Bestaat er een: audio input/output switch/selector??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:04
Hey Tweakers,

Ik heb een vraag die ik al heel lang heb en tot nog toe NIEMAND kan beantwoorden...

De vraag luid:
Bestaat er een audo input/output switch/selector?

Waarvoor heb je die nodig?
Ik 2 headset's 1 met draad (Razer Tiamat 7.1) en 1 draadloos (Razer Chimaera). Nou wil ik graag makkelijk en snel kunnen switchen tussen die 2 zonder elke keer mijn bureau onder te kruipen. Dit had ik in gedacht doormiddel van een switch/selector. Echter heb ik geen idee waar en of die te koop is.

Wat ik NIET bedoel
Het zijn simpele 3.5mm aansluitingen en heb dus ook niks nodig met tulp en al die dingen (tenzij het moet natuurlijk) zoals dit dus NIET: https://www.centralpoint....Jbrk8SYj9ICFZWadwodNFsOJA

Hoop dat jullie het begrijpen, vragen hoor ik graag. hoop dat jullie er iets mee kunnen _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik zoek op "headphone switch" of "3.5mm switch" kom ik letterlijk tientallen apparaten tegen. Waarom voldoen deze niet?
Al vraag ik me af waarom je (matige) 7.1 headsets koopt om ze vervolgens stereo aan te sluiten.

[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 14-02-2017 09:53 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bedoel je zoiets als op deze pagina? De eerste twee resultaten bedoel ik dan.

Dit was wel heel makkelijk te vinden trouwens hoor :+

[ Voor 19% gewijzigd door Razr op 14-02-2017 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:38
mijn asus Xonar kan volgens mij gewoon wat jij wil.ik heb de u5 (5.1) er is ook een u7 voor 7.1. Hier heb ik mijn boxen en mijn headset op aangesloten (dmv 3.5mm TRS plugs). Door op de volume knop te drukken wissel ik van output. Wellicht is dit iets voor je.

Let wel op dat de U5 in ieder geval geen TRRS aansluiting ondersteunt, maar alleen TRS. (grofweg, microfoon moet eigen 3.5 MM plugin hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Misschien gewoon de 2 parallel zetten met 4 van deze kabels?
https://www.audiokabelsho...IzCgOS9j9ICFcKVGwod2B8CqQ

Maar waarom niet zelf maken?
2x een relais met een 4 polige wisselcontact kost geen drol. een los schakelaartje, klein voedinkje, 12 inbouw female 3.5mm connectors en een aluminium kastje.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:40
Als je op ebay.com zoekt op "audio switch 3.5" dan vind je veel verschillende varianten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
memphis schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:32:

2x een relais met een 4 polige wisselcontact kost geen drol. een los schakelaartje, klein voedinkje, 12 inbouw female 3.5mm connectors en een aluminium kastje.
lolbroek, relais zijn amateurristisch, en niet bedoeld voor dit soort toepassingen, los van het feit dat het wel zou werken, creer je veel ruis tussen je relais contacten
pak gewoon een analog switch deze zijn speciaal bedoelt voor dit soort toepassingen, om te schakelen snel (tot enkele MHZ) zonder ruis erbij.

de "dg642" bijvoorbeeld kostongeveer een eurotje, is simpel aan te sluiten, en is een 8 dip formaat dus makkelijk op een proef printplaatje te zetten.

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
itcouldbeanyone schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:30:
[...]

lolbroek, relais zijn amateurristisch, en niet bedoeld voor dit soort toepassingen, los van het feit dat het wel zou werken, creer je veel ruis tussen je relais contacten
pak gewoon een analog switch deze zijn speciaal bedoelt voor dit soort toepassingen, om te schakelen snel (tot enkele MHZ) zonder ruis erbij.

de "dg642" bijvoorbeeld kostongeveer een eurotje, is simpel aan te sluiten, en is een 8 dip formaat dus makkelijk op een proef printplaatje te zetten.
Niets mis met relais in audio hoor. Je bent je er bewust van dat die volop in versterkers gebruikt worden? Juist ook in het hogere segment? Natuurlijk is er best wat te zeggen voor analoge schakel IC's maar nadelen zijn er ook. Datzelfde gaat natuurlijk op voor relais, maar om die nou direct een amateuristische oplossing te noemen is belachelijk.

Hoe dan ook, ik denk niet dat de TS snel zelf iets wil bouwen gezien zijn vraagstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:26
Een mengpaneel (dj) is wat in mij op komt, maar de andere suggesties zijn waarschijnlijk goedkoper ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Nee, inderdaad niets mis mee, veel huidige printrelais zijn ingegoten en kan zeker geen vuil op komen als ook het vermogen zo laag is dat ze ook niet in branden.

Elektronische componenten zijn ook ruisgevers en kunnen zelfs ook vervorming veroorzaken. Laatst begrepen dat je bv beter een elektronische video switch kan gebruiken omdat ze toch al vanuit zichzelf op deze gebieden betere specs hebben.

Of de gebruiker de optie van zelfbouw niet wil of over het hoofd ziet weet ik niet maar een relais is redelijk makkelijk te doen als je wel wat soldeerervaring hebt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:40

SA007

Moderator Tweaking
Je kan ook 1 headset aan een usb-geluidskaart hangen en in software kiezen welke applicatie op welke geluidskaart zit, werkt prima onder linux.
Volgens mij kan je met windows tegenwoordig dat ook redelijk goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:54

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Het enige dat je nodig hebt is een interne geluidskaart (onboard realtek chip bijvoorbeeld) en een extra usb DAC.
1 headset aansluiten op de DAC, andere op je moederbord.
Om te schakelen klik je in Windows 10 op het luidsprekertje op de taakbalk en voila. Schakelen tussen audio adapter in 3 keer klikken.

Enkele betaalbare opties;

https://www.allekabels.nl...97slELjDn2QRvIaAvsa8P8HAQ

[ Voor 26% gewijzigd door URSUS op 18-02-2017 03:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:15

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Waarom niet een PCIe model?

Verder kan je tegenwoordig heel makkelijk schakelen in Windows.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

Ik heb deze en die werkt prima....

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
Klinkt erg leuk dat zelf maken maar ben bang dat dat net boven mijn niveau gaat..
memphis schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:32:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
Hey tweakers!

Ik kijk vandaag eens terug op deze post en zie dat er erg veel reactie's op waren :o.
Erg raar want ik heb helemaal geen meldingen gekregen dat er reactie's waren...

Maar buiten dat erg bedankt voor de reactie's. Ik zie dat er wel een paar goeden oplossingen zijn; zelf maken (wat net even boven mijn niveau gaat), interne geluidskaart met een audio usb en dan software matig switch (waar ik zelf niet erg over de indruk van ben), en dan natuurlijk de AUDIO switches (die de plank net mis slaat aangezien het ook microfoon moet hebben. verbeter me als ik iets mis heb).

Graag hoor ik nog wat terug van jullie.
Excuus voor het laat reageren!

Mvg,
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Melchuzz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:50:
Ik kijk vandaag eens terug op deze post en zie dat er erg veel reactie's op waren :o.
Je krijgt alleen meldingen als je je topic aanmaakt als "vraag" topic, terwijl dit topic gemarkeerd is als "discussie" topic (waar je geen meldingen van krijgt).

Ik heb het type voor je aangepast :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:51
Melchuzz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:50:
Hey tweakers!

Maar buiten dat erg bedankt voor de reactie's. Ik zie dat er wel een paar goeden oplossingen zijn; zelf maken (wat net even boven mijn niveau gaat), interne geluidskaart met een audio usb en dan software matig switch (waar ik zelf niet erg over de indruk van ben), en dan natuurlijk de AUDIO switches (die de plank net mis slaat aangezien het ook microfoon moet hebben. verbeter me als ik iets mis heb).

Graag hoor ik nog wat terug van jullie.
Excuus voor het laat reageren!

Mvg,
Mark
Als je zowel voor geluid als microfoon een switch moet hebben kan je er toch gewoon 2 kopen? (simple 3,5mm switchje)

Zo'n simpel switchje zou in principe goed moeten werken maar dat is wel zonde van het geluid. Je gebruikt dan namelijk maar 2 kanalen terwijl je een 5.1 en 7.1 headset hebt. Als ik de specs van de headset even naloop zie ik dat je de Razer Tiamat gewoon met USB kan aansluiten waardoor je dus wel 7.1 geluid hebt, waarom doe je dit niet?

Hetzelfde geldt voor de Razer Chimaera, deze kan optisch worden aangesloten. De meeste moederborden van tegenwoordig hebben dit wel als aansluiting. Waarom sluit je het daar niet op aan?

Als je allebei de koptelefoons dus op de beste wijze aansluit heb je geen probleem. Switchen tussen de koptelefoons kan dan dus gewoon op de computer, je hebt geen extra hardware nodig!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
Oke bedankt voor de uitleg :)
Orion84 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:54:
[...]

Je krijgt alleen meldingen als je je topic aanmaakt als "vraag" topic, terwijl dit topic gemarkeerd is als "discussie" topic (waar je geen meldingen van krijgt).

Ik heb het type voor je aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
disclaimer: Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp.

Mijn; Tiamat headset, Chimaera headset en mijn computer speakers hebben allemaal 3,5mm aansluitingen. Bedoel je dan met "USB aansluiten" aansluiten met behulp van dit soort dingentje?
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.ebaystatic.com/images/g/RKwAAOxy-NVSHPYb/s-l225.jpg
JeroenF schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:07:
[...]

Als je zowel voor geluid als microfoon een switch moet hebben kan je er toch gewoon 2 kopen? (simple 3,5mm switchje)

Zo'n simpel switchje zou in principe goed moeten werken maar dat is wel zonde van het geluid. Je gebruikt dan namelijk maar 2 kanalen terwijl je een 5.1 en 7.1 headset hebt. Als ik de specs van de headset even naloop zie ik dat je de Razer Tiamat gewoon met USB kan aansluiten waardoor je dus wel 7.1 geluid hebt, waarom doe je dit niet?

Hetzelfde geldt voor de Razer Chimaera, deze kan optisch worden aangesloten. De meeste moederborden van tegenwoordig hebben dit wel als aansluiting. Waarom sluit je het daar niet op aan?

Als je allebei de koptelefoons dus op de beste wijze aansluit heb je geen probleem. Switchen tussen de koptelefoons kan dan dus gewoon op de computer, je hebt geen extra hardware nodig!

[ Voor 11% gewijzigd door Melchuzz op 27-03-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Melchuzz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:34:

Mijn; Tiamat headset, Chimaera headset en mijn computer speakers hebben allemaal 3,5mm aansluitingen. Bedoel je dan met "USB aansluiten" aansluiten met behulp van dit soort dingentje?
[afbeelding]
Meestal zit zoiets geleverd bij je headset, die is er speciaal voor gemaakt.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:51
Melchuzz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:34:

[afbeelding]

[...]
Als het goed is ziet de Tiamat er zo uit en heeft hij dus al standaard een USB aansluiting volgens de specificaties:
Afbeeldingslocatie: http://fr.ubergizmo.com/wp-content/uploads/2012/06/Razer-Tiamat-1.jpg

De Chimaera heeft als het goed is een spdif / toslink aansluiting zoals te zien is op onderstaande foto. die kan je vaak ook zo op je computer aansluiten. Afbeeldingslocatie: http://www.jeffsreviews.com/Images/comp%20hard%20apr2011/chimera%2051/base%20station%20connections%20sml.gif

als je ze op die manier verbindt heb je helemaal geen switches nodig namelijk en heb je ook nog eens 7.1/5.1 geluid zoals het hoort.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
Voor zover ik weet is die USB alleen maar voor stroom, nog nooit anders geprobeerd maar dat ga ik zeker proberen. En dat tos link is ook zeker geen gek idee :9 . Ik laat weten als ik het heb uitgeprobeerd. Alvast bedankt.
JeroenF schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:31:
[...]

Als het goed is ziet de Tiamat er zo uit en heeft hij dus al standaard een USB aansluiting volgens de specificaties:
[afbeelding]

De Chimaera heeft als het goed is een spdif / toslink aansluiting zoals te zien is op onderstaande foto. die kan je vaak ook zo op je computer aansluiten. [afbeelding]

als je ze op die manier verbindt heb je helemaal geen switches nodig namelijk en heb je ook nog eens 7.1/5.1 geluid zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Melchuzz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:36:
Voor zover ik weet is die USB alleen maar voor stroom, nog nooit anders geprobeerd maar dat ga ik zeker proberen. En dat tos link is ook zeker geen gek idee :9 . Ik laat weten als ik het heb uitgeprobeerd. Alvast bedankt.
Het kan zijn dat op je mobo geen optical out zit, maar alleen de interne pinnetjes, je hebt dan iets als dit nodig om daar gebruik van te maken.
https://www.amazon.com/dp/B0035J9Z7W/?tag=stackoverfl08-20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Misschien niet waar je aan dacht, maar ik gebruik om te wisselen tussen een USB headset en mijn boxen op 3.5mm gewoon een stukje software. Het heeft AudioSwitch en je kan het hier downloaden: https://audioswit.ch/er

Je kan in de applicatie een sneltoets op instellen (bij mij Shift + F9) en daarmee wissel je tussen aangesloten audio apparaten. Je kan dus beide apparaten aangesloten laten. Is dit niet een werkende oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Met W10 kan dat ook gemakkelijk bij het volumetekentje in de taakbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
Klinkt erg interessant! ik ga me er vanavond even in verdiepen :)
JelkeBart schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:17:
Misschien niet waar je aan dacht, maar ik gebruik om te wisselen tussen een USB headset en mijn boxen op 3.5mm gewoon een stukje software. Het heeft AudioSwitch en je kan het hier downloaden: https://audioswit.ch/er

Je kan in de applicatie een sneltoets op instellen (bij mij Shift + F9) en daarmee wissel je tussen aangesloten audio apparaten. Je kan dus beide apparaten aangesloten laten. Is dit niet een werkende oplossing?
Pagina: 1