwegen hoe belangrijk 64GB vs 128GB opslag is.
De iPhone opslag kan nl. niet uitgebreid worden.
De iPhone 7 heeft geen 64 GB opslag, dus dan wordt het 32 GB of 128 GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bram22 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:13:
[...]

De iPhone 7 heeft geen 64 GB opslag, dus dan wordt het 32 GB of 128 GB ;)
Idd http://www.apple.com/iphone-7/specs/

@TS, Als je nu een Samsung hebt zou ik voor de S7 gaan ipv iPhone

Hier staat een nieuwe S7 te koop https://tweakers.net/aanb...ered-screenprotector.html

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 14-02-2017 20:24 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd waar je de iPhone 6s Plus 128GB voor 759 euro kan kopen. Bij Apple is hij 879 euro, net zo duur als de kleine iPhone 7 128GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08-2018
Ik heb getwijfeld tussen een 6s en een 7.

Net toen ik besloten had om een 6s te nemen, kon ik via via een vrijwel nieuwe 7 128GB goedkoop overnemen omdat deze minder "gekleurde" foto's maakte dan een Samsung-weetikveel-
Zij had dat voor haar hobby veel nodig.

Vanaf dag 1 is het voor mij liefde op het eerste gezicht :)

Moet eerlijk zeggen dat mijn 5s het ook nog steeds prima deed, maar het grotere scherm van de 6s/7 waren toch wel de doorslag.
Heb een 6s plus in de hand gehad, maar die vond/vind ik voor mijn behoeften nog steeds té groot.

Qua specs is de 6s nog niet echt schokkend verschillend van de 7.
Qua "restwaarde" is een groter geheugen bij al mijn iphones maar gering geweest tegen kleinere geheugen versies.
Ik zou dan kiezen voor de nieuwere iPhone 7, omdat deze waterbestendig IP67 is, wat kleine verbeteringen heeft, zoals de antenne, en nieuwer is qua model, dus minder afschrijving tov een "verouderde" 6s
Pagina: 1