Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DFS-r Win2008r2 Win2012 alleen geneste folder in sync

Pagina: 1
Acties:

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Misschien een beetje vreemde set-up maar, ik wil het volgende opbouwen.

Wij hebben momenteel een server in Amerika staan waar een folder instaat die via VPN links gedeeld wordt. Nu is voor het personeel hier in Nederland alleen een folder dieper in die folder primair belangrijk en wil deze dan ook via DFS-r hier beschikbaar hebben. Echter, wil ik de structuur zoals deze in Amerika te zien is handhaven.

Wat ik dus wil is het volgende
\\ServerNL\Folder1\Folder2 volledig DFS-r mirror back-up
\\ServerUS\Folder1\ Wel zichtbaar maar, bestanden staan in US

Gebruiker ziet alleen een drive gelinkt naar \\Domain\Folder1 en kijkt dan naar de server in de US maar, gaat de gebruiker naar Folder2 dan schakelt de verbinding over naar de folder in NL. Is dit überhaupt mogelijk?

Alles is terug te redeneren naar 4

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 14:41
Welk functional level heeft je domein? als het 2008 is of hoger, heb je een 2008 namespace aangemaakt?
zo ja, dan kan wat je wil.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Semt-x schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:38:
Welk functional level heeft je domein? als het 2008 is of hoger, heb je een 2008 namespace aangemaakt?
zo ja, dan kan wat je wil.
Ik heb een 2008 namespace aangemaakt en de user is op drive X: gelinkt naar \\domain.com\folder1

Met de hint naar namespace denk ik dat het nu werkt. Ik heb in de namespace een subfolder aangemaakt en via de wizard daar dan weer een replicatie groep van gemaakt.

Alles is terug te redeneren naar 4