Chromecast audio receiver automatisch aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-12-2023
Hallo,

Net de chromecast audio aangesloten op me receiver. Alleen nu loop ik tegen het probleem aan dat als ik iets stream naar me chromecast audio de receiver niet automatisch aan gaat en op de juiste source sprint.

Dit gebeurt wel als ik naar spotify connect ingebouwd of de chromecast video stream (tv gaat dan zelfs aan)

Is er een manier om de chromecast audio me receiver automatisch aan te laten gaan?

Chromecast audio is nu via tulp aangesloten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Het lukt niet om vanaf hier te ruiken, welke receiver(merk&type) je hebt.

Maar ik denk dat je het kan vergeten. :) En je afstandsbediening er bij moet pakken.

[ Voor 37% gewijzigd door Lip op 13-02-2017 23:24 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
Ik was juist zo blij dat ik van die afstandsbediening af was 😅

Denon x1300

Ik zat zelf te denken zal een toslink kabel kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat helpt 0,0. Wat je wil kan niet, je hebt geen hdmi cec of een Remote trigger.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 16:12
Misschien dat een normale Chromecast met HDMI een oplossing gevonden voor je is. Dus Lip heeft het antwoord eigenlijk al gegeven, HDMI CEC.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
Normale chromecast via hdmi cec werkt. Maar die heeft helaas niet de functie van multiroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
Zo we zijn weer een jaar verder, alleen gaat de receiver helaas nog steeds niet automatisch aan.

Ik ben toch benieuwd of er afgelopen jaar iets is ontwikkeld om de receiver automatisch aan te laten gaan als er naar de chromecast audio gestreamd wordt.

Ik zit te denken aan het volgende maar heb hier niet concreet iets over kunnen vinden:

Een app als ifttt zou toch als trigger iets van als de chromecast audio stream start > turn on receiver (via de denon app is de receiver aan en uit te zetten.) Of het zelfde idee maar dan via bluetooth want dat kan de receiver ook inschakelen..

Ik hoor het graag of het iemand gelukt is of nog suggesties heeft? 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Dat was er toen al, maar jouw receiver heeft zich vermoedelijk in dat jaar niet ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53

FeaR

In GoT we trust

nepkenny schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:31:
Ik ben toch benieuwd of er afgelopen jaar iets is ontwikkeld om de receiver automatisch aan te laten gaan als er naar de chromecast audio gestreamd wordt.
Wat je wilt zit wel in de HDMI standaard vanaf HDMI 1.3, namelijk HDMI CEC. Een trigger om de receiver te schakelen op een S/PDIF of analoog signaal ken ik niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
Ja de hdmi cec functie werkt goed! (Met de chromecast "video") en precies dit resultaat zou ik dus ook willen voor de chromecast audio.

De reden hiervoor is dat ik met de cca multiroom speakers kan aansturen maar niet telkens me hele huis wil doorlopen om op aan knopjes te drukken 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
denk ik nou te simpel dan? chromecast audio inruilen voor een normale chromecast, audio kan ook prima over hdmi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
Haha ja helaas is dat geen optie (heb een gewone chromecast ook). De reden daarvoor is dat je alleen de chromecast audio in een groep met meerdere chromecast audio's kan hangen om op die manier in meerdere kamers synchroon muziek te luisteren (multiroom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
Ok ik ben een andere weg ingeslagen maar wel een stap verder.

Ik heb de volgende url aangemaakt die de receiver aanzet en naar de sourc van de chromecast audio gaat.

http://lokaalIPadress/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_OnOff%2FON&cmd1=PutZone_InputFunction%2FMPLAY

Ik heb even zitten zoeken in de app ifttt maar hier kan ik niet de juiste triggers vinden. Wat ik nu zoek:

If: er een chromecast audio stream start
Than: open url

Eventueel een andere mogelijkheid
If: spotify start
Than: open url

Iemand die hier meer vanaf weet en kan helpen?
Pagina: 1