4G dongel intern in laptop mogelijk ? m.2/sata/SD poort bv ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar een 'dongel of iets anders' welke ik kan gebruiken zonder uitstekende USB dongel.

Maar iets wat ik intern kan bouwen op bv de m.2 poort, of een sata poort.
Eventueel wil ook ook wel de SD kaart poort beschikbaar stellen, zolang ik maar niet een halve meter uit stekende usb stick eraan heb hangen welke erg in de weg zit met vervoeren van laptop elke keer.

Wat zijn hier de opties voor ? Zijn die er wel, of ben ik standaard gebonden aan een uitstekend voorwerp?

Ik neem de laptop dagelijks mee overal heen en werk hier de hele dag op, dus een 4g router kopen heeft uiteraard geen nut

Mijn dank is groot _/-\o_

www.jaxxx.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:20
Zoiets?
https://tweakers.net/pric...-lte-hspa-+-w10-wwan.html

Edit : nog een extra simcard slot nodig, dus voldoet niet aan de eisen :$

[ Voor 29% gewijzigd door Arator op 13-02-2017 22:44 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:12
[verwijderd]

[ Voor 122% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Dit zag ik ook al voorbij komen, maar snap het concept niet, ik zie geen sim kaart ingang.
Iemand hier ervaring mee toevallig ?\

Of moet je kaart gekloond worden naar die adapter adhv de imei nummer etc? dat je dan kaartloos verder kan

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 16:55
Reg-Edit schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:32:
[...]

Dit zag ik ook al voorbij komen, maar snap het concept niet, ik zie geen sim kaart ingang.

Of moet je kaart gekloond worden naar die adapter adhv de imei nummer etc? dat je dan kaartloos verder kan
Ik heb dergelijke kaarten alleen gebruikt in hardware die een SIM slot hebben (sommige Mikrotik routers en laptops bijvoorbeeld.) Geen idee of de sim kaart ook softwarematig aangeboden kan worden. Ik ben het in ieder geval nog nooit tegen gekomen dus ik vermoed dat het veel werk is om dat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:20
Ik heb eens efkens naar de handleiding gaan zoeken, en er moet inderdaad blijkbaar nog een simcard slot aanwezig zijn op de laptop, zoals hierboven nog door anderen is aangegeven.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:48
Reg-Edit schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:32:
[...]

Even heel goed zoeken. Bij mijn Dell Latitude moet daarvoor de accu eruit, waardoor er een miniscuul niet-gelabeld sleufje zichtbaar wordt waar de mini-SIM in kan.

Om welke laptop gaat het, en welke netwerkadapters zitten daar al in? In Apparaatbeheer zou dit onder Netwerkadapters moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

Naast het simkaartslot moet er ook een extra antenne(paar) aanwezig zijn voor de mobiele dataverbinding.

Vaak zijn het de meer zakelijk georiënteerde laptops (HP Elitebook, Dell Latitude) die zijn voorbereid op zo'n module.

Als jouw type laptop ooit leverbaar was met een "WWAN" module is de kans groot dat de voorbereiding aanwezig is.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Ik zal even wat fotos toevoegen

Ik heb een zelfbouw laptop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MyzbhrOtEbOnnmrMA9xZiYmz/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BDFhMVQtHQOyjOmfzL1m3lT9/thumb.jpg

www.jaxxx.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

P775DM3-G is een Clevo barebone, helaas zonder interne WWAN voorbereiding.

Wel is hij van binnen vrij "ruim", wellicht kun je er een USB dongle in verstoppen :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
En zo iets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JZSvKwaO73FCLWfJaDgQXtYv/full.jpg

www.jaxxx.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, genoeg opties. Je kunt zelfs als je beetje handig bent en een ruime laptop hebt de interne delen van een USB dongle intern in je laptop monteren en dan aan de mPCIe-slot (wat ook USB pins heeft) verbinden.

Maar let goed op bij al dit soort aftermarket dongles/kaarten/anderszins adapters dat ze wel de juiste frequentiebanden ondersteunen. In EU gebruiken we banden 1, 3, 7, 8 en 20 (dus 800, 900, 1800, 2100 en 2600MHz), waarbij vooral banden 8 (900MHz, T-Mobile) en 20 (800MHz, KPN/Vodafone/Tele2) belangrijk zijn voor dekking. Laten dat buiten EU juist erg weinig gebruikte banden zijn... gevolg is dat als je een willekeurige 4G adapter online haalt, je grote kans hebt dat het hier niet gaat werken, of hooguit op een klein deel van de banden, met zeer gebrekkige dekking tot gevolg :o
Zorg dus dat je driedubbel controleert dat de adapter die je wilt kopen ondersteuning biedt voor de frequenties van je beoogde provider (en als het even kan alle vijf in EU/NL gangbare banden, voor als je ooit nog over wilt stappen).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:03
dion_b schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 01:03:
Idd, genoeg opties. Je kunt zelfs als je beetje handig bent en een ruime laptop hebt de interne delen van een USB dongle intern in je laptop monteren en dan aan de mPCIe-slot (wat ook USB pins heeft) verbinden.

[...]
Dit heb ik wel eens gedaan bij een Acer laptopje, om de USB-ontvanger van m'n draadloze muis weg te werken.

Je hebt er ook kant-en-klare kaartjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Ik was zelf ook al aan het onderzoeken naar zo een oplossing, echter kom ik niet verder dan dit model voor de m.2 poort met een opstaande usb poort + power toevoeging die nodig schijnt te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1A96vHVXXXXaxXFXXq6xXFXXXX/USB-3-0-USB3-0-Female-to-NGFF-M-2-B-M-Key-Male-Adapter-Converter.jpg

Nu kan ik de power connector wel voor zien via mijn vrije sata poort, door een power stekker te halen die van sata naar floppy driver power gaat.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/thumbs/images/g/azYAAOSwRgZTxZsk/s-l225.jpg

Maar zit ik even met het feit dat ik de usb die verticaal staat niet kan gebruiken in de laptop.

Hoop dat iemand anders wel een liggende versie ergens te koop weet voor mij? Anders moet ik zelf gaan knutselen om usb poort om te zetten. (misschien dat ik dat ook wel maar ga doen, is eigenlijk ook wel weer leuk om je eigen modificatie te maken :9 :o)

Mochten er in de tussentijd toch nog mensen zijn met verdere ideeën of gedachtes, dan hoor ik dat uiteraard graag. Bv welke dongle het beste is of juist niet moet nemen _/-\o_

www.jaxxx.nl

Pagina: 1