Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golfboy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-04-2017
Ik zoek een?
Home cinema set (beamer met geluid)

Wat is je budget?
1500 euro, 1750 euro indien echt noodzakelijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films kunnen kijken en muziek luisteren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik als voorkeur Sony, maar kon niet echt iets vinden. Dit heb ik tot nu toe:
#ProductPrijsSubtotaal
1LG PF1000U€ 964,95€ 964,95
1Denon D-M40 Zwart€ 349,-€ 349,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.313,95

Met projectiescherm erbij, maar kon deze niet vinden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Beste Tweakers!

Ik zit al enige tijd over een beamer te twijfelen en wil er zojuist 1 gaan aanschaffen. Nu vind ikzelf een beamer ophangen met kabels wat lelijk en moeilijk weg te werken en zou dan ook graag een ultra short throw beamer willen aanschaffen.

Nu heb ik nog wat losse vragen namelijk:
- Moet er een mediaspeler bij? Wat zou hiervoor de beste keuze zijn? (Chrome cast, htpc of iets anders) ik ben geen Apple fan dus geen Apple tv. Zelf kan de prijs iets omhoog als er voor een htpc wordt gekozen, was zelf al wel van plan om een nas aan te schaffen en 3 in 1 is nooit verkeerd. (met af en toe een game). Maar als een Chrome cast meer voordelen biedt neem ik die.
- Ik heb eigenlijk niet zoveel verstand van de noodzakelijke resolutie, 1080 pixels leek me wel een minimum voor een scherm van 80 inch?
- verstand van speakers is 0,0%, zal vast een betere zijn... (liefst geen 10 speakers aangezien het voor een slaapkamer is).

Waarschijnlijk gaat er een playstation 4 aangekoppeld worden of een htpc om af en toe een spelletje te spelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfirebn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-02-2023
Je zou hier een projectiescherm kunnen uitzoeken:
https://www.projectiesche...ries-projectiescherm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golfboy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-04-2017
Bedankt! Ik ga voor de 200 meter breedte.

Verder nog verbeterpunten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja. Op deze manier heb je namelijk geen donder aan je setup.
Als jij home cinema wilt wil je 5.1 geluid en geen stereo minisetje (al is de Denon van redelijke kwaliteit). Daarnaast wil je iets om je gilms mee af te spelen, een mediaspeler dus. Die hang je via HDMI, en meestal via je receiver, aan de beamer of aan je TV. Net als je PS4. De Denon die je nu linkt heeft sowieso geen HDMI ingangen dus dat wordt hem niet. Zie je ook vrijwel niet bij stereo apparatuur terug, juist omdat HDMI een AV techniek is.

Wat jij moet doen is kijken naar een AV receiver en frontspeakers, rearspeakers, een center en evt een subwoofer. Daarnaast kan ik als mediaplayer zelf een raspberry pi met kodi aanraden. Die laatste kost je ca 100 euro, aangenomen dat je hem niet zelf in elkaar sleutelt ;)

Dus als ik jou was zou ik eens wat meer onderzoek gaan doen. Dan mag je er geen verstand van hebben, dat verstand kun je krijgen. Oh ja, en gooi je budget ff omhoog. Speakers zijn niet goedkoop, setje zit je zo aan de 600+ euro zonder sub. Een betje receiver doet ca 400 euro of meer. Hou je nog net 400 over voor je beamer. Ergo: dat gaat niet in je budget passen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)