Digibord voor weergave planning werkplaats

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• i3arman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-12-2022
Mijn vraag
Voor onze fabriek wil ik een groot touch screen plaatsen waar de medewerkers op de machines kunnen drukken en waarbij dan de planning zichtbaar wordt. Welke producten, productie orders, tijdsplanning etc.
Op dit moment is er een whiteboard met printjes er op.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Koppeling met Navision 2009

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
> Ik heb de site http://www.factavision.nl/ gevonden. Dit lijkt wel een beetje op wat ik voor ogen heb. Alleen is het allemaal een beetje nieuw voor mij. Voordat ik met "iedereen" in gesprek ga ben ik benieuwd of dit ergens reeds al onderzocht heeft.

Heeft iemand dit reeds in gebruik en herkent bovenstaande wens?

Ik zie jullie reacties, idee graag tegemoet.

Alle reacties

• Jean luc Picard
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-11 19:00
Als je excel kent is dit wellicht een optie.
https://community.dynamic...cel-to-create-a-dashboard

• i3arman
Ken een beetje excel Jean luc picard. Deze link gaat naar een nieuwe versie navision.
Bovendien werkt methode "naar excel" in ons pakket niet. Helaas.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 15:42

Croga

The Unreasonable Man

De grootste belemmering die ik tot nu toe voor dit soort toepassingen gevonden heb is het feit dat grote schermen over het algemeen niet lang mee gaan in een fabriek.

Ten eerste moet je rekening houden met stof en vuil. Dat komt in het scherm. Dat gaat een paar weken goed daarna kun je het scherm weg gooien. Proberen dit op te lossen door het scherm stof vrij te houden betekend over het algemeen dat het scherm zal over verhitten. Dat gaat in een paar dagen.

Ten tweede moet je rekening houden met hoe fragiel zo'n bord is. Een touchscreen is redelijk gevoelig. Over het algemeen zal iemand in een fabriek niet subtiel zijn bij het bedienen van zo'n scherm. Again; binnen een paar maanden is ie kassie wijlen.

Dan moet je nog rekening houden met touchscreens van dergelijk formaat. Die zijn niet goedkoop. Wat is het budget voor deze aanschaf? En vergeet niet dat ook het inrichten van de functionaliteit geld gaat kosten.....

In alle gevallen waar dit naar voren is gekomen bleek uiteindelijk dat gewoon een whiteboard met papier een veel betere oplossing. Je zou jezelf de vraag moeten stellen: Hoe gaat een digiboard hier betere functionaliteit geven dan een whiteboard? En tegen welke kosten? Ik zie hier in ieder geval geen ROI.

• i3arman
Dank je croga voor je antwoord. Het is aannemelijk dat de touchscreen gevoelig zijn voor stof-vuil-olie in onze fabriek. Ook de handelingen van medewerkers zal niet al te lief zijn. Budget is niet realistisch in mijn ogen maar dat is mede doordat mij dit gevraagd is en verder niet onderzocht. Ik ga in beraad, kijken of het echt is iets wat we willen.

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Misschien mis ik iets, maar de leverancier van jullie softwarepakket ondersteund precies wat jij wilt.

• i3arman
@Red-Front die had ik inderdaad gevonden. Denk toch vrijblijvend een gesprek aangaan met deze partij. :)
Pagina: 1