Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop/MacBook voor school en andere gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• TonyJ.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-08-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Surfen, facebook, in het algemeen social media, youtube filmpjes bekijken, soms eens twitch streams bekijken, films kijken en in toekomst meenemen naar school, werk. Geen gaming.

Wat is je budget?
Ongeveer 900 euro maximum. (Mag ook wel V&A Laptop zijn, hoeft niet nieuw te zijn)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben nu nog niet van plan om mijn laptop naar school mee te nemen, dus dat kan nog een paar jaar duren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb altijd vernomen dat Macbook's de langste mee gaan en ook de beste, snelste zijn. Ik gebruik nu elke dag Windows en misschien is het wel tijd voor iets nieuws? Maar goed, we weten allemaal dat Apple overpriced is, en misschien kan ik beter een Windows Laptop kopen. Bij Windows Laptops gaat mijn voorkeur uit naar Asus, om wille van het design. Maar wie weet staat er wel een mooie Macbook op V&A of kunnen jullie me overtuigen om toch een Windows Laptop te nemen?

[ Voor 12% gewijzigd door TonyJ. op 13-02-2017 22:29 ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:14
Voor dat budget zou ik een goede Windows laptop aanraden dan een tweede hands MacBook. Al ga je dat niet eens redden. Maar op Tweakers word er van de topicstarter geacht dat ze wat vooronderzoek doen. Dus wat heb je zelf al gevonden?

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
zou zeggen vul de pricewatch in met jouw keuzes en je komt een heel eind.
wellicht dat je dan nog een aantal laptops ter discussie kan stellen als je twijfelt tussen de een of ander...

...

• TonyJ.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-08-2023
Heb al veel dingen gevonden. MacBook is eigenlijk overpriced maar of het wel waard is, om er meer euro's aan te geven, dat weet ik niet. Verder zouden Mac's veel langer mee gaan en veel sneller gaan. Verder zou een Windows laptop 1080p scherm hebben terwijl een Macbook Air maar 720p heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door TonyJ. op 14-02-2017 17:10 ]

Verwijderd

TonyJ. schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:08:
Verder zouden Mac's veel langer mee gaan en veel sneller gaan.
Dat lijkt me onzin. Eerder het tegenovergestelde, is mijn ervaring. Je kan ze wel goed verkopen die Macs, dat dan weer wel. Maar sneller, nou nee, eerder (veel) trager, is mijn eigen ervaring.

Anywayz, deze pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360UAK-BB304T heeft een erg mooi 13.3" scherm. Scherm van een MacBook van 12" vind ik zelf echt veel te klein. Van die Asus zag ik zijn duurdere i7 / 512GB SSD broer bij de MediaMarkt en dit scherm was het mooiste dat ik er zag. Normaal ben ik niet van de glans, maar dit paneel leek wel alle voordelen te hebben van glans maar niet de nadelen (dat het spiegelt). Wellicht zit er een anti-reflectielaag overheen. Die versie die ze daar hadden staat voor € 1140,- in de Pricewatch hier.

Succes :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:12:
[...]

Dat lijkt me onzin. Eerder het tegenovergestelde, is mijn ervaring. Je kan ze wel goed verkopen die Macs, dat dan weer wel. Maar sneller, nou nee, eerder (veel) trager, is mijn eigen ervaring.
In jouw ervaring, gelukkig.

Verwijderd

LOL, zoek maar eens op het snelheidsverschil tussen een tabletprocessor zoals die Core M3 van de Apple MacBook of een Core i5 7200U of Core i7 7500U van de aangehaalde Asus. Die zijn 70% en 86% sneller. En dan nog een groter scherm, en genoeg aansluitingen, waarbij je bij de Apple weer moet klooien met een extra (duur) adaptertje omdat er welgeteld slechts 1 USB-C aansluiting op zit. En dan is het nog maar de vraag welke resolutie hij naar een extern scherm kan sturen. Vast geen 4k @ 60Hz. En dat alles dan kaal voor een vanafprijs van "slechts" € 1449,- hahaha.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 23:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:53:
[...]

LOL, zoek maar eens op het snelheidsverschil tussen een tabletprocessor zoals die Core M3 van de Apple MacBook of een Core i5 7200U of Core i7 7500U van de aangehaalde Asus. Die zijn 70% en 86% sneller. En dan nog een groter scherm, en genoeg aansluitingen, waarbij je bij de Apple weer moet klooien met een extra (duur) adaptertje omdat er welgeteld slechts 1 USB-C aansluiting op zit. En dan is het nog maar de vraag welke resolutie hij naar een extern scherm kan sturen. Vast geen 4k @ 60Hz. En dat alles dan kaal voor een vanafprijs van "slechts" € 1449,- hahaha.
Gelukkig draait het bij de TS niet om de wasstraat aan benchmarks waar eindeloze discussies over worden gevoerd.

Hij geeft aan: "Surfen, facebook, in het algemeen social media, youtube filmpjes bekijken, soms eens twitch streams bekijken, films kijken en in toekomst meenemen naar school, werk. Geen gaming."

Ik weet niet wat jouw 'ervaringen' zijn met Apple laptops, maar in dit soort taken excelleren de MacBooks vrijwel altijd.

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11 20:50
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:53:
[...]

Ah weer zo'n een. Je vergelijkt appels met peren. Apple is niet voor iedereen weggelegd, je moet niet arm zijn en het beste is als je al meerdere apparaten hebt.

Dat verhaal wat jij weer opsteekt is wat elke Apple-hater gebruikt ;)

Update:
Mocht je voor Apple willen gaan, is het 2015 model wel een mooi apparaat:
pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 128GB

Persoonlijk voordeel: Snel, stabiel, waardevast, ongeëvenaarde kwaliteit, garantie, Apple ecosysteem.

[ Voor 16% gewijzigd door Devaqto op 15-02-2017 09:49 ]

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Maar als je enkel die dingen doet, waarom dan een Apple? Ik zie het geregeld hoor en het zijn goede laptops. Mar voor dat geld heb je ook windows alternatieven die minstens zo goed zijn. Natuurlijk als je al een iphone/ipad hebt is een macbook handig> het eco systeem is nu eenmaal erg goed.

Maar ik zou de Air zo ie zo links laten liggen> beeldscherm is écht niet meer van deze tijd.
De Macbook, leuk ding maar toch behoorlijk aan de prijs. En toch ook maar een klein scherm.
Een oudere 13" zou het beste zijn.

Het is inderdaad maar net wat je ermee wilt gaan doen. Succes.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Verwijderd

Voor de helft van je budget kun je ook hetgene doen dat je wilt. Lijkt erop dat het je meer om de esthetische aspecten gaat, en dan moet je dat toch helemaal zelf beslissen lijkt me, en kijken hoeveel geld je ervoor over hebt.

Verwijderd

Die oudere MacBook Pro 13.3" die wordt aangehaald zou dan nog beter zijn ja. Maar die is ook nog steeds € 1300 en het budget is maximum € 900. Dus dat wordt lastig. Ook is de opslag met 128GB nogal klein, zeker als je ook films erop wilt kijken. Dus ik blijf bij de door mij geopperde Asus...

• koentjuh1987
De taken die de ts aanhaald kun je met vrijwel elke laptop uitvoeren. Daarvoor heb je geen MacBook en duurdere asus laptop nodig.

Wat t's mogelijk moet overwegen is welke studie hij/zij wil gaan volgen. Als dat een technische studie is kan iets meer "kracht" handig zijn. Is het meer een studie van aantekeningen maken en wat verslagen typen dan ben je bij wijze van spreken al klaar met een netbookje... voor streamen heb je geen grafisch geweld nodig, Facebook en Netflix ook niet.. een stabiele internet verbinding is dan veel belangrijker..

...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:40:
[...]

Gelukkig draait het bij de TS niet om de wasstraat aan benchmarks waar eindeloze discussies over worden gevoerd.

Hij geeft aan: "Surfen, facebook, in het algemeen social media, youtube filmpjes bekijken, soms eens twitch streams bekijken, films kijken en in toekomst meenemen naar school, werk. Geen gaming."

Ik weet niet wat jouw 'ervaringen' zijn met Apple laptops, maar in dit soort taken excelleren de MacBooks vrijwel altijd.
Dat lijken mij de meest basis taken die er zijn, hoe "excelleert" een macbook daar in?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• koentjuh1987
Ramon schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:23:
[...]

Dat lijken mij de meest basis taken die er zijn, hoe "excelleert" een macbook daar in?
Volgens mij is de discussie niet is de MacBook in standaard taken altijd beter dan een Windows variant?
Het is ook aar net wat je verstaat onder excelleren.. zijn 2 totaal verschillende OS.

...

Verwijderd

Ramon schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:23:
[...]

Kijk, voor veel gebruikers (lees: niet IT of gamers) maakt het gebruiksgemak en de simpliciteit de MacBook een betere keus. Kun je een Windows laptop met betere specificaties krijgen voor minder geld? Natuurlijk kun je dat, maar "hardware specs" verkopen geen Macs, consistente gebruiksvriendelijkheid en betrouwbaarheid verkopen Macs.

De waarde van Macs zit 'm in de "ease of use", zoals ze dat noemen. Het werkt gewoon, elke keer weer. Dat is waar je op uit bent in basis taken zoals TS noemt. Een klein voorbeeld is de trackpad op een MacBook, die zelfs geroemd wordt door die-hard Windows fans, omdat die zo goed is. Het belang van een goede trackpad (mits er niet altijd een externe muis aangesloten is) weegt veel zwaarder in 'basis-taken' dan een i7 met 16GB RAM.

• ImLolly
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-03-2018
Als je hem mee wil nemen en wil dat die lang mee gaat, zou ik kijken voor een windows laptop met een aluminium body (een beetje als een mac). Mijn laptop is van plastic, en ik merk dat door het meenemen er zeker na een jaar aardig wat barsten in zitten. Voor de rest zou ik kijken naar een medium tot high-end i5 laptop, en gezien je niet aan gamen doet niet echt op de grafische kaart letten. Ik zou ook zeker aanraden om voor een SSD te zorgen, gezien dit boot tijd veel verbeterd en windows ook iets sneller laat draaien (een oude laptop van mij heeft bijna altijd 100% gebruik). Misschien kun je op V&A nog een gebruikte dell XPS vinden, dit zijn pracht laptops, maar nieuw zouden ze iets buiten je budget vallen.
Veel succes met het kiezen! :)

[ Voor 1% gewijzigd door ImLolly op 19-02-2017 15:16 . Reden: Typo gefixt ]

Pagina: 1