Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw systeem voor Hobby en Thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Al een tijdje speel ik met de gedachte voor een nieuw systeem waar ik gewoon lekker mee kan werken. Momenteel heb ik een laptop (HP 4520s met een I3 en 4GB) en een losse "Server met een i3 en 12 GB ram) We wonen niet zo groot en ik zou het graag samenvoegen naar 1 systeem.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Het systeem zal gebruikt worden voor office, browsen, en virtualisatie met de ingebouwde hyper-v client van windows 10. Denk aan 3 a 4 VMs tegelijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Max: € 850,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

- Extra SSD 250 GB Samsung
- Extra Harddisk 500 GB Western Digital
- Behuizing is een Coolermaster Cosmos 1000
- Randaperatuur is allemaal aanwezig
- Legale Windows 10

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Beetje basic computeren kan al snel, ram is belangrijk om 4 a 5 VMs lekker te kunnen draaien dat is toch al snel 20+ GB ram. Vandaar de keuze voor 32 GB ram

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Qua moederbord heb ik goede ervaringen met Gigabyte vandaar de keuze. Voor andere merken sta ik wel open

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

PC staat momenteel nog in de woonkamer dus een beetje stil zou fijn zijn. Virtualisatie taken moeten goed uitgevoerd kunnen worden.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee ik ga niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Wat fijn zou zijn is als jullie je mening over deze componenten geven volgens mij past alles bij elkaar en zou het moeten werken. Echter is het al weer een aantal jaartjes geleden dat ik echt een degelijk systeem heb gebouwd.

Zo heeft het moederbord een M2 aansluiting en heb ik een SSD daarbij gezocht, kan je tegenwoordig windows hier al fatsoenlijk vanaf draaien ? Tevens weet ik niet zo goed of ik nu een I5 nodig heb of een I7 :+

Onderstaande componenten had ik zelf al gevonden en lijkt mij wel iets.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 256,20€ 256,20
1Gigabyte GA-B250M-D3H€ 85,90€ 85,90
1Crucial CT2K16G4RFD4213€ 197,45€ 197,45
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 132,95€ 132,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 728,45

Cloud ☁️

Alle reacties

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

als je niet gaat overklokken kan die K-cpu eruit, dat kan dan weg. wellicht ook een kleinere kast als je toch klein woont? of heb je zoveel schijven die erin moeten?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• HKLM_
  • Nu online
NLBUURMAN schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:54:
als je niet gaat overklokken kan die K-cpu eruit, dat kan dan weg. wellicht ook een kleinere kast als je toch klein woont? of heb je zoveel schijven die erin moeten?
De kast kan wel goed onder het bureau staan dat is het issue niet :) K is dus alleen handig als je gaat overklokken ? zou onderstaande I5 dan een beter optie zijn ?
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 218,95€ 218,95

Cloud ☁️

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Is bij VM's een i7 7700 niet beter?

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 15:54
als het budget er is voor een i7 dan is dat toch ook gewoon een optie?

[ Voor 76% gewijzigd door Jeanke117 op 14-02-2017 12:18 ]

• HKLM_
  • Nu online
@Jeanke117 Laps voor IT gerelateerde zaken, denk aan verschillende Microsoft servers, met bijvoorbeeld Sharepoint, Exchange etc

Een I7 is ook wel een optie inderdaad en had ik in eerste instantie ook maar dacht dat een I5 ook wel moest kunnen.. (misschien)

[ Voor 33% gewijzigd door HKLM_ op 14-02-2017 12:20 ]

Cloud ☁️

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 15:54
Downloader_NL schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:19:
@Jeanke117 Laps voor IT gerelateerde zaken, denk aan verschillende Microsoft servers, met bijvoorbeeld Sharepoint, Exchange etc

Een I7 is ook wel een optie inderdaad en had ik in eerste instantie ook maar dacht dat een I5 ook wel moest kunnen.. (misschien)
het enige voordeel aan die i7 is de hyperthreading en de wat hogere clocksnelheid.

Verwijderd

Voor het draaien van VM's en daarnaast nog lekker kunnen werken zou ik een i7 adviseren.
Kabylake en B250 0ndersteunen 2400 MHz ram pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2400C14. Deze kit heeft daarbij een lekkere lage latency.
De voeding mag kwalitatief een stuk beter pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. Is efficiënter en gaat bijna 2x zolang mee.

Windows is prima vanaf een NVME ssd te draaien echter merk je tov een sata ssd niets van de potentieel hogere snelheid. Mijn inziens weggegooid geld wat je beter kunt uitgeven aan een sata ssd met hogere opslagcapaciteit.

• HKLM_
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:48:
Voor het draaien van VM's en daarnaast nog lekker kunnen werken zou ik een i7 adviseren.
Kabylake en B250 0ndersteunen 2400 MHz ram pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2400C14. Deze kit heeft daarbij een lekkere lage latency.
De voeding mag kwalitatief een stuk beter pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. Is efficiënter en gaat bijna 2x zolang mee.

Windows is prima vanaf een NVME ssd te draaien echter merk je tov een sata ssd niets van de potentieel hogere snelheid. Mijn inziens weggegooid geld wat je beter kunt uitgeven aan een sata ssd met hogere opslagcapaciteit.
Top dank je wel voor je reactie, zou zoals hierboven aangegeven de Intel Core i7-7700 Boxed een goede vervanger zijn ?

Cloud ☁️

Pagina: 1