Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 554857

Topicstarter
hallo beste tweakers,

ik heb voor mijn vrouw, naar mijn dunken een leuke sims3 / 4 gaming pc gebouwd
de sims draait er super goed op onder windows 10 home

echter word windows 10 niet zo snel uit gevoerd als ik persoonlijk verwacht had.
nu is de vraag is windows 10 home gewoon traag of kan ik in het bios nog wat aanpassen
zodat het wel wat sneller gaat of is mijn verwaxhting te groot geweest?

Windows 10 home
Sims 3 draait super
Internet explorer opend traag 10 -12 sec, eenmaal opgestart is google search vrij vlot kan sneller
Firefox browser opend traag 10-12 sec, eenmaal opgestart is google search vrij vlot kan sneller
Edge browser opend traag 15 - 20 sec, eenmaal opgestart is google search vrij vlot kan sneller
Chrome browser opend traag 15 -20 sec, eenmaal opgestart is google search vrij vlot kan sneller
skype verliest geregeld internet verbinding
progjes office, vlc, photor, en allerlei progjes openen gewoon zeer traag voor mijn verwachtings gevoel
wie kan er wat toelichting geven

Edit : windows 10 home schoon ge installeerd met mobo driver cd daarna alle win 10 updates ge installeerd
of de proc aan het trhottelen is ga ik in deloop van de dag is chekken en ik zal de bios is even bekijken
Waarom amd tja amd verslaafd zal ik maar zeggen

Hardware samenstelling:
Proc: AMD Black Edition - AMD FX 8350 https://tweakers.net/pric...oler-boxed/specificaties/
Mobo: ASRock 970M Pro3
Mem: Crucial Ballistix Sport 8 GB - 1600 MHz
Grafisch: Gigabyte GV-RX460WF2OC-4G GDDR5
HDD: Seagate Barracuda ST1000DM010 1TB
ODD: ASUS DRW-24D5MT
kast: Bitfenix nova
Voeding: Inter-Tech EPS-650W
Software: Windows 10 Home Orgineel clean install

als er nog vragen zijn hoor ik dat graag

mvg Heidebrink aka flappie

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 554857 op 14-02-2017 13:05 . Reden: gevraagde informatie bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-06 18:30
Heb jij er een harde schrijf ingezet of een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:27
Wat voor systeem heb je precies gebouwd? Specs?
Windows 10 home is van nature trouwens niet traag ;). Dat ligt veel te veel aan je hardware. Wat zegt je taakbeheer?

EDIT: Ah, het is dat gekoppelde ding. Wbt de nu getoonde onderdelen is er sowieso wel wat op op te merken (waarom AMD?)

Voor de mobiele users:
pricewatch: AMD FX-8350 with Wraith cooler Boxed
pricewatch: ASRock 970M Pro3
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU

Als ik het zo lees verdenk ik je schijf, of beter gezegd je HDD *kristallenbolmodus activated*. Ik kan het alleen niet rijmen met Skype.

[ Voor 93% gewijzigd door Nat-Water op 14-02-2017 09:13 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-06 18:30
Gelinkte artikelen denk ik:
- AMD FX-8350 with Wraith cooler Boxed
- ASRock 970M Pro3
- Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU

Maar met alleen deze 3 mis je nog een HDD/SSD en eventueel GPU.

[ Voor 7% gewijzigd door Groentjuh op 14-02-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30
Tja, zit er een SSD in? Want dat versneld iig een heel stuk. Een gewone HDD is daar toch altijd de beperkende factor in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
1 inderdaad zit er een ssd in? zo niet meteen doen.
2 Vervang meteen de voeding, veel slechter zijn ze er niet.
3 een 8350 is een grappige cpu maar verwacht er niet teveel van is zeker geen hoogvlieger

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:27
Je HDD is het probleem. Gooi er een SSD in, zet er Windows op en je basisprogramma's en je PC draait als een zonnetje.
...en als je de voeding niet snel vervangt draait de PC als een letterlijk zonnetje wbt verbranding - de voeding is slecht. Echt slecht. Berucht slecht. pricewatch: Corsair CX450M is al een stuk beter, en speel je niet russische roulette.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 14-02-2017 10:02 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Elmo_b schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:56:
3 een 8350 is een grappige cpu maar verwacht er niet teveel van is zeker geen hoogvlieger
In het geval van zijn voorbeelden complete onzin, ja het is geen top CPU, maar dit zijn huistuinkeuken zaken die deze CPU zelfs in powersafe nog kan uitvoeren. Probleem zit ook in het opstarten van, niet het uitvoeren tijdens.

In neem aan dat je Skype preview hebt? Weet dat 1 disconnect te maken heeft met onboard geluid, heb je daar de drivers van correct geïnstalleerd?

Verder met bovenstaande, SSD doet wonderen. Ik heb dezelfde CPU maar met een gigabyte moederboard, jouw opstarten van IE is mijn opstarten van mijn hele PC.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Heb je al gekeken of de cpu aan het throttelen is? (kloksnelheid verlaagt) Wat zijn de temperaturen van het systeem?
Persoonlijk zou ik die cpu niet in combinatie met een dergelijk moederbord (4+1 fase) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:32
Is er software draaiend op de achtergrond wat de HDD misbruikt? Virusscanners, software installaties, dat soort dingen? Check taakbeheer eens :)
Het is een schone Windows installatie?

Een SSD is echt een aanrader overigens.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:56

Trygve

Redacteur
Zijn deze onderdelen kortgeleden nieuw besteld? Misschien kunnen ze nog teruggebracht worden, en voor hetzelfde totaalbedrag een betere en meer gebalanceerde setup te kiezen. Sowieso is die Intertech voeding een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 17:41
Mijn ervaring met een FX-8350 i.c.m. standaardkoeling (er vanuit gaande dat je dat hebt) is dat deze eigenlijk te warm wordt en dus terug gaat klokken. Verder zal een SSD zéker helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:59
Een FX8350 gaat niet terugklokken doordat deze te warm word met de standaard koeling. Deze klopt terug omdat de VRM's te warm worden bij veel moederborden.

Maar dat gebeurd vooral onder load. Niet bij het openen van een simpel programma.

Ik gok ook op de HDD. Als je deze vervangt met een SSD zou het veel beter moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:16

Nemesizz

Untouchable

Probleem is vaak, metname als je de PC net start, dat er teveel programma's allemaal tegelijk starten (en tegenwoordig ook meteen op zoek gaan naar updates en dergelijke) dat een de boel dan vreselijk traag word.

Had laatst ook een laptop van een klant, en als ik dan (met moeite) in taakbeheer keek bij opstarten, start gewoon zo verschrikkelijk veel tegelijk op, en dan ook nog eens Windows telemetry (die de meeste CPU/RAM en HDD in beslag nam) dat dat ding niet vooruit te branden was.

Of blijft de boel ook traag (een tijdje) nadat de PC is opgestart? Want dan is er mogelijk meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 554857

Topicstarter
@Nemesizz

de pc start bloedje snel op als alle externe opstart progjes uit staan het opstarten van elke willekeurig prog vanuit idle duurt voor mijn gevoel veel te lang maar ik zal die taak beheer is door spitten dat is denk ik een punt van aandacht aangezien ik alle privacy en verzamel informatie uit heb gezet win 10 mag mij niet leren kennen stom gedoe

Edit: ik zie dat er heel erg veel loed naar windows defender toe gaat tijdens de opstart deze heb ik uitgezet en in 3 tellen is edge geopend evenals vlc photor en een aantal andere progjes zijn nu verdomde snel open en in gebruik ook verdomde snel

wat te doen met win defender? staat nu uit
er staat avast pro op

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 554857 op 14-02-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Anoniem: 554857 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:46:
@Nemesizz

de pc start bloedje snel op als alle externe opstart progjes uit staan het opstarten van elke willekeurig prog vanuit idle duurt voor mijn gevoel veel te lang maar ik zal die taak beheer is door spitten dat is denk ik een punt van aandacht aangezien ik alle privacy en verzamel informatie uit heb gezet win 10 mag mij niet leren kennen stom gedoe
Net zoals zoveel anderen hierboven zeggen; Zet er maar een SSD in, dan ben je van dit probleem af. :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Inderdaad niet meer een harddisk gebruiken om van op te starten, die tijd is geweest. Zo duur zijn ze niet meer en als je er eenmaal een hebt kan je niet meer zonder.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind het advies ssd wel erg makkelijk. Dit is een pc met vrij recente en goede specs en zo te zien vrij nieuwe hdd. Het opstarten van de webbrowser zou ook met een traditionele hdd sneller moeten gaan dan 15 seconden.

Kijk eens in de windows event viewer (logboeken in het nederlands) onder 'systeem' of er geen relevante foutmeldingen in staan (veel rode kruisjes onder elkaar bijvoorbeeld). Wat er aan de hand zou kunnen zijn is dat de harde schijf bijvoorbeeld defect is.

Doe sowieso ook eens een benchmark van je harddisk en vergelijk die met vergelijkbare schijven om te zien of daar het probleem zit.

Controleer ook of je je harddisk op de juiste poort hebt aangesloten op het moederbord en de juiste drivers geladen zijn (zie apparaatbeheer in windows). Soms heeft een moederbord meerdere s-ata controllers en moet je je harddisk aansluiten op de controller van je chipset voor optimale prestaties (zie de handleiding).

[edit] en als je een afzonderlijke virusscanner geïnstalleerd hebt, uninstall die ook even tijdelijk voor de zekerheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 14-02-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
@Nemesizz

Edit: ik zie dat er heel erg veel loed naar windows defender toe gaat tijdens de opstart deze heb ik uitgezet en in 3 tellen is edge geopend evenals vlc photor en een aantal andere progjes zijn nu verdomde snel open en in gebruik ook verdomde snel

er staat avast pro op
je kan het beste de windows defender virusscanner aan laten , en de Avast pro er afgooien.
windows defender werkt net zo goed(zelfs beter) als avast, en is ook nog eens gratis.
thirth part software kunnen nog wel eens lekken in zitten.
er was laatst zelf een heel artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:16

Nemesizz

Untouchable

nelizmastr schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:19:
Inderdaad niet meer een harddisk gebruiken om van op te starten, die tijd is geweest. Zo duur zijn ze niet meer en als je er eenmaal een hebt kan je niet meer zonder.
Ik heb zelf nog een 5400(!!!)rpm schijf in m'n laptop zitten, en ding start gewoon snel op.
Ik zorg zelf wel dat m'n spul 'clean' blijft, dus zo min mogelijk programma's en automatische rotzooi uitzetten (voor zover dat nog kan tegenwoordig). Een SSD is natuurlijk sneller, maar een HDD is niet per definitie het probleem in dit geval.

Zoals ik al aangaf, een klant laptop was niet vooruit te branden, mijn budget laptop heeft nergens last van, verschil is, ik zet zoveel mogelijk rotzooi uit (al wil de virusscanner soms na een update wel voor de nodige vertraging zorgen).

De "zet er maar een SSD in" oplossing is soms iets te makkelijk om voor te dragen.
(vat het niet persoonlijk op, meer in het algemeen, ja een SSD is sneller, maar zo overdrijven als sommigen doen over HDD's is ook wel iets té).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:13

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik denk dat voor dergelijke zaken de specs van je pc ruim voldoende zijn.
Kan het zijn dat je pc 100% disk usage heeft (kun je zien in taakbeheer)? Hier heb ik wel eens last van gehad onder win10 en kun je met een google search vrij makkelijk oplossen.
Verder raad ik aan windows defender aan te houden en andere virusscanners/firewalls eraf te halen.
Hoewel ik niet denk dat je pc traag is omdat je geen ssd hebt, sluit ik me wel bij de rest aan dat het wel hebben van een ssd een verrijking is voor je computer.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Anoniem: 554857 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:02:
hallo beste tweakers,

ik heb voor mijn vrouw, naar mijn dunken een leuke sims3 / 4 gaming pc gebouwd
de sims draait er super goed op onder windows 10 home

echter word windows 10 niet zo snel uit gevoerd als ik persoonlijk verwacht had.
nu is de vraag is windows 10 home gewoon traag of kan ik in het bios nog wat aanpassen
zodat het wel wat sneller gaat of is mijn verwaxhting te groot geweest?

Windows 10 home
Sims 3 draait super
Internet explorer opend traag 10 -12 sec, eenmaal opgestart is google search vrij vlot kan sneller
Firefox browser opend traag 10-12 sec, eenmaal opgestart is google search vrij vlot kan sneller
Edge browser opend traag 15 - 20 sec, eenmaal opgestart is google search vrij vlot kan sneller
Chrome browser opend traag 15 -20 sec, eenmaal opgestart is google search vrij vlot kan sneller
skype verliest geregeld internet verbinding
progjes office, vlc, photor, en allerlei progjes openen gewoon zeer traag voor mijn verwachtings gevoel
wie kan er wat toelichting geven

Edit : windows 10 home schoon ge installeerd met mobo driver cd daarna alle win 10 updates ge installeerd
of de proc aan het trhottelen is ga ik in deloop van de dag is chekken en ik zal de bios is even bekijken
Waarom amd tja amd verslaafd zal ik maar zeggen

Hardware samenstelling:
Proc: AMD Black Edition - AMD FX 8350 https://tweakers.net/pric...oler-boxed/specificaties/
Mobo: ASRock 970M Pro3
Mem: Crucial Ballistix Sport 8 GB - 1600 MHz
Grafisch: Gigabyte GV-RX460WF2OC-4G GDDR5
HDD: Seagate Barracuda ST1000DM010 1TB
ODD: ASUS DRW-24D5MT
kast: Bitfenix nova
Voeding: Inter-Tech EPS-650W
Software: Windows 10 Home Orgineel clean install

als er nog vragen zijn hoor ik dat graag

mvg Heidebrink aka flappie
toon volledige bericht
Ik heb zelf ook z'n setup gehad, heb je de sata-mode op AHCI mode gezet in de bios ?

Ookal heb je geen SSD deze instelling geeft ook een prestatiewinst aan HDD's

Edit:

Het zou kunnen zijn dat je pc niet meer opstart met de AHCI instelling. Ik weet niet zeker of w10 de drivers standaard in z'n pakket heeft zitten.

Ik weet dat je met Windows 7 een registerwijziging moest aanmaken.
Of de dummie manier , een nieuwe installatie .

[ Voor 6% gewijzigd door frankym op 16-02-2017 11:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:31:
Ik vind het advies ssd wel erg makkelijk. Dit is een pc met vrij recente en goede specs en zo te zien vrij nieuwe hdd. Het opstarten van de webbrowser zou ook met een traditionele hdd sneller moeten gaan dan 15 seconden.
De CPU komt officieel uit 2012 en wordt op een 4+1 fase moederbord geprikt. Daarbij wordt een brakke Inter-Tech voeding gebruikt (een bekende ontplof voeding) gepaard met een HDD ipv een SSD. Dit is gewoon vragen om instabiliteit en throtteling. Vooral de combinatie CPU, Moederbord en voeding gaat voor gigantische problemen zorgen.

Dit wil je liever niet horen maar de harde waarheid is dat dit systeem een behoorlijke miskoop is. Als het mogelijk is zou ik het hele systeem retour sturen en een totaal andere weg inslaan. Denk dan aan een goede kwaliteit voeding, een simpele SSD en iets als een Intel G4560 socket 1151 CPU.

Ik zou het huidige systeem in ieder geval niet durven aanzetten met de gekozen CPU, moederbord en voeding combinatie.

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
1) Ik zou eerst even controleren of componenten niet te warm worden en goed functioneren.
2) Daarna even de geheugenreepjes controleren door ze een voor een eruit te halen en kijken of de laadtijden korter worden.
3) Stel dat de cpu te warm wordt en throttled of iets in die richting, eventueel overwegen andere koeler voor acht euro (dumpprijs, mits die op je moederbord past).
4) Zijn zoals iemand hier stelde dat de VRM's te warm worden, maar niet de cpu. Dan zou ik een ander moederbord proberen met meer fases dan die 4+1.
4) Daarna zou ik eventueel een 2de handse SSD aanschaffen via V&A voor 20 euro ofzo. Het is altijd een merkbaar verschil als windows en sims3 op een SSD staan, echt prettiger dan vanaf een harddisk ook minder lawaai. Ik gebruik zelf de harddisk voor downloads/documenten/torrents/steamgames die ik niet vaak speel en verder nooit meer.

[ Voor 30% gewijzigd door govie op 16-02-2017 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
stin00 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:47:
[...]

De CPU komt officieel uit 2012 en wordt op een 4+1 fase moederbord geprikt. Daarbij wordt een brakke Inter-Tech voeding gebruikt (een bekende ontplof voeding) gepaard met een HDD ipv een SSD. Dit is gewoon vragen om instabiliteit en throtteling. Vooral de combinatie CPU, Moederbord en voeding gaat voor gigantische problemen zorgen.

Dit wil je liever niet horen maar de harde waarheid is dat dit systeem een behoorlijke miskoop is. Als het mogelijk is zou ik het hele systeem retour sturen en een totaal andere weg inslaan. Denk dan aan een goede kwaliteit voeding, een simpele SSD en iets als een Intel G4560 socket 1151 CPU.

Ik zou het huidige systeem in ieder geval niet durven aanzetten met de gekozen CPU, moederbord en voeding combinatie.
Ik ben het met je eens dat het moederbord en vooral de voeding geen geweldige keuzes zijn. Voorzichtig uitgedrukt. Maar het probleem is, wat ik uit de info begrijp, niet instabiliteit of throtteling maar traagheid. En een ander MB of andere PSU maakt een PC niet sneller.

En 15 seconden om een browser te starten lijkt ook voor een HDD lang, maar dit systeem is sowieso een SSD waard. Het is echt een wereld van verschil en ik begrijp daarom eerlijk gezegd anno 2017 de keuze voor een enkele HDD niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-05 22:21

UltiemePCNerd

Banaan.

Ik heb zelf een PC met een 5400rpm HDD, en zelfs als ik chrome opstart voor de eerste keer dan duurt het max 6 seconden als ik pech heb. Dus, er is meer aan de hand dan SSD.
Maar zoals andere aangeven, heb je een paar keuzes:
Nieuw systeem. Ga hiervoor voor een Intel systeem (afhankelijk van je budget) omdat deze sneller zijn en minder warm worden. Neem dan gelijk een niet brakke voeding.
Af te raden: Mobo en voeding vervangen (dit vanwege het verouderde AMD platform)

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-06 18:16
http://www.asrock.com/mb/AMD/970%20Pro3/?cat=CPU

De amd zit er niet tussen aangezien het wel een am3+ is kan het zijn dat de processor niet voldoende stroom kan krijgen. Hierdoor kan de processor langzamer gaan. Hierdoor kan de processor een stuk lager klokken.

categorie: Moederborden
Heer heb je eventueel een lijst die de vermogen wel ondersteunt

[ Voor 4% gewijzigd door androidfreaker op 23-02-2017 15:16 ]

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:17
staat schijf wel in AHCI mode?

En heb je de chipset driver(s) geinstalleerd van AMD?
Met een 7200RPM ben je beter af met de standaard WIN10 sata/ahci driver

Anoniem: 426269

@Nemesizz

er staat avast pro op
Wat interpunctie leest wat makkelijker. ;)

- HDD vervangen door een SSD. Waarom bij alles een paar seconden wachter terwijl het instant kan?
- Avast Pro eraf gooien en Win Defender aanzetten. Kan je eventueel nog aanvullen met de gratis versie van Malware Bytes (door die af en toe zelf te runnen). Gewoon gratis versie, niet de Pro / gratis Trial Pro.

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-06 23:28
Ook heel belangrijk, HT-link moet op 2400 of 2600MHz staan in BIOS. Moederbord zette deze bij my op 2000MHz en ik kan zeggen dat ik verschil merk in response nu ik op 2400Mhz zit.

Graag een CPUID en een HWmonitor Screenie. Ook effe controleren op je niet in Energiebesparingsmodus zit.

En naar de andere posters: Roepen hardware vervangen is niet de oplossing. Als je het met een ''vinkje'' omzetten ook kan oplossen. Mijn systeem is langzamer dan die van hem, maar ik heb een SSD. Ik start browsers in paar seconden.

FX6350 op een 970 extreme 4, hd7770 in crossfire, samsung 840 pro met leadex superflower550w. Dus kwa hardware is mijn systeem een stuk trager.

[ Voor 111% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 23-02-2017 21:58 ]

Pagina: 1