Webshop geen retourrecht op product

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Hi mensen,

Een webshop meld dat zij geen retourrecht leveren op een navigatie bestemd voor een radio. Mag dit?

Vooraf gemaild met het bedrijf of het geschikt is voor de radio welke ik heb ingebouwd bij mijn vader. Het antwoord van de webshop kon ik echter weinig mee;

Als het exact hetzelfde systeem is als op onze webshop wel

Nu is deze radio radio +/- 4 jaar oud en kan ik het niet terug vinden bij ze. Er lijkt mij verder weinig te veranderen behalve een update van de mappen. Ergens anders kan ik ook geen nav vinden als ik op het systeem zoekt

Na wat Google werk zit ik met het volgende:
A: Het is geen maatwerk product, etc, dus ik zou het migen retourneren.

B: het betreft wel 'software' maar heeft geen verzegeling dus kan weer verkocht worden.

Is er een punt C waardoor de webshop dit wel kan weigeren?

Alvast dank!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zie https://www.consuwijzer.n...ale-producten-en-diensten
Welke regels gelden voor de bedenktijd bij diensten en producten die op een CD, DVD, Blu-ray of USB-stick worden geleverd?

Koopt u een CD of DVD op afstand? Of buiten de verkoopruimte? Dan hebt u een bedenktijd van veertien dagen. Deze bedenktijd gaat in nadat u de CD of DVD hebt ontvangen.

Hebt u geen informatie gekregen over bedenktijd? Dan wordt de bedenktijd met maximaal twaalf maanden verlengd. Heeft de ondernemer de CD of DVD verzegeld verstuurd? Dan hebt u geen bedenktijd meer als u de verzegeling verbreekt. De ondernemer moet u hierover wel informatie geven.
en:
Welke regels gelden voor de bedenktijd bij diensten en producten die via een internetverbinding worden geleverd?

Bij digitale inhoud die via internet wordt geleverd gaat de bedenktijd in op het moment van het sluiten van de overeenkomst. U hebt meestal geen bedenktijd bij digitale inhoud die via internet wordt geleverd. Dat is alleen zo als:

- u hebt ingestemd met het leveren van de digitale inhoud voordat de bedenktijd voorbij is, én
- u hebt laten weten dat u afstand doet van de bedenktijd.
Maar lees de hele pagina.

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 14-02-2017 00:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron