Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Allen,

een wat algemeen Android probleem tot nu toe en al veel gelezen, maar het is nog niet opgelost.

Ik heb naar mijn mening een behoorlijke battery drain op m'n Google Play Service. (of is het normaal ?)

Toestel: Samsung S7 met laatste NL software, maar had dit met m'n vorige toestel (Xperia Z3) ook wel.

Reeds gedaan: Firmware volledig opnieuw geinstalleerd met Odin en een factory reset direct hierna.

Reeds uitgezocht: de nodige website hierover gelezen en hierbij de volgende instellingen aangepast:
  • Instellingen -> Google -> Locatie -> Precisie verbeteren -> Scannern via Wi-fi en Scanner via Bluetooth beide uitgezet
  • Instellingen -> Google -> Locatie -> Locatiegeschiedenis -> Uit gezet
  • Google Maps -> Instellingen -> "Persoonlijke content Web- en app-activiteit"en "Locatiegeschiedenis" is uitgeschakeld
  • Google maps en Google Play Service data en cache verwijderd.
Niet gedaan: Precisie op energie zuinige instellingen gezet door GPS uit te schakelen (alleen via mobiele/wifi netwerken). Wil wel beetje comfort door GPS niet steeds in/uit te moeten schakelen.

In ca 1.5 uur 4% (situatie: telefoon zit in m'n zak tijdens het auto rijden, geen telefoon gebruik, wel verbonden met bluetooth)

Gegevens vanuit Android:
Na 1:38:35 minuten is het batterij verbruik:
Google Service = 69%
Android Systeem = 30%

De volgende ochtend (zelfde situatie, maar Wakelock Detector lite geinstalleerd)
1h 25minuten statistiek => 96% battery over, zonder telefoon gebruikt te hebben 30m15s total awake time en 54m50s deep sleep.

Google Service = 5m 15s en 1094 keer actief
Daaronder zijn de NlpWakelock met 3m27s en NlpCollectorWakelock met 1m27s de uitschieters. (Dit zijn locatie calls.)

Verder zie ik geen van de geinstalleerde programma's echt actief zijn, eerste geinstalleerde programma is Facebook die maar 1 wakeup call had gemaakt.

Ik heb alles maar in 1 plaatje gezet, is toch makkelijker:
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B_SqBEoY3XWgeFF1RFFqb3c1U1k

Welk programma vraagt zo vaak de locatie op ? Welke instelling ben ik vergeten ? Waarom blijft de telefoon zo vaak de locatie opvragen terwijl ik, naar mijn idee, alle tracking opties heb uigeschakeld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 15:02

red bull

Keeps me awake !

Ik heb dit probleem al meerdere malen voorbij zien komen, op samsungs (S1, S2, S5 &S7) met zowel standaard rom als custom en nu ook op Xiaomi note 3 SE:

Generiek android probleem als je het mij vraagt en er zit ergens iets niet goed waardoor er continu 15-20% load is onder diverse namen, maar altijd zelfde proces (com.google.android.gms.persistent)

Een mogelijke oplossing:

Na veel research en niet specifiek voor deze telefoon:

(Android Appartaatbeheer uitzetten bij device administrator)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gms
Uitschakelen en opnieuw installeren

Extra optie:
Cash leeggooien vanuit recovery scherm (vanuit uit volume up and power on) en dan cache leeggooien zou ook een optie kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
red bull schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:47:

Een mogelijke oplossing:

Na veel research en niet specifiek voor deze telefoon:

(Android Appartaatbeheer uitzetten bij device administrator)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gms
Uitschakelen en opnieuw installeren
Dat uitgevoerd: helaas geen verbetering. Heb naderhand wel weer Android Appartaatbeheer aangezet. (ik ga er vanuit dat deze aan moet staan, o.a. om de telefoon op afstand te bedienen indien deze kwijt is ?!)

Afgelopen week op m'n telefoon ook de nieuwe Samuns S7 mei 2017 security patch gehad, een factory reset gedaan (vanuit het android menu). Daarna nogmaals de cache van Google Play Store, Play-Service and Services framework leeg gegooid. Wederom zonder restultaat.

Vanochtend weer na 1.5 uur Screen-on Time: 1minuut 20seconde, total awake time 19minuten 5 seconde. Total time: 1 uur en 37 minuten => 96% battery over.Google Service staat boven aan in de Wakelock detector.

Nu paar uur verder:Screen-on Time: 17minuut 40seconde, total awake time 1 uur en 26 minuten. Total time: 6 uur en 9 minuten => 81% battery over.Google Service staat boven aan in de Wakelock detector.

Toch wel veel vind ik persoonlijk, nog geen 20 minuten gebruikt in 6 uur en nu al 19% batterij verbruikt.

En heb vandaag dus geen 1 applicatie gebruikt met GPS, alleen chrome, paar whatsappsjes en email gebruikt.

Wat me wel opvalt, als ik thuis (op Wi-fi) zit dan heb ik hier stukken minder last van.

Nogmaals de Instellingen:
Locatiemetohde: hoge precisie
Precisie verbeteren:
scannen via Wi-fi: aan
scannern via Bluetooth: uit

Locatie delen: uit
Locatie geschiedenis: uit

Schermverg. en beveiliging
Zoek mijn Mobiel
Inlogd met Samsung account
Besturen op afstand: uit
Google-locatieservice: aan

Kan iemand met een hoge (of hogere accucuur dan wat ik heb) een aangeven welke instellingen op locatie gebied hij heeft ? En wat de wakelock's op het gebied van de NLP zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
probeer scannen via wifi eens uit te zetten?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
aanvulling: vannacht niet aan de oplader gelegd, van 100% naar slechts 96% in 7 a 8 uur.(dat zijn normale percentages)

Vandaag: maar half uurtje gereisd..
Eerste resultaten zijn niet beter, weer staat play service bovenaan na 3 uur van de stroom af te zijn met de nlp bovenaan. Zal morgen de resultaten van 1.5 uur rijden posten.

Conclusie tot nu toe: vooral tijdens het reizen (en dus van locatie veranderen) begint de wakelock extreem toe te nemen. Het probleem doet zich niet voor indien ik thuis (aan de wifi) zit.

Edit: 24-mei-2017:
Vanochted was na 1.5 uur weer Google Services met NLP collector wakelock de boosdoener. Wifi scanner staat uit. In 1 uur en 33 minuten met een Screeon on time van 16 seconde => 97%
Total awake time = 20m58seconde

IK weet het niet meer. Morgen nogmaals factory reset dan maar en dan zonder restore vanaf Google account.

[ Voor 74% gewijzigd door easydisk op 24-05-2017 18:56 ]